open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Tegeltija iduća stanica
Peulić nakon sastanka s Fortom: Riješiti probleme prijevoznika gurane pod tepih 20 godina, ide blokada ako se UIO ogluši
Konaković treba da razgovara s državama EU-a bilateralno, da se poboljša naša situacija, ako ništa kada zaustave našeg vozača da imamo adresu na koju će se obratiti, da službenik u našem konzulatu zna da mu BiH daje plaću, a ne da odbija pozive
AUTOR: M. R. S.
17.04.2025. u 15:59
get url
text
Velibor Peulić
Velibor Peulić
FOTO: Fena
Odlučni smo rješavati probleme prijevoznika, 20 godina su bili pod tepihom. Došli smo do zida, rekao je za Faktor Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija međunarodnih drumskih prijevoznika "Logistika BiH", nakon današnjeg sastanka predstavnika ovog konzorcija s ministrom komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edinom Fortom.
Iduća stanica im je Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) Bosne i Hercegovine od koje traže sastanak u Banjoj Luci 25. aprila. Ako do sastanka ne dođe, dodao je Peulić, bit će prisiljeni na blokadu drumskog saobraćaja u BiH 28. aprila.
U ponedjeljak će u svakom slučaju biti defile stotina kamiona koji će iz gradova širom BiH krenuti ka Sarajevu kao upozorenje.
Prijevoznici dugo vremena upozoravaju na probleme koji se tiču ograničenog boravka bh. vozača na teritoriji EU-a zbog čega naše vozače i hapse, traže digitalizaciju ovog sektora, povrat trošarine i smanjenje zadržavanja bh. kamiona na graničnim kontrolama.
- Na sastanku s ministrom Fortom smo dogovorili da svakodnevno komuniciramo, idemo tačku po tačku, da rješavamo barijere u podzakonskim aktima – rekao je Peulić.
Kazao je da su napravili analizu troškova i da više od 85 posto njih ne ide u budžet BiH, a nametnuti su im podzakonskim aktima.
Odgovorio je da se ono što Ministarstvo komunikacija i prometa BiH može uraditi tiče podzakonskih akata.
- Tu su pravilnici o priznanju inostranih kvalifikacija. Pa mi imamo veće standarde nego Evropska unija. 20 mladih vozača bi se vratilo u BiH, ali to je nemoguća misija zbog svega što moraju proći zbog tih pravilnika. Tu je zatim pitanje digitalizacije, na tehničkom pregledu da ide registracija, izdavanje određenih potvrda - rekao je Peulić.
Dodao je da imaju i drugi resori koji se moraju uključiti u rješavanje problema prijevoznika, kao što su Ministarstvo vanjskih poslova Bosne i Hercegovine i UIO kod koje "ima puno posla".
- Ministar vanjskih poslova (Elmedin Konaković) treba da razgovara s državama EU-a bilateralno, da se poboljša naša situacija, ako ništa kada zaustave našeg vozača da imamo adresu na koju će se obratiti, da službenik u našem konzulatu zna da mu BiH daje plaću, da bude u službi BiH, a ne da odbija pozive – ukazao je Peulić.
Forto je nakon sastanka podsjetio da su vozači kamiona i autobusa, tereta i ljudi, iz Bosne i Hercegovine, ali i neki u regiji, diskriminirani u odnosu na, na primjer, mašinovođe ili pilote, jer su u standardnom viznom režimu boravka 90 dana unutar 180 dana. 
- Odbijanje Evropske komisije da ih izuzme iz režima, standardnog viznog režima boravka u EU, otežava ovim prijevoznicima posao do mjere da će neki, ukoliko se nastavi zatezanje sa strane Brisela, morati zatvoriti biznis u BiH i otići u EU gdje će raditi, što bi imalo velike posljedice na privredu BiH - naveo je Forto.
Dodao je da su razgovarali o širokom spektru tema, te da će nastaviti ulagati napore da sa Evropskom unijom pokušaju riješiti ovaj problem.
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.