Fondacija Mersad Berber okarakterisala je netačnim tvrdnje aukcijske kuće Srbinovski iz Novog Sada koji su za portal Faktor izjavili "da su tokom TV aukcije na Studiju B prodavali reprodukcije djela bh. slikara Mersada Berbera, a ne falsifikate".
Podsjetimo, nakon što je Fondacija Mersad Berber na svojim oficijelnim društvenim mrežama upozorila javnost da aukcijska kuća Srbinovski prodaje falsifikate slikara Mersada Berbera, redakcija portala Faktor obratila im se mailom u kojem su oni to negirali.
Iz Fondacije Mersad Berber također ističu da motive sa falsifikata koje je uživo u programu Studija B prodavala aukcijska kuća Srbinovski nikada nisu predstavili u tehnici grafike, što znači da su falsifikati nastali tako što je neko uslikao slikarsko djelo u tehnici ulja na platnu Mersada Berbera i štampao bez dozvole nosioca autorskih prava, odnosno Fondacije Mersad Berber.
Reakciju Fondacije Mersad Berber koju potpisuje Ensar Berber, predsjednik uprave Fondacije Mersad Berber, prenosimo u cijelosti:
"Misija naše Fondacije, između ostalih stvari, je i da informira, konsultira, uputi i zaštiti naše klijente i galeriste gdje god bili i da im uvijek stoji na raspolaganju. Shodno tome momentalno smo reagirali na emisiju TV aukcije, aukcijske kuće Srbinovski iz Novog Sada koja je prikazivana u večernjem terminu od 21.30, 20.03.2025, na kanalu TV stanice Studio B.
Dva motiva autora Mersada Berbera koja su bila ponuđena na TV aukciji, činjenica je da predstavljaju Berberove motive, ali dotične motive naša produkcijska kuća, koja jedina ima autorska prava na štampu i distribuciju Berberovih umjetničkih djela, nikada nije izdala/štampala u bilo kojem mediju ili formatu niti je ikada bilo kojoj drugoj distributerskoj kući i štampariji dala dozvolu za štampu istih.
Drugim riječima, ako djela Mersada Berbera u štampanom izdanju nisu došla od naše kuće kao nositelja autorskih prava, ili od neke ustanove kojoj smo mi kao Fondacija dali dozvolu, mogu se bez ikakve sumnje smatrati falsifikatima! Međutim, posebno zabrinjava izjava koju sam pročitao na vašem portalu od odgovornih ljudi iz aukcijske kuće, citirat ću: "Dvije reprodukcije maestra Berbera, predstavljene na našoj TV aukciji u startu, počev od cijene i opisa da su reprodukcije, ne mogu biti falsifikati ili fake (kako je pompezno objavljeno) a našoj kući su ih donijeli bračni par iz Novog Sada da ih prodaju putem TV aukcije…"
Postavio bih im pitanje, zašto momentalno nisu našu Fondaciju kao jedinog nositelja autorskih prava i jedine meritorne institucije za Berberova djela kontaktirali ako su imali bilo kakvu sumnju oko autentičnosti, nego su pustili licitaciju u eter? Šta znači reprodukcija za njih i da li im je prihvatljivo da se umjetnikovo autorsko vlasništvo reproducira na svoju ruku, distribuira, trguje, prodaje, ubiru prihodi i to sve bez dozvole ili pristanka nositelja autorskih prava?!
Iz ovoga narativa kojim se na "mala vrata" želi legalizirati ovaj kriminalni postupak proizlazi da bi i štampanje novca, odnosno reprodukcija novčanica na svoju ruku te njegova primjena na tržištu bila isto prihvatljiva pa ukoliko prođe, dobro prođe. Ili da svako ko posjeduje Berberovo umjetničko djelo ili ga uslika negdje na zidu, može ga u ličnoj radinosti štampati i prodavati na tržištu. Mi kao umjetnička fondacija i porodica slikara svjedočimo ne samo grubim falsifikatima naših grafika i ulja na platnu već i falsifikatima Berberovih postera sa mnogobrojnih izložbi i pozorišnih predstava koje se prodaju na brojnim online portalima i TV aukcijama. Drugim riječima, sve se falsificira.
Fondacija Berber u svom fundusu posjeduje različite motive slika u tehnici ulje na platnu Mersada Berbera koje su stručno odabrane da budu prezentirane i u tehnici grafike. Dosta naših najatraktivnijih motiva koje smo radili prije više od 25 godina nemamo više u ponudi iz jednostavnog razloga što smo tokom vremena te edicije rasprodali u cijelosti s obzirom da su bile odštampane u limitiranim izdanjima. Da je drugačije i dan danas bi raspolagali sa istim motivima i trgovali njima ali nešto što je prodano, prodano je i nikada nije rađen reprint.
Iz ličnog iskustva mogu potvrditi da smo zadovoljni sa radom policije bilo da učinkovito reagiraju na dojave ili samostalno vrše akcije na mrežu falsifikatora. Nažalost, naše sudstvo i zakoni su mrtvo slovo na papiru i ne procesuiraju dovoljno učinkovito ovu vrstu kriminala i ne stoje uz autore kako bi zaštitili njihova autorska prava na način kako se to radi u zapadnom svijetu gdje oštećeni naplaćuju milionske iznose za povredu svojih autorskih prava.
Da je zakonodavna vlast temeljitije radila svoj posao i da rigoroznije sankcionira involvirane u ovu vrstu kriminala sa visokim penalima i zatvorskim kaznama, teško da bi se neko usudio baviti ovakvim kriminalnim radnjama. Ovako, nažalost, imamo galerije koje propadaju i zatvaraju se, umjetnike na rubu egzistencije, a crno falsifikatorsko tržište koje cvjeta i prodaje tone bezvrijedno štampanog materijala iz gepeka, po pijacama, online portalima i TV aukcijama.
Ipak, uvjeren sam da će se usklađivanjem zakona sa Evropskom unijom stvari na tržištima regije pooštriti i zakonski procesuirati a do tada najučinkovitija borba će i dalje biti da se potencijalni kupci i poštovatelji umjetnosti kroz sve vrste medija i istraživačko novinarstvo informiraju i upozore na postojeće izvore prodaje krivotvorina."