Redakciji Faktor obratilo se nekoliko građana žaleći se da u posljednje vrijeme u domovima zdravlja u Kantonu Sarajevo ne dobijaju nalaze.
Kako su dodali, na njihov upit ljekaru, dobili su odgovor "da je historija bolesti evidentirana, da sve postoji u sistemu te da im nalazi nisu potrebni".
Dodajmo da se radi uglavnom o hroničnim bolesnicima koji su često kod ljekara.
- Često idem kod ljekara jer imam nekoliko dijagnoza. Donedavno uredno sam za svaki pregled, pa i onaj banalni, dobijala nalaz. Od nedavno u domu zdravlja više nije moguće dobiti pismeni nalaz iako mi je taj papir jako važan, primjera radi, kako bi dobila drugo mišljenje ljekara. Također, često mi se desi da mi zdravstveni radnici u KCUS-u traže nalaz na uvid. Kad kažem da nemam, da mi ga nisu dali, vraćaju me u dom zdravlja kod porodičnog ljekara da izdaju dokument jer u sistemu ne mogu naći ono što im treba - ispričala nam je građanka (ime i prezime poznato redakciji).
Iz Javne ustanove Dom zdravlja Kantona Sarajevo kažu da oni od 2013. godine provode pilot-projekat informatizacije zdravstvenog sistema.
- Mi smo već dugo uvezani sa Općom bolnicom "Prim. dr. Abdulah Nakaš" i Kliničkim centrom Univerziteta u Sarajevu (KCUS) od kompanije medIT koju je odabrao Zavod zdravstvenog sistema KS. To znači da su sve javne zdravstvene ustanove u KS uvezane u sistem, a jedan od njegovih benefita, uz elektronske uputnice, recepte, je i tzv. drugo mišljenje ljekara. Dakle, ljekar ima pravo da putem emaila pošalje nalaz pacijenta i od kolege iz Opće bolnice ili KCUS-a zatraži drugo mišljenje. Kada pacijent želi čuti drugo mišljenje, pretpostavljam u privatnoj ustanovi, koja nije elektronski uvezana sa javnim ustanovama, ljekar je dužan, i oni to rade, da isprinta nalaz i uruči ga pacijentu - kaže Arman Šarkić, glasnogovornik JU Dom zdravlja KS.
Osvrnuo se i na problem pacijenata koji se sve češće sa KCUS-a ponovo vraćaju kod porodičnog ljekara "jer je u sistemu nemoguće naći prethodni nalaz ili e-uputnicu".
- Mislim da je informacioni sistem 2013. godine dosta skupo plaćen da bismo imali takve probleme. Cilj sistema je bio što manje papirologije i eventualnih čekanja pacijenata, naročito hroničnih. Sve smo uradili da im olakšamo put pacijenta. Ako se desi da u KCUS-u nešto ne mogu da nađu, onda oni kojima je to posao moraju utvrditi je li to do našeg ljekara ili do sistema. Ukoliko i dalje budemo izdavali papire, postavlja se pitanje smisla informacionog sistema za koji mislimo da je umnogome skratio put pacijenta - naveo je Šarkić.
Iz JU Dom zdravlja KS pozivaju pacijente, koji misle da su im narušena prava, da svoju pisanu žalbu ostave u sandučiće koji su postavljeni u svim domovima zdravlja i ambulantama.