Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, na čijem je čelu Edin Forto, predložilo je odluku kojom se iz budžeta Ministarstva treba izdvojiti 17.172 KM u bruto iznosu za novčane naknade članovima Komisije za provođenje istrage uzroka avionske nesreće koja se desila na području Bihaća, na lokalitetu Zavalje, 27. septembra prošle godine.
Komisiju je Forto imenovao dan poslije nesreće, odnosno pada jedrilice u kojoj je poginuo pilot. U njen sastav su ušli Mladen Karić kao glavni istražioc (inspektor u Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH-BHDCA), kao istražitelji su imenovani Ilija Savatić (stručni savjetnik u BHDCA) i Haris Hadžić (instruktor letenja), te Dinka Maslo, stručna savjetnica za zračni saobraćaj u Ministarstvu komunikacija i prometa, koja je u komisiji bila sekretar.
Karić treba dobiti 4,488 KM naknade u neto iznosu, Savatić 3.119 KM, Hadžić 3.366 KM, a Maslo 200 KM.
Imenovanje komisije obrazloženo je činjenicom da i dalje nije u primjeni član Zakona o zrakoplovstvu Bosne i Hercegovine, donesen još 2009. godine, a koji propisuje osnivanje Jedinice za istraživanje nesreća i incidenata, odnosno "još uvijek nije uređen način i postupak provođenja istraga u slučaju nesreće ili incidenta".
Ovu jedinicu po zakonu osniva Ministarstvo, a BHDCA je ta koja je zadužena da donese propise koji se primjenjuju u istragama nesreća i incidenata.
U obrazloženju predložene odluke o naknadama navedeno je, između ostalog, da s članovima komisije nije sklopljen ugovor o djelu jer je, kako piše, Odluka o načinu ostvarivanja prava na naknadu članovima komisije ili pojedinačnom istražitelju za provođenje istraga zrakoplovnih nesreća i ozbiljnih incidenata donesena nakon što je formirana ova konkretna komisija.
Inače, Komisija je, navodi se, bila na mjestu nesreće, održala zajednički sastanak s predstavnicima Policijske uprave Bihać i Tužilaštva BiH, sačinjen je foto album zatečenog stanja na mjestu nesreće, izvršila je uvid u dokumentaciju o pilotu, jedrilici, meteo uvjetima, prikupila izjave očevidaca i učesnika u pripremi i izvođenju leta, obavila "značajan broj telefonskih razgovora i internetskih informacija radi provjere i nadopune podataka"...
Nakon analize, sačinjen je izvještaj koji je na 33 stranice objavljen 18. januara ove godine na web stranici Ministarstva.
Članovi ove komisije su, navodi se, utrošili 300 do 500 sati rada u Komisiji.
- Komisija je zaključila da je osnovni uzrok nesreće: gubitak kontrole nad upravljanjem jedrilicom, najvjerovatnije uslijed iznenadnog gubitka svijesti pilota uslijed zdravstvenog poremećaja, što je uvelo jedrilicu u lijevu nekontroliranu nisponsku spiralu – piše na kraju izvještaja Komisije.
Ovaj zaključak proizilazi i iz nalaza obdukcije tijela stradalog pilota koja je, po naredbi Kantonanog tužilaštva, izvršena u Kantonalnoj bolnici u Bihaću.