open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Posljedice carina SAD-a
Crne prognoze Svjetske trgovinske organizacije: Da li će i kakve negativne efekte osjetiti i BiH?
U saopćenju Svjetske trgovinske organizacije navodi se da će robna razmjena ove godine pasti za 0,2 posto, u odnosu na oktobarsku ekspanziju od tri posto
AUTOR: Faktor/Nezavisne novine
21.04.2025. u 08:54
get url
text
Svjetska trgovinska organizacija (STO) je prognozu globalne robne trgovine preokrenula sa solidnog rasta na pad, napomenuvši da bi dodatne američke carine i efekti prelivanja mogli da dovedu do najvećeg pada od vrhunca pandemije koronavirusa.
U saopćenju se navodi da će robna razmjena ove godine pasti za 0,2 posto, u odnosu na oktobarsku ekspanziju od tri posto.
- Nova procjena zasnovana je na mjerama koje su bile na snazi početkom sedmice. Američki predsjednik Donald Tramp uveo je dodatne carine na uvoz čelika i automobila, kao i sveobuhvatne globalne carine prije nego što je neočekivano pauzirao njihovu primjenu za više od 10 zemalja - navodi se u osapćenju.
Dalje se dodaje da, ako Tramp ponovo uvede pune stope općih carina, to bi smanjilo rast trgovine robom za 0,6 posto, uz pad od 0,8 posto zbog efekata prelivanja izvan trgovine povezane sa SAD.
- Sve zajedno, ovo bi dovelo do pada za 1,5 posto, što bi bilo najviše od 2020. godine. Prekid američko-kineske trgovine povećat će izvoz kineske robe u sve dijelove svijeta izvan Sjeverne Amerike za četiri do devet posto - stoji u saopćenju.
Ukoliko dođe do predviđanja Svjetske trgovinske organizacije, da li će negativne efekte toga osjetiti Bosna i Hercegovina.
Predrag Mlinarević, profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Istočnom Sarajevu, u razgovoru za Nezavisne novine rekao je "da se, imajući u vidu integrisanost našeg izvoza u industrijske proizvodne lance EU-a, kao posljedica trgovinskog rata između EU-a i SAD-a, mogu očekivati negativni efekti na bh. izvoz".
- Usljed carina od 25 posto na izvoz automobila evropskih proizvođača na američko tržište, eventualni pad proizvodnje automobilske industrije EU-a imat će direktne negativne efekte po naše kompanije koje proizvode komponente za automobilsku industriju. Također, ukoliko bi smanjenje proizvodnje potrajalo, to bi se odrazilo i na sirovinski izvoz aluminija, željeza i glinice uz mogući pad cijena kao rezultat smanjene tražnje za ovim sirovinama - istakao je Mlinarević.
Dodao je da bi na taj način vrijednost našeg izvoza mogla opasti kako vrijednosno tako i količinski.
- Optimizam možemo pronaći u uvjerenju da će se trgovinski rat između ključnih trgovinskih blokova smiriti, što bi značilo da bi se ovi negativni efekti na izvoz iz BiH mogli izbjeći - naglasio je Mlinarević.
comment
prikaži komentare (0)
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.