Svi novi lični automobili i kombiji ukupne težine 3,5 tone moraju od 7. jula imati uređaj za snimanje podataka, koji mora izdržati sudar tako da možemo vidjeti podatke iz automobila prije i nakon nesreća, piše
RevijaHAK.
Da, to je crna kutija istog tipa koja je u avionima već dugi niz godina. No, za razliku od kutije u avionima, kutija u automobilu trebala bi pohranjivati podatke samo pet sekundi prije sudara i 300 milisekundi nakon nesreće.
Kutija se pokreće velikom promjenom brzine, većom od osam kilometara na sat za 150 milisekundi, kada se sigurnosni pojasevi zatežu, kada se zračni jastuk aktivira ili aktivni poklopac motora.
Kutija će pohraniti sljedeće podatke:
Podaci o dinamici vožnje prije sudara: brzina, položaj papučice gasa, status kočnice, ciklus paljenja tokom sudara, brzina motora, ABS i aktivnost kontrole stabilnosti, ugao upravljanja.
Podaci o položaju vozila nakon sudara: promjena brzine u uzdužnim i poprečnim smjerovima.
Informacije o sistemima: status sigurnosnog pojasa vozača i suvozača, kontrolno svjetlo zračnog jastuka, vrijeme postavljanja zračnih jastuka za vozača i suvozača (prednji, bočni zračni jastuci, zračne zavjese).
Crna kutija ne komunicira ni s jednom bazom podataka i sve informacije ostaju u automobilu. Podaci se zatim mogu preuzeti iz kutije putem OBD utičnice automobila ili putem upravljačke jedinice zračnog jastuka.
Prema Zakonu o zaštiti podataka, informacije pripadaju vozaču, ali u nekim situacijama moguće je izvući podatke. Na primjer, u slučaju nesreće informacije se mogu koristiti u istrazi nesreće ili ako nesreća završi u sudskom postupku. Ako se podigne optužnica, tužitelj može zahtijevati da vidi informacije u kutiji. Tada će sud odlučiti je li zaštita ličnih podataka važnija od interesa tužitelja.