Upravni odbor Konzorcija međunarodnih prijevoznika tereta Logistika BiH jednoglasno je na današnjoj sjednici donio odluke da će do 1. juna čekati nadležne državne institucije da ispune njihove uvjete i zahtjeve.
U protivnom, odlučeno je, 16. juna će primijeniti, kako kažu, "francuski model", odnosno ići u blokadu drumskog saobraćaja.
Do 1. juna, kako nam je rekao predstavnik Konzorcija Velibor Peulić, institucionalno rješavaju probleme, kroz započeti dijalog, Vijeće ministara BiH čiju tematsku sjednicu traže, Parlament BiH i Upravu za indirektno oporezivanje BiH.
Kako kaže Peulić, u ponedjeljak imaju sastanak sa ministrom komunikacija i prometa BiH Edinom Fortom i tu žele i očekuju operaciono rješenje svojih zahjeva.
- Prvi zahtjev je da ministar komunikacija i prometa obavijesti kolege iz Evropske unije o tehničkom modelu rješavanja pitanja 90/180. Drugim riječima, vozači iz Bosne i Hercegovine u skladu sa potpisanim sporazumom sa EU precizno i tačno navedenim odredbama koje se odnose na vrijeme boravka. To znači odmor dnevni, sedmični, redovni, skraćeni i tako dalje i mi bismo u tih 2.160 sati koliko nam po sporazumu pripada mogli da ta pitanja stavimo ad acta. Znači, to očekujemo od ministra da hitno već kontaktira nadležna tijela za kontrolu i transport unutar EU - kaže Peulić.
Drugi zahjev odnosi se na licenciranje međunarodnih prijevoznika u Bosni i Hercegovini.
- Tamo smo naveli u našem zahtjevu od ranije da tražimo da se u skladu sa praksom koja je već uspostavljena u Republici Sloveniji, da se na isti način primjene procedure i u BiH. Tako bi mogli pretvoriti naše kompanije u centar izvršnosti, koji imaju 10 i više voznih jedinica. Na taj bi način mogli da našim transportnim kompanijama omogućimo prije svega i regrutaciju novih zaposlenih, a i onih koji se žele vratiti iz EU, odnosno susjednih država a imaju već važeće kodove kaže Peulić.
Treći zahtjev se odnosi na treću tablicu.
- Ministar je već rekao da je on inicirao to prije tri i po godine. Očekujemo sad da se to riješi . Mi ćemo u ponedjeljak u dobroj namjeri i vjeri sa ministrom razgovarati i o drugim troškovima koji su plod recimo nekakvih rješenja iz pravilnika kako bi rasteretili poslovanje naših firmi - kaže Peulić.
Sa Ministarstvom vanjskih poslova i Ministarstvom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa i u saglasnosti sa Ministarstvom komunikacija i prometa zatražili su tematsku sjednicu Vijeća ministara o ovim pitanjima koja tište transportnu industriju Bosne i Hercegovine.
- Ostavili smo rok, ne kažemo više ni rokove, nego rok i zadužili smo i Predsjedništvo i naše odbore i komisije da do 1. juna obavimo sve moguće komunikacije sa komisijom za saobraćaj Parlamenta BiH, tematskom sjednicom, entitetskim vladama, sa Direkcijom za evropske integracije, da pronađemo rješenje za ova naša četiri zahtjeva, a 1. juna će plenum zasjedati i do tada ćemo naravno imati reginalnu koordinaciju. Ukoliko se do 1. juna riješe ovi određeni zahtjevi koji realno se mogu riješiti, onda ćemo naravno reći da smo uspjeli u stvaranju povoljnog ambijenta za transportnu industriiju, odnosno da smo krvotok bh. privrede izveli na pravi put. Ukoliko se to ne desi, 16. juna, nažalost, će doći do francuskog modela - ističe naš sagovornik.
Peulić još jednom napominje da rokova više nema, osim da će do 1. juna iskoristiti komunikciju.
- Uvjereni smo da će ministar komunikacija i prometa sa svojim saradnicima imati snage da riješi i otkloni ove nedostatke koje smo dostavili u prethodnim zaključcima i da ćemo sa našim partnerima u EU u narednih par dana apsolutno tumačenjem, dakle tehničkim tumačenjem, odagnati sve one nekakve nedorečenosti ili proizvoljna tumačenja koja se nalazeu današnjoj praksi - kaže Peulić.
Dodaje i da su od ministra inostranih poslova dobili informaciju da je otišlo jedno cirkularno pismo, što je, kako kaže, veliki iskorak.
- Mi ćemo također pokušati da zajedno sa ministrom Elmedinom Konakovićem obavimo razgovore i u ambasadama i da ova tehnička rješenja koja su plod već potpisanih sporazuma Bosne i Hercegovine i Evropske unije pretočimo u praksu - zaključio je Peulić.
Podsjetimo, iz Konzorcija su prije dva dana i zvanično uputili inicijativu za hitnu tematsku sjednicu Vijeća ministara BiH.
Podsjetili su da je sektor međunarodnog drumskog prijevoza suočen s nizom sistemskih prepreka koje direktno ugrožavaju njegovo poslovanje, uključujući diskriminatorni tretman vozača iz BiH u Evropskoj uniji, prekomjerne namete i tehničke barijere (CEMT potvrde, registracije, monopoli na certifikate i ateste), neregulirane uvjete naplate i poslovanja, te nedostatak institucionalne koordinacije u rješavanju problema koji direktno utječu na više od 47.000 radnih mjesta.
Iz Konzorcija su u prilogu inicijative dostavili prepiske sa nadležnim ministarstvima iz kojih je vidljivo da se s njima "dopisuju" proteklih 14 mjeseci u cilju institucionalnog djelovanja i traženja rješenja.
Prijevoznici zahtijevaju pravno i tehničko oslobađanje profesionalnih vozača iz BiH od restriktivne EU klauzule 90/180 dana, eliminaciju diskriminatorskih praksi i taksi u EU zemljama (Italija, Njemačka, Francuska), uvođenje sistemskih rješenja u oblasti licenciranja, edukacije i nadzora nad sektorom, te usklađivanje zakonodavstva i operativnih procedura sa EU direktivama.