open-navfaktor-logo
search
Skupi polovnjaci
Koliko se može koristiti i koliko košta zamjena dijela baterije u električnom automobilu
Proizvođači automobila u svijetu sve se više okreću hibridnim i električnim automobilima, a povećava se njihov broj i u Bosni i Hercegovini, iako je njihov udio u odnosu na benzince i dizelaše skoro zanemariv. U 2022. godini u BiH je uvezeno 68 električnih automobila te 610 hibrida.
31.07.2023. u 07:51
get url
text

Kada se raspravlja o električnim automobilima, jedno od najčešćih pitanja je koliko će baterija trajati. Koliko košta njena zamjena, odnosno koji je vijek trajanja?

Na ova pitanja odgovorio nam je Jasmin Lučkin, rukovodilac TRC odjela i IT trener u Porscheu BH.

- Garancija proizvođača na baterije koje pokreću automobile je osam godina ili pređenih 160 hiljada kilometara. Iz vlastitog iskustva znam jer sam viđao električna vozila koji su prešli 500 hiljada kilometara i nisu reparirali bateriju. Dakle, sve zavisi od eksploatacije kao svakog vozila. Ako ne čuvate i slabo održavate, onda se vijek upotrebljivosti automobila smanjuje – pojašnjava Lučkin.

Vijek baterija može se produžiti i ispravnim punjenjem.

- Ako se baterija puni na 30 i 80 posto opsega, to je idealno. Ako se puni na AC sporijim punjačima, tokom godina veoma malo se smanjuje kapacitet baterije. Vijek trajanja baterije ako se pažljivo postupa može biti kao i kod klasičnog automobila sa unutrašnjim sagorijevanjem – ističe naš sagovornik.

Kada dođemo do reparacije baterije, odnosno da se uradi generalni servis kao i kod klasičnih automobile, to će puno koštati.

- U ovom slučaju radi se zamjena dotrajalih modula baterije. Cijena popravke će se odrediti brojem zamijenjenih modula, koji nisu jeftini, jer koštaju oko pet hiljada maraka. Međutim, koliko se uštedi na gorivu tokom eksploatacije vozila to i nije veliki trošak. Veliki servis električnih vozila košta od hiljadu do dvije hiljade maraka. To se odnosi samo na zamjenu zubčastog remena. Kako vrijeme odmiče, cijene će padati – kaže Lučkin.
 
Servisiranje električnih automobila može se uraditi i u BiH, prilikom razgovora Lučkin i ekipa upravo je radila na reparaciji jednog električnog automobila.

Na tržištu u BiH stidljivo se prodaju i električni automobili. Cijene polovnih električnih automobila su prilično visoke jer su mnogo skuplji i novi od klasičnih automobila. Pregledavajući oglase za prodaju polovnih električnih automobila stekli smo dojam da se uglavnom prodaju automobili starosti od dvije do pet godina. Prodaju se i oni stariji, a najviše se nude kombiji koje češće kupuju firme za prijevoz robe.

Cijena ovih kombija kreće se od 60 do 65 hiljada maraka i stari su jednu godinu. "Nissan" iz 2018. godine prodaje se za 50 hiljada maraka. "Volkswagen" iz 2021. godine nudi se za 83 hiljade maraka. "Golf 7" iz 2018. godine za 47 hiljada maraka. "Audi e-tron", proizveden 2021. godine, prodaje se za 160 hiljada maraka...

Od starijih polovnih električnih automobila BMW X5 iz 2016. godine prodaje se za 77 hiljada maraka, a "citroen" iz 2012. godine za 16 hiljada maraka. Najjeftinija su smart vozila. Jedno takvo vozilo proizvedeno 2019. godine prodaje se za 31 hiljadu maraka, a drugo proizvedeno 2020. godine prodaje se za 34 hiljade maraka.

Proizvođači automobila kažu da bi električno vozilo trebalo trajati 15 do 20 godina. Procjene su da će 2030. godine u svijetu saobraćati oko 80 posto električnih vozila.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.