open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Parlament BiH
Hoće li i funkcioneri pod pratnjom koji žure do kafane biti kažnjavani
U svoj priči ostaju neprimijećena bijesna auta. To su najčešće babini i tatini sinovi, gdje auta imaju stotine konja i jednog koji vozi
AUTOR: M. R. S.
15.05.2025. u 16:26
get url
text
Midhat Čaušević imao zanimljiv prijedlog
Midhat Čaušević imao zanimljiv prijedlog
FOTO: Damir Hodžić
Izmjene i dopune Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama u Bosni i Hercegovine, koje po prvi put tretiraju bahatu vožnju, danas su se našle pred zastupnicima Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, koji su im uglavnom dali podršku. 
Izmjene zakona predviđaju oštre kazne za obijesnu vožnju, ali i korištenje mobitela. 
- Veliki je broj ljudi iz struke koji smatraju da Zakon mora pretrpjetikrupne izmjene, da treba novi zakon. Dok se to ne desi, a ne dešava se dugo iz političkih razloga, neke stvari moraju biti promijenjene. 
Po prvi put se definira obijesna, bahata vožnju i predviđaju se visoke kazne. Ljudi od struke, tužioci, sudski vještaci, inžinjeri saobraćaja kazali su da, po njihovim analizama, najviše udesa sa smrtnim posljedicama ima zbog korištenja alkohola, bahate voženje i korištenja mobitela. Koliko je korištenje mobitela veliki problem slikovito govori podatak da ako vozite 60 kilometara na sat i sekundu oborite pogled na mobitel, vi ste prešli 16 metara bez ikakve kontrole - rekao je Saša Magazinović, šef Kluba zastupnika SDP-a i jedan od predlagača izmjena ovog zakona.
Podsjetio je da je za obijesnu vožnju predviđena u iznosu od 2.000 KM do 3.000 KM, predviđeni su kazneni bodovi. do 5.000 KM kazna ako je zbog obijesne vožnje izazvana saobraćajna nesreća, a predviđena je i zaštitna mjera trajnog oduzimanja vozila, veće kazne za korištenje mobitela i veliki broj slučajeva kada policija ima pravo oduzeti vozilo.
- Nije bilo suštinskih amandmana na izmjene i dopune Zakona. Bilo je puno kometara, pa i da je puno. Pa koliko košta ljudski život - istakao je Magazinović.
Midhat Čaušević, zastupnik SDA, kazao je da predloženi zakon zaslužuje pozitivan stav jer ima za cilj prevenciju.
Dao je i zanimljiv prijedlog. 
- Značajno bi bilo uvrstiti da je bahata vožnja i ono što rade automobili pod blinkerima. I ta vožnja je bahata u pojedinim slučajevima gdje se, zbog raznih izgovora, svi učesnici u saobraćaju dovode u nesigurnost i izazivaju bijes građana. Imao sam priliku vidjeti kako te delegacije konzumiraju pravo prednosti u dijelu da ulaze u rizična preticanja, radnje koje dovode onog naspram njih u tešku situaciju. Razumijem da visoke delegacije imaju potrebu da žure, ali ih nakon nekoliko kilometara susretnemo kako u kafanama ispijaju kafe ili ručaju u restoranima - rekao je Čaušević.
Dodao je da u svoj priči ostaju neprimijećena bijesna auta, pogotovo kod mladih. 
- To su najčešće babini i tatini sinovi, gdje auta imaju stotine konja i jednog koji vozi. Dovode u nesigurnost ostale učesnike u saobraćaju. Policija ostaje često nijema, nema tehničkih mogućnosti da im se suprotstavi. Za njih kazna nije velika kolika god da je. Oni su željni dokazivanja, adrenalina, i često imamo posljedice i u tom pravcu - pojasnio je Čaušević. 
Njegov kolega Safet Kešo prokomentirao je da su predložene izmjene i dopune Zakona pokušaj da se nadomjesti nerad Ministarstva komunikacija i prometa BiH, na čijem je čelu Edin Forto.
Šef Kluba zastupnika SNSD-a Sanja Vulić kazala je da je Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja pretrpio 17 izmjena.
- Stav je da pripadnici MUP-a RS-a i u kantonima skoro da ne mogu ni pomoću trikova sve izmjene primijeniti u praksi, smatraju da je neozbiljno i da treba novi zakon. Ni mišljenje Forte nije pozitivno. Mi smo protiv. Od svega mi je najvažniji stav MUP-a RSa - dodala je Vulić.
Magazinović je reagirao kazavši da nije tačno da je Forto dao negativno mišljenje. 
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.