open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Održali regionalni sastanak
Prijevoznici iz BiH i regije dali rok: Čak 300.000 kamiona spremno blokirati sve pravce ka i iz EU-a
Poslije toga odgovornost za krizu snosit će EU institucije i vlade članica, upozorili su prijevoznici iz BiH, Srbije, Crne Gore, Albanije, Kosova i Sjeverne Makedonije
AUTOR: M. R. S.
29.05.2025. u 09:40
get url
text
Vodeće transportne asocijacije Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova, Albanije i Sjeverne Makedonije dale su rok do 16. juna za ispunjenje dva zahtjeva koji se odnose na rješavanje problema kojeg vozači imaju u Evropskoj uniji, a u protivnom će 300.000 kamiona blokirati sve pravce snabdijevanja ka i iz Evropske unije, uzvodno i nizvodno.
Ovo zaključno upozorenje, kako su ga nazvali, usvojeno je na jučerašnjem regionalnom samitu vodećih transportnih asocijacija šest zemalja zapadnog Balkana održanog u Bijeljini. Problem predstavlja režim 90/180 Evropske unije, odnosno mogućnost boravka u zemljama EU-a 90 dana unutar 180. Prijevoznici ukazuju da oni nisu migranti ni turisti i da se na njih ne može primjenjivati ovaj režim.
- Sastanak je rezultirao usvajanjem jednoglasnih zahtjeva i zaključaka koji se odnose na zaštitu prava na rad profesionalnih vozača i poštovanje međunarodnog prava od institucija EU-a. Podržana je inicijativa Ministarstva komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine za zajednički institucionalni nastup ka Evropskoj uniji kako bi bila spriječena daljnja diskriminacija vozača iz ovih šest zemalja i bilo osigurano poštovanje međunarodnog prava. Podržavamo zajedničku regionalnu blokadu 16.06.2025 godine, kao zajednički snažan odgovor vlasti i transprotnih operatera - saopćili su iz Konzorcija Logistika BiH koji je bio domaćin samita.
Podsjetili su da su Bosna i Hercegovina i preostalih pet zemalja punopravne članice AETR sporazuma, a radi se o, dodaju, međunarodnom ugovoru koji je stariji i pravno jači od bilateralnih SSP sporazuma i šengenskih pravila boravka.
- AETR jasno definiše dnevni i sedmični odmor, vrijeme vožnje i odmora, vrijeme utovara / istovara, upotrebu digitalnog tahografa kao zvaničnog dokaza aktivnosti vozača. 2.160 sati je jednako 90 dana rada u Evropskoj uniji. Uz pravilno očitavanje iz pametnog tahografa druge generacije, vozači dokazivo ne krše režim 90/180 dana, jer su u statusu radno angažovanih lica, a ne turista, azilanata ili migranata - ukazali su iz Konzorcija Logistika BiH.
Na regionalnom sastanku usvojeni su zahtjevi prijevoznika tereta za ovih šest zemalja i za Evropsku uniju.
- U periodu od 1. do 16. juna zahtijevamo da države obavijeste sve relevantne institucije EU-a da vozači iz BiH i regiona imaju ugovor o radu, licencu, dozvole i tahografske kartice, da nisu migranti, već profesionalci koji održavaju međunarodne lance snabdijevanja, da su njihove aktivnosti u potpunom skladu sa AETR režimom, koji mora imati prednost u tumačenju boravka nad šengenskim pravilima.
Zahtjevamo da EU i njene članice prepoznaju AETR kao obavezujući dokument za države članice i kontrole na terenu, da obustave diskriminatorsko tumačenje boravka profesionalnih vozača, da izmijene uputstva graničnim i kontrolnim organima u skladu sa ovom normom - navode iz Logistike BiH.
Dodaju da ako do 16. juna ne dođe do pismene potvrde o prihvatanju ispravnog tumačenja AETR-a, te do zaštite radnog statusa vozača u skladu sa međunarodnim pravom, u istom će trenutku 16. juna početi blokade u svih šest zemalja.
- Planirana je zajednička i koordinirana akcija s više od 300.000 transportnih jedinica, kojom će se blokirati svi pravci snabdijevanja ka i iz EU-a – uzvodno i nizvodno. Transportne kompanije iz WB6 nisu migranti, već najodgovorniji porezni obveznici svojih država. Vrijeme za dijalog je do 16. juna. Poslije toga odgovornost za krizu snosit će EU institucije i njihove vlade članice - upozoreno je sa regionalnog sastanka prijevoznika.
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.