Ured koordinatora za reformu javne uprave pripremio je Revidirani akcioni plan za reformu javne uprave s nizom mjera koje treba realizirati do 2027. godine.
Za njegovu provedbu u BiH bit će potrebno nešto više od 69 miliona KM, od čega je 56,6 miliona planirano od donacija, a ostalo iz budžeta.
Rok za provedbu Akcionog plana pomjeren je za pet godina, do kraja 2027, kao i Strateški okvir za reformu javne uprave s obzirom na to da se nismo proslavili njegovim ispunjenjem.
Postoji Fond za reformu javne uprave, ali on je u blokadi od 2018. godine. Vodeći donatori Fonda, Švedska i Danska su zbog toga zatražili povrat svojih neutrošenih sredstava tako da im je 2020. vraćeno 5,3 miliona KM.
U ovom fondu trenutno ima 10,5 miliona KM. Koordinatori za reformu javne uprave na nivou BiH, entiteta i Brčko distrikta se nadaju da će on biti aktiviran.
Revidirani akcioni plan, koji je upućen na konsultacije, tretira niz mjera kroz pet oblasti.
Najviše novca bit će potrebno za četvrtu oblast koja se odnosi na pružanje usluga, čak 53,9 miliona KM od čega se nadamo donacijama u iznosu od 46,2 miliona.
Kada su u pitanju mjere koje tretira Revidirani akcioni plan, u oblasti "Izrada politika i koordinacija" između ostalog je planirana izrada i provedba "informacionog sistema za podršku izradi propisa koji bi doprinio boljoj standardizaciji, transparentnosti, efikasnosti i učinkovitosti procesa izrade propisa".
- Bit će pružena podrška uspostavljanju baza svih pravnih propisa usvojenih od organa vlasti na svakom upravnom nivou, što bi omogućilo besplatan pristup građanima svim zakonima i podzakonskim aktima, uključujući i prečišćene tekstove – dodaje se.
U oblasti "Državna služba i upravljanje ljudskim potencijalima" kao poseban fokus u jednoj od mjera je unapređenje jedinica za upravljanje ljudskim potencijalima.
Građani kod reforme javne uprave najviše očekuju i ovu reformu poimaju sa smanjenjem administracije.
- Kao preduvjet za optimizaciju broja zaposlenih u upravnim strukturama i racionalizaciju troškova, neophodno je uspostavljanje modernog planiranja kadrova i profesionalnog razvoja zaposlenih – piše u Revidiranom akcionom planu.
Pominje se uspostava pravičnog i transparentnog sistema plaća i naknada za rad kako bi se osigurala primjena principa "ista plaća za isti posao" i javna dostupnost relevantnih podataka o plaćama zaposlenih u javnoj upravi.
Predviđeno je i unapređenje disciplinskih postupaka.
U trećoj oblasti koja se odnosi na odgovornost, predviđene su analize. Jedna od njih je analiza "organizacione strukture javne uprave, sa preporukama za unapređenje stanja". Planirana je analiza zakonodavstva "u cilju jačanja menadžerske odgovornosti". U planu su radionice i obuke "kojima bi se povećala svijest o potrebi jačanja menadžerske odgovornosti".
Želi se osigurati i "maksimalna dostupnost informacija javne uprave" pa se predviđa i unapređenje zakona o slobodi pristupa informacijama na svim nivoima.
Revidirani akcioni plan predviđa jačanje upravnih inspekcija i jačanje uloge nezavisnih nadzornih institucija, i to ombudsmana i vanjske revizije.
Četvrta oblast je pružanje usluga gdje se govori o javnoj upravi orijentiranoj ka korisnicima, tako što će se "stručno pratiti i shvatati njihove potrebe i očekivanja".
- Na osnovu toga unaprijediti poslovne procese i upravno postupanje, smanjujući administrativno opterećenje, omogućavajući dostupnost usluga različitim kanalima komunikacije, uz osiguranje visokog kvaliteta i smanjenje cijene usluge – istaknuto je u planu.
Spominje se uspostava sistema za upravljanje kvalitetom pruženih usluga, za mjerenje zadovoljstva korisnika i za utvrđivanje potreba korisnika.
Planirana je uspostava Kataloga usluga te servisa kao što su jedinstvena Sabirnica javne uprave (GSB od engleske složenice Government service bus), eSanduče i ePlaćanje.
U posljednjoj oblasti koja se tiče upravljanja javnim finansijama govori se o izradi sveobuhvatnog strateškog okvira za reformu upravljanja javnim finansijama do 2026. godine.
Kompletan predloženi Revidirani akcioni plan možete pročitati na
ovom linku.