open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Objavljen izvještaj
Problematični transferi i pojedine komisije, Parlamentu FBiH ipak pozitivno mišljenje revizora za 2024.
Revizorski izvještaji o radu federalnih institucija vlasti objavljeni su 2. juna i prvi su otkako je Parlament FBiH krajem oktobra imenovao novo rukovodstvo Ureda za reviziju institucija u FBiH
AUTOR: M. R. S.
04.06.2025. u 07:45
get url
text
Zastupnički dom Parlamenta FBiH
Zastupnički dom Parlamenta FBiH
Način dodjele novca kroz transfere pojedincima i neprofitnim organizacijama, te rad u nekim komisijama bili su skoro pa jedine ozbiljnije zamjerke koje su federalni revizori imali na rad Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine u prošloj godini.
Revizorski izvještaji o radu federalnih institucija vlasti objavljeni su 2. juna i prvi su otkako je Parlament FBiH krajem oktobra imenovao novo rukovodstvo Ureda za reviziju institucija u FBiH. Imenovanje je praćeno kontroverzama.
Od 19 novih objavljenih izvještaja, njih devet je pozitivno, a deset s rezervom.
Među pozitivnim je i Parlament FBiH gdje je za plaće profesionalnih parlamentaraca i savjetnika u 2024. potrošeno skoro sedam miliona KM, a za naknade parlamentaraca 2,8 miliona KM, što uključuje smještaj, odvojeni život, topli obrok, prijevoz, paušal i regres.
Naknade parlamentaraca FBiH
Revizija je kontatovala da su naknade troškova zaposlenih isplaćene u skladu sa propisima, osim za nabavku bonova povodom 8. marta, ali revizori nisu dali nikakvo pojašnjenje koliko su koštali ovi bonovi i šta je bilo sporno.
Za rad komisija potrošeno je 132.673 KM. Visina naknade članova komisija iznosila je od 200 KM do 370 KM.
- Uvidom u odabrani uzorak radnih tijela utvrdili smo da u pojedinim rješenjima o imenovanju nisu navedeni rokovi u kojem radno tijelo treba obaviti zadatak i podnijeti izvještaj, a nisu navedena ni radna mjesta na koja su državni službenici ili namještenici stručnih službi oba doma i Zajedničke službe raspoređeni.
Također, izvještaji o radu radnih tijela ne sadrže podatke o prisutnosti članova radnog tijela, kao i podatak o broju prekovremenih sati ili sati rada u dane vikenda ili praznika budući da se u pojedinim slučajevima navodi samo kako su aktivnosti obavljane nakon radnog vremena – napisali su revizori u izvještaju.
Na tranfere pojedincima potrošeno je 84.600 KM, a na transfere neprofitnim organizacijama 110.300 KM. O ovim transferima odluke donose članovi rukovodstva Zastupničkog i Doma naroda.
Iz onoga što su naveli revizori moglo bi se zaključiti, mada nije precizno navedeno, kako nije bilo javnog poziva, komisija, ugovora.
Oba doma su, naime, objavila odluke o planu i kriterijima za raspodjelu ovog novca. Zastupnički dom je objavio i liste korisnika sa iznosom dodijeljenih sredstava, ali Dom naroda to nije učinio.
- Shodno navedenom, ne možemo potvrditi da su prilikom dodjele sredstava transfera pojedincima i neprofitnim organizacijama primijenjeni minimalni standardni postupci dodjele budžetskih sredstava iz Budžeta Federacije BiH (dodjela sredstava putem objave javnog poziva, imenovanja komisija, ugovaranja dodjele budžetskih sredstava, kao i javno objavljivanje podataka o dodijeljenim sredstvima) utvrđeni Smjernicama o minimalnim standardima dodjele budžetskih sredstava putem transfera i subvencija u FBiH – piše u izvještaju.
Konstatovano je da je Zastupnički dom održao devet redovnih i tri vanredne sjednice, a Dom naroda devet redovnih i dvije vanredne sjednice.
U prošlom izvještaju su, naprimjer, zbog toga iskritikovani, kada su revizori ukazali da je uprkos obavezi da zasjedaju jednom mjesečno, Zastupnički dom u 2023. održao sedam redovnih sjednica i osam vanrednih, a Dom naroda šest redovnih, uključujući konstituirajuću i tri vanredne sjednice.
Kroz javne nabavke je Dom naroda u 2024. planirao potrošiti 109.807 KM, Zastupnički dom 226.102 KM, a Zajednička služba Parlamenta FBiH 27.080 KM.
Jedina zamjerka koju su imali revizori u slučaju javnih nabavki bila je što planiranje, provođenje i realizacija javnih nabavki u Parlamentu FBiH nije vršena na nivou Parlamenta FBiH kao jedinstvenog ugovornog organa, već su to odvojeno radili domovi i Zajednička služba.
Revizija je utvrdila da je u 2024. obračun minulog rada zaposlenicima vršen u visini od 0,5 posto umjesto 0,6 posto na koliko je povećano novim kolektivnim ugovorom.
Zamjerka je bila i što Dom naroda nije imao program rada za 2024. Nedonošenje programa rada u oba doma pak je bio osnovni razlog za mišljenje s rezervom koje je dato u prošlom revizorskom izvještaju, za 2023. godinu.
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.