Časopis "European Journal of Preventive Cardiology" objavio je istraživanje koje ukazuje da je tamna čokolada dobra za zdravlje srca i krvnih žila.

Autor istraživanja dr. Chayakrit Krittanawong sa Medicinskog fakulteta Baylor u Houstonu u Teksasu kaže da čokolada sadrži zdrave hranjive tvari poput flavonoida, metilksantina, polifenola i stearinske kiseline koji smanjuju upale i povećavaju nivo dobrog holesterola.

Stručni termini zapravo samo znače da je tamna čokolada puna antioksidansa koji poboljšavaju protok krvi, smanjuju upale i popravljaju raspoloženje i koncentraciju.

Štaviše, kakao, primjera radi, sadrži više tvari koje smanjuju unos lošeg holesterola nego većina hrane koju Amerikanci dnevno konzumiraju.

Postoji još jedna dobra stvar u vezi tamne čokolade – njeni pozitivni utjecaji ne gube na snazi bez obzira koliko je čuvate na polici.

Za razliku od zelenog čaja, čiji se kvalitet smanjuju vremenom, tamna čokolada ima isti učinak čak 50 sedmica, a kakao i do 75 godina.

Novo istraživanje pregledalo je pedeset godina različitih već obavljenih naučnih radova i zaključak je da je konzumiranje tamne čokolade dva puta sedmično povezano sa osam posto manjom šansom koronarnih bolesti.

Kakao se povezuje sa znatno nižom smrtnošću od kardiovaskularnih, no i svih drugih zdravstvenih problema.

Razlog tome je smanjivanje nakupljanja naslaga na krvnim žilama.

Čokolada se povezuje i sa protokom krvi u mozak što poboljšava kognitivne funkcije.

Moguće je i da pojačava dovod kisika širom tijela tokom vježbanja.

Jedina negativna strana čokolade je da je loša za kožu. Naime, povezuje se sa nastankom bubuljica.

Važno je napomenuti da je tamna čokolada dobra za zdravlje samo ako nije pretjerano rafinirana. Primjera radi, kakao je najbolji ako se u proizvodnji nisu koristile lužine kako bi se smanjila njegova prirodna kiselost.

Tamna čokolada ima puno manje šećera i kalorija od mliječne i bijele čokolade. Naravno, važno je biti umjeren. Dovoljno vam je 25 grama tamne čokolade nekoliko puta sedmično.

Druge namirnice, koje su podjednako zdrave, su jabuke, čaj, luk, agrumi i bobičasto voće.