open-navfaktor-logo
search
Šta (ni)je sve uradio
Jusko se opet hvali tuđim uspjesima
Za sve propuste Ministarstva na čijem je čelu ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko po pravilu optužuje druge
30.09.2018. u 08:22
get url
text

Ministar prometa i komunikacija BiH Ismir Jusko nastavio je da se ponaša po oprobanom receptu, kojeg je i do sada koristio – za ono što je dobro zaslužan sam ja, a za ono što ne valja krivi su drugi. Pri tome je sporedno da li je baš on diprinijeo nekom uspjehu ili su to postigli drugi.

Jusko se prilikom gostovanja na jednom televizijskoj stanici pohvalio kako je on koordinirao sastancima u BiH na kojima se govorilo o izgradnji brze ceste Sarajevo-Beograd. Ono što je propustio da kaže je ko je zapravo riješio problem trase, zbog kojeg je ovaj projekat bio u višemjesečnoj blokadi.

Dok je Jusko koordinirao i sastajao se sa entitetskim ministrima, konačan izgled trase nije bio ni u naznakama. I sam je rekao u toku gostovanja kako su se tada pojavili prijedlozi čak 25 mogućih trasa za ovu putnu komunikaciju. Problem je riješen tako što je predsjednik Turske Recep Tayyip Erdogan, prilikom sastranka sa članom Predsjedništva BiH Bakirom Izetbegovićem i predsjednikom Srbije Aleksandrom Vučićem kazao kako je Turska spremna izgraditi dvije saobraćajnice, onu koja će ići preko Tuzle Brčkog i Bijeljine, kao i onu koja će ići preko Goražda i Višegrada. O tome Jusko nije rekao ni riječi.

Ali ako već nije uspio da dogovori trasu kroz BiH, u Juskine “uspjehe“ se sasvim sigurno može ubrojiti i to što je Srbija već poprilično odmakla od naše zemlje, potpisavši odgovarajući sporazum sa Turskom o izgradnji ovih cesta. Uostalom, ministar prometa i komunikacija je sam priznao da njegovo ministarstvo još nije ni pripremilo prijedlog sličnog sporazuma, kojeg prije potpisivanja sa Turskom trebaju potvrditi Vijeće ministara i Predsjedništvo BiH. Naravno za to je imao opravdanje. Kaže da je čekao mišljenja istitucija sa različitih nivoa vlasti u BiH. Što će reći – nije do njega.

Nije propustio Jusko da spomene kako u ovom mandatu nije građen autoput na Koridoru Vc. Uostalom lako mu je kritikovati kad on nema nikakve nadležnosti nad izgradnjom najveće saobraćajnice u državi. Ipak, nije spomenuo dva najvažnija razloga zbog kojih u protekle četiri godine nije otvoreno nijedno novo gradilište na Koridoru Vc.

Prvi razlog je usvajanje izmjena Zakona o akcizama, kojima su osigurana sredstva za vraćanje novih kredita namijenjenih za gradnju autoputa. Čak i kada su usvojene izmjene i kada se novac počeo slijevati na poseban podračun, Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje je mjesecima blokirao raspodjelu ovih sredstava zbog nemogućnosti da se postigne dogovor o njihovoj raspodjeli. Na kraju kada je taj sporazum postignut, on ide na štetu FBiH, koja dobija mnogo manje novca u odnosu na potrošenu količinu goriva, odnosno na to koliko se gdje prikupi sredstava od putarina.

Također, Jusko niti jednom rječju nije spomenuo da, čim je ovaj novac raspodijeljen počelo je potpisivanje ugovora o finansiranju izgradnje, tako da su do sada potpisani krediti za četiri dionice na Koridoru Vc.

Drugi važan razlog zbog kojeg od 2014. godine nije nastavljena gradnja autoputa je što je Evropska investiciona banka dva puta poništila tender za izvođača radova na dionici Počitelj-Zvirovići, vrijedan 100 miliona eura. Oba puta je ovaj tender poništavan zbog curenja informacija iz JP Autoceste FBiH prije zaključenja procedure., Prvi put direktor JP Autoceste bio je Đenan Salčin, a drugi put Adnan Terzić. Oba su inače Juskine stranačke kolege.

Govorio je Jusko i o digitalizaciji, pa je spomenuo kako je započela druga faza, a nakon poništenog prvog tendera odlučeno je da se druga i treća faza spoje u jedan natječaj. Nije Jusko ni riječ rekao kako je odblokirana realizacija prve faze. To je učinjeno tako što je on pristao na zahtjeve RS-a, tačnije RTRS-a da oprema za digitalno emitovanje postane vlasništvo emitera. Sva oprema koja je stigla podijeljena je na “ravne časti“ između BHRT-a, FTV-a i RTRS-a. Nakon toga u RTRS-u su izgubili interes da naprave bilo kakav pomak ka daljoj digitalizaciji emitovanja programa. Naprosto, dobili su što su tražili.

Spomenuo je Jusko i 4G mrežu. Kao što je poznato, jedina smo država u Evropi koja još uvijek nema uvedenu u upotrebu četvrtu generaciju mobilnog interneta. Prema Juski krivi su svi drugi, koji su trebali dati svoje mišljenje o prijedlogu cijena. Ono što Jusko nije spomenuo je da, dok se on penjao po monblanovima, materhornima, elbrusima... politika u sektoru telekomunikacija, koja je predstavljala polazni dokument za uvođenje 4G mreže, mjesecima se "kiselila" u njegovom ministarstvu prije nego što je došla na Vijeće ministara.

Kada je napokon usvojena, predstavnici Ministarstva i RAK-a su pripremili nacrt odluke o izdavanju dozvola za 4G mrežu, kojom se definišu uslovi, a između ostalog i cijena, za telekom operatere. Kada je tekst ove odluke konačno pripremljen, i on se, kao svojevremeno i nacrt Politike, nalazi u nekoj od ladica Ministarstva već mjesecima. Najavio je Jusko da će nacrt ove odluke uputiti na usvajanje na narednu sjednicu Vijeća ministara, ali nije objasnio zašto to do sada nije učinio.

Samo ovih nekoliko primjera pokazuje da, kada god dođe do zastoja u realizaciji nekog projekta, gotovo po pravilu taj zastoj nastaje u Juskinom ministarstvu.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.