Upravni odbor Konzorcija međunarodnih drumskih prijevoznika
Logistika BiH zasjeda danas kada bi trebao odrediti novi datum eventualne blokade drumskog saobraćaja na području Bosne i Hercegovine.
Predstavnik Konzorcija Logistika BiH Velibor Peulić kazao nam je da je još 15. aprila donesena odluka o ovom takozvanom "franscuskom modelu", odnosno o blokadi, koja je bila planirana za 28. april, pa odgođena, da je ta odluka i dalje na snazi, a da danas trebaju samo odrediti novi datum.
Moguće je da će to biti 1. juni.
- Do tad ćemo vidjeti šta je biti sa tematskom sjednicom Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, komisijama Parlamenta BiH, pravilnicima... - dodao je Peulić.
Sjednica Upravnog odbora Konzorcija Logistika BiH trebala bi početi u 16 sati.
Iz ovog konzorcija su prije dva dana i zvanično uputili inicijativu za hitnu tematsku sjednicu Vijeća ministara BiH. Inicijativa je upućena ministru komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edinu Forti, ministru vanjskih poslova Bosne i Hercegovine Elmedinu Konakoviću i ministru vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine Staši Košarcu.
Podsjetili su da je sektor međunarodnog drumskog prijevoza suočen s nizom sistemskih prepreka koje direktno ugrožavaju njegovo poslovanje, uključujući diskriminatorni tretman vozača iz BiH u Evropskoj uniji, prekomjerne namete i tehničke barijere (CEMT potvrde, registracije, monopoli na certifikate i ateste), neregulirane uvjete naplate i poslovanja, te nedostatak institucionalne koordinacije u rješavanju problema koji direktno utječu na više od 47.000 radnih mjesta.
Iz Konzorcija su u prilogu inicijative dostavili prepiske sa nadležnim ministarstvima iz kojih je vidljivo da se s njima "dopisuju" proteklih 14 mjeseci u cilju institucionalnog djelovanja i traženja rješenja.
- Rješavanje ovih problema zahtijeva integrisano usaglašavanje i sinhronizovano djelovanje prema tijelima Evropske komisije, nadležnim institucijama susjednih država, te svim relevantnim državnim i entitetskim organima vlasti u BiH, a kako bi bila ispunjenja četiri osnovna zahtjeva transportnog sektora.
To su pravno i tehničko oslobađanje profesionalnih vozača iz BiH od restriktivne EU klauzule 90/180 dana, eliminacija diskriminatorskih praksi i taksi u EU zemljama (Italija, Njemačka, Francuska), uvođenje sistemskih rješenja u oblasti licenciranja, edukacije i nadzora nad sektorom, te usklađivanje zakonodavstva i operativnih procedura sa EU direktivama - napomenuli su iz Logistike BiH u inicijativi upućenoj trojici ministara.