Ipak, kako pandemija u evropskim zemljama polako jenjava, češka kompanija nastavlja pripreme za premijeru potpuno električnog modela Enyaq iV.
Pored toga što je riječ o vozilu koje će imati isključivo pogon na struju, u Škodi ističu još jedan zanimljiv detalj.
Naime, "enyaq" je prva "škoda" poslije tri decenije koja će u osnovnoj varijanti imati pogon na zadnje točkove.
Češki proizvođač je posljednji put imao u ponudi neki model sa zadnjim pogonom na prelazu iz osamdesetih u devedesete, kada su se još uvijek izrađivale "škode" iz serije 105/120/125, konstruisane u vrijeme komunizma.
Nakon njih je stigao "favorit", kao prvi moderni Škodin model sa motorom koji je postavljen naprijed i pogonom na prednje točkove. Trideset godina kasnije, Škoda je uz pomoć Volkswagena izrasla u globalnog proizvođača automobila sa fabrikama širom svijeta i preko milion prodatih vozila godišnje.
Prateći aktuelne trendove savremene auto-industrije, češki proizvođač je počeo da se okreće električnom pogonu.
Najprije je mali gradski automobil "citigo" dobio svoju električnu verziju, a uskoro će na puteve i prva "škoda"u historiji koja je konstruisana isključivo kao električno vozilo.
I ovog puta je podrška stigla od Volkswagena, kompanije u čijem vlasništvu je češki proizvođač već decenijama.
Enyaq iV je postavljen na Volkswagenovu MEB mehaničku platformu namijenjenu modelima na električni pogon.
Riječ je o komfornom krosoveru dužine 4.648 mm, širine 1.877 mm i visine 1.618 mm, dok je međuosovinsko rastojanje automobila 2.765 mm.
Osim obilja prostora u putničkoj kabini, Enyaq iV raspolaže i sa velikim prtljažnikom koji u osnovnoj konfiguraciji ima 585 litara.
Kupcima će biti ponuđene tri opcije pogonskih baterija. Osnovna će imati bateriju kapaciteta 55 kWh i autonomiju u vožnji do 340 km, prema WLTP standardu.