Danas
je u Tarčinu, nadomak Sarajeva, u luksuznom kompleksu Tarčin
Forest Resort and Spa, održana
promocija pete generacije Hyundaija Santa Fe. Ovim je i zvanično
započela prodaja najnovijeg Hyundaijevog modela za tržište Bosne i Hercegovine.
Santa
Fe je trenutno najveći Hyundaijev model i spada u klasu velikih SUV-ova sa
sedam sjedišta. Globalnoj javnosti prvi put je predstavljen prije 23 godine,
kada su važila drugačija tržišna pravila za slične modele. Ispočetka se
proizvodio samo u Južnoj Koreji, a uglavnom je bio namijenjen tržištu
Sjedinjenih Američkih Država, pa je u skladu s tim i dobio ime. Santa Fe je
najstariji glavni grad jedne savezne američke države i nalazi se u Novom
Meksiku. Hyundai je nastojao Santa Fe ponuditi svim pojedinačnim tržištima, pa
ga od početka smatraju globalnim modelom. Kroz četiri prethodne generacije
evoluirao je prateći sva stilska i tehnička unapređenja, pa je tako kroz 22 godine prodano
više od 450.000 jedinica Santa Fe-a samo u Europi, pokazujući svoju
trajnu popularnost u Europi.
Hyundai
je konačno 10. avgusta 2023. godine, svijetu predstavio petu generaciju koja je
bila veliko stilsko iznenađenje i predstavila novi pravac velikih SUV-ova koji
su u jednom modelu donijeli harmoniju velikog i moćnog SUV-a i luksuz dostojan
najboljh poslovnih automobila bez obzira na kategoriju kojoj pripadaju.
Dizajn zasnovan na robustnim detaljima i na
slovu "H"
Nastao
na savršenom balansu dimenzija, proporcija i zanimljivog dizajna, predstavlja
markantnu pojavu među konkurentima, a pogotovo među manjim, uobičajenim
automobilima na cesti. To potvrđuju i grandiozne dimenzije - dužina 483 cm, širina
190 cm i visina 177/172 cm. Zasnovan na takozvanom kutijastom obliku uz
izuzetna stilska rješenja koja su mu na svakom dijelu dala dovoljnu fluidnost
linija, savršen je primjer kako se u jednom modelu "opasnog" izgleda
može smjestiti urbani premium SUV.
Upravo
zbog kutijaste konstitucije, visoko postavljenog prednjeg poklopca i uspravno
orijentisane prednje maske, njegov prednji dio odiše dominantnim karakterom,
ali se kroz stilska rješenja na cijelom modelu nalaze detalji u obliku velikog
slova "H", što predstavlja prepoznatljiv zaštitni znak. Tako je
svojevrsni alfanumerički motiv iskorišten i za oblik LED svjetlosnih elemenata
dnevnih svjetala i za kontrastni dezen na prednjem odbojniku koji se završava
otvorima usmjerivača zraka prema unutrašnjosti blatobrana.

Uvjerljiv
bočni profil dvovolumenske konstitucije pojačan je velikim međuosovinskim
rastojanjem, točkovima smještenim na krajnje pozicije, izdignutim krovnim
nosačima i stilskim ispupčenjima na svakom blatobranu što dodatno ističe
robustnost luksuznog SUV-a. Hyundai posebno naglašava činjenicu da je
ostakljena površina na novom modelu izrazito povećana, čime je dodatno
naglašena prozračnost unutrašnjeg prostora. Čist i rafiniran stražnji profil
naglašava veliku prostranost straga i dodatno pojačava osjećaj robustnosti
začet na prednjoj strani. Isti koncept je primijenjen i natrag u obliku velikog slova "H",
pa su i zadnja svjetla u harmoniji s prednjim, čime je i na ovom dijelu
osigurana prepoznatljivost. Već poznat Hyundaijev princip skrivanja stražnjeg
brisača ispod krovnog aerodinamičkog spojlera karakteristika je i modela pete
generacije Santa Fea.
Kupci
se mogu opredijeliti za tri različita dezena aluminijskih felgi i to u
prečnicima 18, 19 i 20 inča i za jednu od deset boja karoserije, čime mogu
personalizovati izgled svog modela.
Unutrašnjost dostojna putovanja najvišom klasom
Hyundai
je i u prostranoj unutrašnjosti novog Santa Fea spojio inovativnost i udobnost.
Uz veliki broj viskosofisticiranih i
modernih tehničkih detalja od prvog do trećeg reda sjedišta, unutrašnjost pruža
mnoštvo opcija za odlaganje stvari, čineći putovanje za sve putnike pravim
užitkom.
