Federalni zastupnik Naše stranke Damir Nikšić podnio je inicijativu za smjenu generalnog direktora Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine Enisa Džafića.
Interesantno je kako ovaj potez Nikšića dolazi nedugo nakon što je Džafić za naš portal otkrio kako ministar komunikacije i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto, koji je i stranački šef Nikšića, nakon poplava u kojima je devastirana željeznička infrastruktura na području Jablanice, nije nikada ni nazvao, ni poslao bilo kakav upit, niti ponudio pomoć sa državnog nivoa.
Od 65 Željeznice dobijaju 21 milion
Džafić je za Faktor danas poručio kako se prvo mora utvrditi odgovornost u čijoj je nadležnosti obnova željezničke infrastrukture.
Naime, Vlada FBiH je 16. oktobra donijela odluku, odnosno zaključak, i zadužila Autoceste Federacije BiH u cilju integralnog rješavanja problema i željezničke pruge i cestovne magistrale.
- Jedan parlamentarac da traži smjenu jednog direktora koji je u prošloj godini napravio 18 miliona neto dobit kompanije, a koja nije u zadnjih 30 godina napravila bolje rezultate te koji je za deset godina upravljanja Željeznicama vratio više od 200 miliona naslijeđenih dugova, u potpunosti je urađeno i restrukturiranje kompanije... Kada bi tako sagledao situaciju, ako postoji da je neka kompanija bolja na Balkanu od Željeznica FBiH, ne treba on mene smjenjivati, ja ću sam podnijeti ostavku – istakao je Džafić.
Poručio je Nikšiću da se pozabavi nekim drugim preduzećima koja su u velikoj dubiozi.
- I, kao federalni parlamentarac, trebao je više da se interesuje zašto Petogodišnji plan poslovanja željezničke infrastrukture nije nikada došao na sjednicu Parlamenta, a Vlada ga je poslala još u 2022. godini.
Tu su definisani iznosi i obaveze Vlade FBiH u skladu sa Zakonom o željeznicama FBiH, kao i Zakonu o finansiranju željezničke infrastrukture. To je osnovni dokument na osnovu kojeg je potrebno da Vlada i Parlament osiguraju sredstva za ulaganje u željezničku infrastrukturu. Dakle, bolje da vodi računa o onome što on treba da radi te da pokrene inicijativu i pita zašto se to ne razmatra na sjednici Parlamenta, a ne da se on, kao parlamentarac, bavi sa mnom jer nema nikakve nadležnosti – istakao je direktor Željeznica FBiH.
Pojašnjava dalje kako bi tim planom Vlada bila u obavezi osigurati potrebna sredstva neophodna za ulaganje i održavanje željezničke infrastrukture.
- Tim Planom je predviđeno oko 65 miliona na godišnjoj razini. Mi iz budžeta dobijamo godišnje 21 milion koji ne može pokriti troškove radne snage koja radi na održavanju 610 kilometara pruge otvorenog kolosijeka, sa stanišnim kolosijecima 800 kilometara.
Bolje bi bilo da vidi to ili da napravi poređenje kako resorno ministarstvo daje 22 miliona za popravljanje puteva na općinskim razinama, a nema sredstava, što Zakon nalaže, da se ulože u željezničku infrastrukturu – govori Džafić.
Pitali smo ga da li raspolaže nekim novim informacijama vezanim za rekonstruisanje pruge na području Donje Jablanice.
- Poslali smo upit Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija. Odgovorili su nam da će pokrenuti novu inicijativu prema Vladi FBiH da se Autoceste uključe te da se vidi raspoloživost sredstava. Čeka se sjednica Vlade te odluka. Ako Vlada naloži da Željeznice rade, mi ćemo uraditi, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, sve procedure. Ukoliko opet nalože da Autoceste rade, mi ćemo čekati njih. Naša obaveza je da poštujemo odluke Vlade – odgovara nam direktor.
On je prokomentarisao i navode u medijima kako su privrednici davali ponudu za finansiraju sanaciju željezničke infrastrukture.
- Oni su nudili da se uključe sa finansijskim sredstvima u izgradnju i sanaciju željezničke infrastrukture, a da zauzvrat mi u narednoj godini smanjimo cijene prijevoza što je apsolutno protivzakonito. Takva je bila ponuda privrednika, a ne ono što je plasirano od strane Privredne komore – pojašnjava još jednom ponavljajući kako kompenzacija nije u skladu sa Zakonom o javnom nabavkama.
Smjenu direktora Željeznica FBiH na današnjoj konferenciji za medije zatražio je i ministar Forto.
- Činjenica je da mjesec dana nakon razornih poplava danas nemamo projekta po kojem će se raditi rekonstrukcija tog dijela i da nemamo odgovor kada će napokon bh. privreda imati na raspolaganju željeznički saobraćaj - rekao je Forto na konferenciji za novinare u Sarajevu.
On je naveo i kako je, od svog imenovanja u Vijeću ministara, u fokus stavio željeznice, kao i da je htio dati važnost cijelom tom sektoru zbog njegovih dobrih kontakata s međunarodnom zajednicom, Evropskom unijom, sa međunarodnim finansijskim institucijama i sa susjednim državama.
- U Federaciji BiH od 4. oktobra do danas još nemamo najosnovnije odgovore. Mislim da je vrijeme da danas kažemo ko je odgovoran zato što nemamo odgovore. Odgovornost za ovo nosi direktor Željeznica Federacije BiH koji nije poduzeo sve ono što zakon predviđa, a to je da uspostavi funkcionalnu željezničku infrastrukturu. Sakrivanje u prehodnim sjednicama iza Vlade FBiH je neprihvatljivo. Ako želite biti na čelu jedne tako bitne firme, morate poduzeti sve što je u vašoj moći da izbjegnete gubitke za firmu i za privredu - istakao je Forto te dodao:
- Mislim da je vrijeme da se pozove na odgovornost i tražim od Vlade FBiH da smjeni direktora Željeznica i da napokon vratimo Željeznici mjesto koje joj pripada.