Otkako smo unazad mjesec dana konačno počeli razgovore i borbu da uredimo sistem, na graničnim prijelazima osjetna je opstrukcija entitetskih inspektora i carinskih službenika, što dodatno otežava rad prijevoznika tereta i vozača, upozorio je Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija međunarodnih prijevoznika tereta
Logistika BiH.
U prilog tome poslao je fotografije sa jednog od graničnih prijelaza na kojima se vide nepregledne kolone kamiona, a i prazne kućice službenika.
- Slike su od prije tri-četiri dana. To je samo dio od hiljada takvih. Sada je vrijeme zadržavanja na granici produženo na 16 i po sati. Do unazad mjesec je bilo 14 i po sati, što je bilo ionako jako teško i nepodnošljivo. Na snazi je tiha opstrukcija, bijeli štrajk. Sad su se uplašili jer mijenjamo sistem – kazao je za Faktor Peulić.

Kolona na granici
FOTO: Konzorcij Logistika BiH
Pojašnjava i kakav je odnos prema prijevoznicima i kako rade službenici.
- Granica sa istoka - inspektorica u deset sati dođe, u 14 sati zaključa i ode u Zvornik. Pavlovića most, državni granični prijelaz, a prazna kućica. Pauzu imaju dva i po sata, inspektori u RS-u rade znači četiri sata. Na našoj granici se stoji sada 16 i po sati. Carinski inspektori u Bosanskoj Gradiški govore "što se ne iselite", ovamo gospođa inspektorica govori da je ona bog, da je ona država. U Unsko-sanskom kantonu lokalne inspekcije također prave probleme – tvrdi Peulić.
Ističe da je na djelu "jedna opstrukcija, ali idemo dalje" u borbu za institucionalno rješavanje problema prijevoznika u BiH.
- Jedino je dobro da su nas posljednjih mjesec dana prestali hapsiti u zemljama Evropske unije – zaključio je Peulić.
Prijevoznici su nedavno odlučili do 1. juna čekati nadležne državne institucije da ispune njihove uvjete i zahtjeve, a u protivnom će 16. juna blokirati drumski saobraćaj.
Prvi zahtjev je da se riješi problem EU klauzule 90/180, odnosno pravila po kojem i bh. prijevoznici-vozači, kao da su migranti, mogu boraviti u EU 90 dana unutar 180 dana. Zbog ovog pravila vozače su hapsili.
Preostala tri njihova zahtjeva su eliminacija diskriminatorskih praksi i taksi u EU zemljama, uvođenje sistemskih rješenja u oblasti licenciranja, edukacije i nadzora nad sektorom, te usklađivanje zakonodavstva i operativnih procedura sa EU direktivama.

Zadržavanja na granici
FOTO: Konzorcij Logistika BiH

Kolone kamiona na granici