U posljednje vrijeme puno se govorilo o kuhanju kao odličnom alatu za smirivanje misli. Kuharski kursevi danas se reklamiraju i kao terapija za depresiju i anksioznost.

Čak je i poznati portal Pyschology Today pisao o tome kako proces kuhanja može poboljšati cjelokupno psihičko zdravlje.

Nakon ovoga nameće se pitanje - može li nas kuhanje riješiti anksioznosti?

Todd Farchione, klinički psiholog iz Bostona, kaže da i ne baš, jer je nauka puno kompliciranija.

- Kada pomislim na kuhanje, na um mi pada nekoliko stvari koje bi mogle pomoći. Za neke osobe može se raditi o opuštajućoj aktivnosti koja zahtjeva usredotočenost, što će osobama koje pate od anksioznosti dosta pomoći – navodi Farchione.

Ako ste sposobni zaustaviti negativne misli dok kuhate, za vas je ono odlična opcija.

- Nisam siguran da je kuhanje opuštajuća aktivnost za sve ljude, ja sam perfekcionist, pa me kuhanje ne opušta - dodaje Farchione.

Kat Kinsman, autorica knjiga o anksioznosti dodaje kako je rad u kuhinji u trenutku izbaci iz lavirinta misli koje je muče.

- Bilo da je riječ o pečenju, kuhanju ili samo podgrijavanju hrane - radi se o radnjama koje djeluju iznimno umirujuće - pojašnjava Kinsman te nastavlja kako su u tim trenucima ruke zauzete i nema vremena provjeravati društvene mreže i televizor, što donosi psihički odmak od problema.

Još jedna od pozitivnih stvari, vezana za kuhanje, jeste nešto što se u teoriji naziva "pozitivna psihologija", odnosno "flow".

Ideja je da se opustimo ulažući energiju u nešto bez previše napora, što je otprilike kuhanje.

- Ako izazov nije prezahtjevan, i vi baratate potrebnim vještinama, možete doživjeti pozitivan moment dok ste aktivni - zaključuje Kinsman.

Kuhanje je povezano i sa društvenim aktivnostima, pa imate prilike i dobiti pozitivnu reakciju na vaš trud, što se smatra pozitivnim iskustvom.

Pozitivna iskustva kod osobe koja pati od anksioznosti uvijek su dobrodošla.