open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Tijesno bilo do samog kraja
Obračun električnih vozila: Popularni Britanci suprotstavili porsche i avion, šta mislite ko je bio brži
To je bila avantura i dobra utrka, ali "ipak boli" rezultat, rekao je jedan od njih
AUTOR: Stuttcars/DriveTribe/Faktor
20.05.2025. u 10:17
get url
text
Hammond i May na startu utrke
Hammond i May na startu utrke
FOTO: DriveTribe/Screenshot
Gotovo 20 godina nakon što su njih dvojica prvi put održali utrku između automobila i aviona, britanski TV voditelji prenijeli su taj format u električno doba, u novom filmu za YouTube kanal DriveTribe.
Richard Hammond i James May nedavno su krenuli na utrku preko juga Engleske, suprotstavljajući električni Porsche Taycan Turbo GT i Pipistrel Velis Electro - jedan od prvih komercijalno dostupnih električnih aviona na svijetu, piše Stuttcars.com.
Hammond je bio za volanom automobila, a May je pilotirao električnim avionom.
Krećući se prema istoku preko juga Engleske, utrka je započela na aerodromu Henstridge na granici Somerseta i Dorseta, a završila na aerodromu Dunsfold, bivšem radnom mjestu dvojice voditelja i domu poznate TV testne staze.
Ruta je bila duga 174 kilometra. 
Iako se automobil morao nositi sa saobraćajem, radovima na cesti i ograničenjima brzine dok se kreće između dva aerodroma, avion je mogao nesmetano napredovati. Međutim, ono što je izjednačilo uvjete bilo je maksimalno vrijeme leta aviona od otprilike 50 minuta - da bi završio putovanje, morao je napraviti pauzu za punjenje na aerodromu Thruxton, otprilike na pola puta.
Pripremajući se za početak utrke, May je bio iznenađen prilično nekompliciranim provjerama prije leta potrebnim za električni avion. Zaista, otkrio je da automobili nisu jedina vozila koja imaju koristi od dodatne pogodnosti koja dolazi s prelaskom na elektromobilnost.
Hammond je u Taycanu rano preuzeo vodstvo na startnoj liniji i, s obzirom na to da je startao na aerodromu, a ne na javnom putu, Hammond je uspio osloboditi puni potencijal automobila.
Ipak, utrka je bila toliko tijesna da je Hammond odlučio iskoristiti Taycanov panoramski krov skako bi na nebu potražio "mali električni avion sa španijelom u njemu", kako je rekao.
Tokom cijele utrke, avion je imao koristi od snažnog vjetra u leđa, što je Maya natjeralo da povjeruje u pobjedu pa je možda popio jednu šoljicu čaja viška tokom zaustavljanja zbog punjenja.
Brzo napredovanje aviona, koji se kretao mnogo brže od ograničenja brzine kojima je automobil bio izložen, značilo je da je utrka ostala pretijesna da bi se predvidio njen ishod čak i do samog kraja. 
I ko je na kraju pobijedio za dlaku? 
- Želite li neko piće, gospodine? Preporučujem gin, ali ga nažalost ne možete dobiti jer ću ga ja uzeti - slavodobitno je na kraju utrke kazao Hammond Mayu, kojeg je stoga "zapao" sok. 
- Ma hajde, to je bila avantura i dobra utrka - dodao je Hammond, na šta je May odgovorio da je to tačno, ali "ipak boli". 
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.