Harmonična
ambijentalna svjetla i to stilizovana u obliku slova "H" na vozačkoj
konzoli, diskretno se protežu preko unutrašnjosti vrata, sve do kraja, dajući
kabini jedinstvenu luksuznu eleganciju.
Dio
konzole, zapravo multimedijalni panel, već je dio prepoznatljivog Hyundaijevog
dekora, kojeg nalazimo prvenstveno u Hyundaijevim električnim modelima serije
Ioniq - jedinstveni položeni panel ispred vozača i na centralnom dijelu konzole
sadrži dva 12,3-inčna displeja, od kojih je jedan u funkciji table s osnovnim
vozačkim instrumentima, a drugi je displej osjetljiv na dodir i predstavlja jezgro
multimedijalnog sistema.
U
području zvuka, Santa Fe je opremljen BOSE Premium zvučnim sistemom koji
kombinuje BOSE premium zvučnu tehnologiju s dvanaest optimalno podešenih zvučnika
visokih performansi, uključujući subwoofer za istinski impresivan audio
doživljaj. Sigurnost i praktičnost dodatno su povećane uključivanjem 12-inčnog
Head-Up zaslona (HUD).
Jednostavna
intuitivna elektronska ručica menjača je i kod novog Santa Fea postavljena na
stub upravljača, čime je povećana udobnost vozača i oslobođen dodatni prostor
na tradicionalnm mjestu, na kojem je sad moderni displej komandi klima-uređaja.
Veliki
prostor u unutrašnjosti ovog SUV-a osigurao je i poluotvoreno spremište između
prednjih sjedišta, te veliku površinu za bežično punjenje dva pametna telefona,
dva USB konektora (punjenje snagom 27 vati), dvostruku poziciju za limenke i
naslon za laktove.

Novi
Santa Fe je moguće dobiti u konfiguraciji sa pet, šest i sedam sjedišta, pa su
zanimljivi oblici i mogućnosti sjedišta u drugom redu. Ukoliko su u drugom redu
samo dva odvojena sjedišta, mogućnosti užitka putnika u vožnji su nezamislive.
Uz vrhunsku ergonomiju, pomjeranje u svim pravcima, moguće ih je postaviti u
poziciju režima opuštanja, s pomjerljivim dijelom za potkoljenice. Vozač putem
daljinskih komandi ima mogućnost upravljanja pozicijom također, čime je dodatno olakšan ulazak putnicima na
treći red sjedišta koja se preklapanjem mogu jednostavno spustiti i time dobiti
ogroman prtljažni prostor. Njegova osnovna zapremina, u zavisnosti od pogonskog
sistema može biti između 621 litar (za PHEV) do 711 litara (za benzinske
verzije). Ukoliko se pak, preklope nasloni sjedišta drugog reda, tad zapremina
u najboljem slučaju može porasti na 2.032 litra.
Dostupne Hyundai Smart Sense funkcije aktivne
sigurnosti i pomoći u vožnji
U
modelima pete generacije dodatno je podignut i nivo sigurnosti. Kupcima su na
raspolaganju sistemi pomoći za izbjegavanje frontalnog sudara (FCA 2), sistemi
pomoći pri izbjegavanju sudara u mrtvom uglu (BCA), sistemi asistencija pri
održavanju trake (LKA), sistemi automatskog zaključavanja vrata Safe Exit
Assist (SEA), sistemi inteligentne pomoći za ograničenje brzine (ISLA), sistem
za upozorenje vozača na umor (DAW), sistemi kontrole mrtvog ugla (BVM), sistemi
pomoć za duga svjetla (HBA), te niz funkcija za podizanje udobnosti kao što su
pametni tempomat (SCC), pametni tempomat zasnovan na navigaciji (NSCC), pomoć
pri vožnji na autoputu 2 (HDA-2) i pomoć pri praćenju trake 2 (LFA 2).
Novi
Santa Fe će vozača upozoriti na prisustvo osoba ili stvari na stražnjim
sjedištima (ROA), te mu pomoći prilikom izbjegavanju sudara sa stražnje strane
(RCCA), prilikom parkiranja (PDW) i pri još dosta neugodnih situacija u kojoj
sam vozač nije u stanju procijeniti prilike i mogućnosti. Santa Fe se putem
daljinskog upravljanja (pametni ključ) može sam parkirati i sam izvući iz
tijesnih parkirnih pozicija.
