open-navfaktor-logo
search
Zastupnički dom FBiH
Čomor: Imamo pravo znati koliko je koštala rekonstrukcija tramvajske pruge u Sarajevu
Koliko je koštala rekonstrukcija tramvajske pruge u Kantonu Sarajevo na potezu od Ilidže do Marijin Dvora i obratno pitanje je zastupnika u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH Eldara Čomora koje je uputio Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo 27. septembra i do danas nije dobio odgovor.
16.11.2023. u 21:45
get url
text

{$galerijaFotografija}

Prema Poslovniku Zastupničkog doma Parlamenta Federacije BiH institucije i pojedinci dužni su dostaviti odgovor najkasnije u roku od 15 dana od dana kada je postavljeno zastupničko pitanje.

- S obzirom na to da je Parlament Federacije BiH imao značajnu ulogu i čast da učestvuje u odobravanju kredita za finansiranje izgradnje saobraćajnica u Kantonu Sarajevo a time i tramvajske pruge koja lijepo izgleda, tražim da nam se dostavi ugovor o rekonstukciji pruge na dionici Ilidža-Muzej kao i svi eventualni aneksi ugovora, izvještaji o utrošku kreditnih sredstava, finansijski izvještaj o tome koliko je do sada isplaćeno sredstava po zadnjoj građevinskoj situaciji. S obzirom na to da još radovi oko pruge nisu završeni koja je konačna cijena koštanja rekonstrukcije tramvajske pruge u Sarajevu - pitao je tada Čomor.

Za Faktor kaže da će nastaviti pitati.

- Može ministar (Adnan Šteta) da ne odgovori ali ja neću prestati pitati. Imam pravo na to kao zastupnik koji je podržao izgradnju pruge, glasao sam u skupštini i godinama podržavamo. To su projekti iz vremena kantonalne vlade SDA, ministara. To su generacijski projekti koji nikome ne treba da smetaju i za koje svi trebamo biti.

Ali isto tako kada se radi, gradi i pravi imam pravo kao zastupnik, kao građanin države Bosne i Hercegovine da znam gdje su potrošili pare i koliko. Jedno je ugovor, drugo je faktičko stanje, realizacija projekta. Hoćemo da znamo u čemu je razlika. Možda je opravdana ali ne možete takozvanim tajnim ugovorima da krijete šta se dogodilo u vezi sa bilo kojim projektom.

Znači ne zanima me da li je to pruga, tunel, avion, helikopter... - govori Čomor.

Dodaje kako shvata da se problemi na terenu mogu pojaviti.

- Razumijem i građevinska operativa da ima problema, da ima zastoja... kao čovjek i neko ko je dugo u državmom sistemu, znam kako stvari funkcioniraju. Ali bez obzira na to što nešto kasni, što je i poskupjelo, hoću da mi se kaže koliko je to para na kraju. Koji je rezultat. Imam pravo da znam i ja i građani Kantona Sarajevo a Boga mi i Bosne i Hercegovine. Svi ćemo mi to vraćati. Ne trebaju se kriti iza nekih tajnih ugovora - poručio je Čomor.

Rekonstrukcija tramvajske pruge rađena je u dva dijela. Najprije na potezu od Ilidže do Čengić Vile koja je trajala od kraja avgusta 2021. godine do septembra 2022. godine. Od Čengić Vile do Marijin Dvora je počela u septembru 2022. godine i trajala do septembra ove godine.

Još nije završena rekonstrukcija tramvajske pruge na potezu od Tehičke škole do Željezničke stanice. 

Procjenjuje se kako je rekonstrukcija koštala više od 40 miliona KM a zaduženje je kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Izvođač je konzorcij dvije kineske kompanije China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Engineering Group. Podizvođač je Bosman.

IMG_20231116_120922.jpg
1 od 5
left-arrowright-arrow
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.