Adnan Hamidović Frenkie, osim što je vrsni muzičar, krajnje je bitna figura i na domaćoj grafiti mapi. Nedavno je u Sarajevu otvorena njegova izložba "Chapters" u Galeriji savremenih umjetnosti "Manifesto".
Izložba "Chapters" će biti otvorena do 23. maja, a svi zainteresirani mogu je posjetiti od utorka do subote od 12 do 20 sati te nedjeljom od 12 do 14 sati.
U razgovoru za
Stav povodom izložbe govorio je između ostalog i o tome šta je za njega underground scena, kako kod nas tako i u svijetu.
- Underground su za mene izvođači, bez obzira na žanr, koji pričaju drugačiju priču, koji imaju narativ koji nije glavni u društvu. Aktuelni su nam primjeri Gaza i Palestina. Imamo jako malo umjetnika koji o tome govore. Gledamo li tako, mogao bih reći da su oni koji govore o Gazi i Palestini underground. Njihov stav nije vidljiv u mainstream medijima, ali je ipak tu. Imaju hrabrost da otvaraju te teme, što je pohvalno.
Underground je termin koji se nekada vezao za neafirmirane performere, ali danas ta sintagma "neafirmirani izvođač" nema bitnost. Ko je danas neafirmiran?! U svijetu muzike, prije se smatralo da si neafirmiran ako nemaš demo, objavljeni album ili izdavačku kuću. Danas klinci sami mogu objaviti svoj materijal tako da se ne može reći za njih da nisu afirmirani. Ja bih se fokusirao na teme koje oni obrađuju. Ako pričaju priče koje nisu zastupljene u široj javnosti, onda su underground. Ako ćemo već tako, underground itekako postoji - kategoričan je on.

Adnan Hamidović Frenkie
FOTO: Velija Hasanbegović/Stav
Napominje da se na pitanju Gaze i Palestine prvi put kristalno jasno vidjelo koliko je opasna cenzura, pogotovo u SAD-u i generalno na Zapadu. Tamo postoji, kaže, nepatvoreni tabu, koji se najbolje vidi na primjeru izostanka kritike Izraela.
- Puno muzičara, glumaca i drugih aktivista imalo je dosta problema kada su govorili protiv zločina Izraela. Baš nedavno čitam jedan tekst o Greti Thunberg, ekološkoj aktivistici koja je dugo bila medijski superstar. O njoj se nadugo i naširoko pisalo. Međutim, kako je progovorila o patnji Palestinaca, naprasno je nestala s medijskog pejzaža. Nigdje je nema više. To nam jasno pokazuje da je taj aparat cenzure izuzetno opasan i brutalno efikasan.
Kao svojevrsni prostor slobode vidim pojedine društvene mreže, posebno TikTok, koje još nisu u potpunosti stavljene pod kontrolu "gospodara misli". Grozno je kako su ljudima lijepili etikete antisemitizma samo zato što su se usudili reći istinu. Na taj način su mnogima uništili karijere, živote, bez jednog jedinog valjanog argumenta. Sreća je što u medijima, baš kao i u muzici, još uvijek imamo underground, imamo ljude koji smiju govoriti "zabranjene riječi", iznositi svoj stav bez obzira na sve, a ti su ljudi moji lični heroji. Jako su zajebana vremena, a to znači da se mi moramo još više aktivirati - kaže Adnan Hamidović za
Stav.