Septembar je mjesec kada svi plodovi dozrijevaju. Na tržnicama stolovi su puni šarenog voća i povrća prepunog vitamina, minerala prijeko potrebnih našem organizmu.

Ove plodove svakako uvrstite u prehranu tokom septembra:

Smokve sadrže prirodne šećere koji daju energiju, vlakna važna za probavu i minerale poput kalcija, kalija i magnezija za zdravlje kostiju.

Nakon vrućeg ljeta dolazi najbolja nagrada - sočno i slatko grožđe puno vrijednih nutrijenata. Pored prirodnih šećera, tu su vlakna i vitamin C.

 

Međutim, ono po čemu se grožđe najviše ističe nesumnjivo su antioksidansi. Resveratrol je najpoznatiji, a njegova sposobnost neutralizacije slobodnih radikala povezana je s većom kardiovaskularnom i antikancerogenom zaštitom.

Ako ih jedete sa kožicom, možete bolje iskoristiti antioksidanse i dobiti više vlakana, što ublažava zatvor i potiče čišćenje organizma od toksina.

Kruška se preporučuje posebno onima koji pate od hipertenzije jer je bogata kalijem i velikom količinom vode, pa djeluje kao diuretik. Prisutnost vlakana i flavonoida veća je u kori kruške nego u njenom mesu. Ako odaberete organski uzgojene kruške, možete ih jesti s korom bez opasnosti od unosa pesticida.

U kasno ljeto počinje i sezona jabuka. Iako tokom godine na pijacama i u prodavnicama možemo pronaći puno sorti, one sada počinju prirodno sazrijevati i imaju bolji ukus. Jabuka, koju svi dobro podnose, lagana je i bogata vitaminom C: komadić od 150 grama osigurava 30 posto dnevne potrebe i samo 75 kalorija.

Njene kiseline i soli potiču probavne izlučevine i djeluju antiseptički, bude apetit, poboljšavaju probavu i pomažu u održavanju oralne higijene. Također, ima vrlo vrijedno vlakno - pektin. Ne samo da pogoduje crijevnom tranzitu i štiti bakterijsku floru već pomaže i u smanjenju količine holesterola.

 

Odlaskom ljeta vraća se kupus na velika vrata. Među prvima stiže onaj koji se može jesti sirovi u jesenskim i zimskim salatama i koji se može kiseliti, čime dobijamo odličan probiotik koji jača crijevnu floru.

Ovo povrće bogato je vitaminima C i E, ali pruža i dobru dozu vitamina grupe B, posebno folne kiseline. Također osigurava kalcij u obliku koji tijelo lako apsorbira.

Ne samo da su lagane i bogate mineralima i vitaminima skupine B, gljive pružaju i solidne doze selena i vitamina D. Selen i drugi antioksidansi štite tijelo od propadanja ćelija.

 

Zbog svog bogatstva željezom, folnom kiselinom i vitaminom C blitva je posebno korisna anemičnim osobama. Osim toga, bogata je kalijem. Nedavne studije identificirale su do 13 različitih polifenolnih antioksidansa u blitvi, koji su povezani s poboljšanim zdravljem kardiovaskularnog sistema i regulacijom šećera u krvi.

Cvekla nam je dostupna tokom cijele godine, ali u septembru je mnogi najviše konzumiraju. Tada ona dospijeva u maloprodaju, pa slobodno možemo reći da je ovo korjenasto povrće jedno od najboljih u ovom dijelu godine koje nutricionisti preporučuju za reguliranje krvnog pritiska, rada želuca, crijeva, žuči i sl. Okružena blago crvenkastom, tamnom ili ljubičastom korom, ova namirnica se može jesti sirova, kuhana ili pržena.

U septembru se patlidžan najčešće koristi kao važan sastojak za ajvar, no najviše razveseli veganski dio populacije koji ga prepoznaje kao odličnu alternativu za meso jer je dobar izvor proteina. Patlidžani su i odličan izvor dijetalnih vlakana te antioksidanata koji štite tijelo od niza različitih bolesti te sadrže vitamin C koji jača imunološki sistem.

Izvor: Faktor