Povezivanje s velikim mogućnostima
Hyundai
se kod novog Santa Fea može pohvaliti vrhunskim mogućnostima povezivanja i to
zajedno s Bluelink Connectom. U prvom planu je ccNC infotainment sistem,
tehnologija nove Hyundai generacije koja je uvela napredne povezive
karakteristike i rafinirani koncept grafičkog interfejsa (GUI) čime su
postignuti vrhunski luksuz u unutrašnjosti i udobnost korisnika.

Također,
novi Santa Fe ima najsavremeniji sistem Hyundai Digital Key 2, opremljen s tri
NFC senzora i šest ultraširokopojasnih (UWB) senzora čime se postiže
besprijekorna povezanost. Povezani na Bluelink, vozači jednostavnim
približavanjem mogu otključati automobil, dok pametne mogućnosti omogućavaju
pokretanje automobila s telefonom unutra i pritiskom na dugme za start/stop
motora. Kroz aplikaciju „Wallet“, ova inovativna funkcija omogućava praktično
dijeljenje automobila sa do 15 ključeva, svaki s prilagodljivim ograničenjima
uključujući zaključavanje i otključavanje, te vožnju. Hyundai Digital Key 2 je
kompatibilan sa sistemima telefona Apple, Samsung i Google Pixel.
Bluelink
je zapravo vrlo sofisticiran sistem koji vozačima može pružiti neslućene
mogućnosti kao što su, naprimjer, podaci o saobraćaju, o cijeni goriva, o
radarima za kontrolu brzine, o slobodnim mjestima na parkiralištima, o vremenu,
sportu, muzici, ali i bežično ažuriranje softvera, pri čemu vlasnik ne mora
posjećivati servisnu radionicu. Usluga će se nuditi u pretplatama za pakete i
sadržaće još mnogo novih funkcija.
Pojednostavljena linija pogonskih sistema
Novi
Hyundai Santa Fe se na evropskom, pa samim tim i na bosanskohercegovačkom
tržištu nudi isključivo u hibridnim varijantama. Sve su zasnovane na
1,6-litarskom turbo-benzinskom motoru snažnom 160 KS i na jednom električnom
motoru.
Slabiji,
samopunjivi hibrid (FHEV) također ima spomenuti benzinski i jedan električni
motor snažan 47,7 kW (sinergijski 215 KS). Takav model je u ponudi s pogonom
samo preko prednje osovine i s pogonom na svim točkovima. Prema WLTP sistemu
mjerenja potrošnje goriva, u prosjeku troši 6,9 do 7,3 litre benzina, u
zavisnosti od pogona i broja sjedišta. Od 0 km/h do 100 km/h stiže za 9,6
sekundi i dostiže maksimalnu brzinu na 180 km/h.
Sposobniji
i ozbiljniji su Plug-in Hybridi, njih pogoni benzinski motor snažan 160 KS, i
jedan električni motor snažan 72 kW (sinergijski 253 KS). Ovakvi modeli imaju
isključivo pogon na svim točkovima. Nešto su dinamičniji, pa do 100 km/h stižu
za 9,3 sekunde, dok im je maksimalna brzina identična slabijem modelu. No,
važno je to da imaju li-ion bateriju kapaciteta 13,8 kWh s kojom mogu samo na
električnu struju preći 54,2 kilometra. Naravno, ova baterija je punjiva preko
vanjskog punjača, što ovom automobilu, ali i svom vlasniku može osigurati
većinu potpuno ekološki prihvatljive vožnje, bez ikakvih štetnih emisija. Prema
usvojenom načinu mjerenja potrošnje, Santa Fe Plug-in Hybrid troši samo 1,7
litara benzina.
SANTA
FE u Bosni i Hercegovini
Hyundai
Auto BH će na domaćem tržištu ponuditi oba modela, hybrid i plug in hybrid.
Cijena najjeftinijeg hibrida s automatskim mjenjačem, sa pogonom na prednjim
točkovima i sa pet sjedišta je 97.490 KM. Santa Fe je ponuđen s vrlo širokim
izborom paketa opreme, pa se kupci mogu odlučiti za jedan od čak pet ponuđenih
paketa opreme.
Početna
cijena Plug-in Hybrida se kreće od 119.990 KM sa PDV-om. Svi plug in hybridi
imaju pogon na četiri točka, automatski mjenjač sa duplim kvačilom i 7
sjedišta. U ponudi će se naći i tri paketa opreme ( Emerald, Diamond i Alnatt
Caligraphy). Santa Fe je dostupan u 10 različitih vanjskih boja i 5 boja u
unutrašnjosti. Za prve kupce novog Santa Fe obezbijeđen je i promotivni popust
od 6000 KM sa PDV.