open-navfaktor-logo
search
Saobraćajni kolaps
Sarajevo: Građanima dozlogrdilo čekati gradski prijevoz, gužve na sve strane
Da bi stigli na posao, u školu ili u grad stanovnici sa područja općina Hadžići ili Ilidža moraju ili krenuti dosta ranije ili čekati vozila gradskog prijevoza koja često dosta kasne ili sjediti u automobilima u kolonama koje se stvaraju zbog radova koji se izvode u posljednjih nekoliko sedmica. 
28.10.2021. u 08:05
get url
text

Krenete li sa Ilidže do Baščaršije, mijenjate dva prijevoza, a ako u kojem slučaju idete iz Rakovice ili Hadžića, to su tri ili više vrsta prijevoza ili autobuskih ili tramvajskih linija.

S obzirom na radove na rekonstrukciji tramvajske pruge od Ilidže idete autobusom, a zatim u Nedžarićima presjedate na tramvaj.

Kako je ranije za Faktor rekao vršilac dužnosti direktora GRAS-a Senad Mujagić, putnike će prevoziti četiri GRAS-ova i četiri Centrotransova autobusa.

Nekada se na Ilidži na autobus čeka pet i do 10 minuta, a nekada i od Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo obećane svega tri minute.

Zbog gužve u saobraćaju i stanica na kojima autobus staje i otvara samo prednja vrata zbog kontrole ili kupovine karata i ta vožnja potraje.

Zatim prelazite dvije saobraćajnice i idete na tramvaj, koji, ako imate sreće, već čeka putnike.

Nekada se zna desiti da ni tramvaj ne dođe odmah. I onda u grad do željene lokacije.

Međutim kada se vraćate iz grada, tramvajem dolazite do Nedžarića i onda autobus čekate nekada i više od 20 minuta.

Iako autobusi budu tu u blizini parkirani, iznad starog Doma penzionera, po nekoj svojoj logici čekaju, a i vi njih čekate, nevažno da li je kiša ili sunce, a za koji dan i snijeg. I opet se zbog kontrole karata otvore samo jedna rata pa i ukrcavanje u taj bus traje duže nego vožnja do Ilidže.

- Maske se uglavnom ne nose, distance nema, a ko bi je i poštivao kada autobusa nema, pa daj šta daš da se dođe kući s posla. Još ako kasnim na autobus do Rakovice, više od dva sata dnevno provedem vozeći se s posla i na posao – priča nam sugrađanka.

Žale se građani sa kojima smo imali priliku razgovarati na stajalištima dok čekaju na prijevoz da nisu zadovoljni rješenjima, da su svjesni da se mora obnavljati i graditi, ali da Sarajevo kao glavni grad mora ponuditi više svojim građanima, a ne da na obnovu samo dionice pruge čekaju više od 700 dana.

- Kada sam vidjela da će prugu od Ilidže do Nedžarića graditi više od 700 dana, razočarala sam se. To znači svakodnevno čekanje prijevoza koji ionako ne funkcioniše kada je samo tramvaj u pitanju, a ne i autobus i tramvaj – kazala je sagovornica koju smo zatekli da čeka na autobuskom stajalištu za Ilidžu.

Dodatne gužve, a naročito kada se ide na posao ili vraća s posla, stvaraju se od Ilidže do Nedžarića gdje se trenutno radi na izgradnji novih tramvajskih stajališta poput onog na Otoci na koje smo čekali nekoliko godina.

- Jedna traka je zatvorena pa su vozači prinuđeni voziti u dvije trake što stvara gužve, a znajući kakvu putnu infrastrukturu imamo i zaobilaznice te alternativne pravce, znajte da se morate spremiti na čekanje u kolonama – priča nam Sarajlija koji sa Stupa ide na posao u centar grada.

Ni stajalište koje se godinama gradilo na Otoci ne daje rezultate jer će tek sistem elektronske naplate zaživjeti kada Sarajevo dobije sve nove tramvajske stanice, a na to ćemo još dosta pričekati.

Kako je ranije za Faktor kazao v. d. direktora Mujagić, kompletan sistem će imati svoju pravu funkciju kada se bude postavio na svim tramvajskim stajalištima u KS.

- Ne mogu kazati koliko bi to moglo potrajati, to je u nadležnosti Ministarstva saobraćaja – kazao je ranije Mujagić.

Nejasno je kako misle nadležni da se izgrade stajališta poput ovog na Otoci, kada je i sam v. d. direktora Mujagić kazao da je na nekim lokacijama zbog postojeće infrastrukture i konfiguracije terena skoro nemoguće planirati jednu takvu stanicu.

Nikada nije pojašnjeno ni za šta služi videonadzor u tramvajima kada džeparoši ulaze i izlaze iz vozila sa plijenom, pa ako ih koji hrabri građanin ne omete u pokušaju krađe, ostaje da se samo između sebe putnici došaptavaju da pričuvaju tašnu jer je upravo u tramvaj ušao džeparoš ili više njih, a čije slike se dijele i po društvenim mrežama, ali ni policija ni revizori im ne staju ukraj.

S obzirom na rješenja koja građanima servira Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo, brojne ideje koje služe samo tome da se vidi da se nešto radi, a ne i da bude nekih rezultata, ostaje da čekamo 700 dana novu prugu. Nova stajališta ćemo čekati mnogo duže i nove tramvaje koji će nekada možda doći. Do svega toga moramo se naoružati strpljenjem i na posao kretati mnogo ranije ako nećemo da kasnimo.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.