Zbog pandemije izazvane COVID-19 svi smo postali svjesni činjenice da je zdravlje najveće bogatstvo koje imamo, zato ulaganje u prevenciju bolesti i unapređenje zdravlja ono je što nam svima treba biti prioritet u životu.

- Za naše tijelo, u kontekstu zdravlja, podizanja imuniteta, funkcionalnosti organa i organskih sistema kao i dugovječnosti vrijedi samo jedno pravilo - neophodna je redovna tjelesna aktivnost – kaže prof. dr. Lejla Šebić, redovna profesorica na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja u Sarajevu, instruktorica aerobika i fitness trenerica.

U borbi protiv koronavirusa, redovno vježbanje, prema njenim riječima, ima brojne benefite i trebalo bi postati svakodnevna rutina svih nas.

- Prije svega, trening višestruko i pozitivno djeluje na funkcionalne sposobnosti organizma, a u borbi sa COVID-19 najvažnije je da imamo "utreniran" i zdrav respiratorni i kardiovaskularni sistem. Vježbanjem jačamo mišiće grudnog koša koji učestvuju u procesu disanja i povećavamo vitalni kapacitet pluća, odnosno ventilacijsku sposobnost pluća – kaže Šebić.

Dodaje da trening utječe pozitivno na aerobni kapacitet koji je osnovno mjerilo optimalnog zdravlja svakog pojedinca, a predstavlja najveću količinu kisika koju organizam može primiti u jednoj minuti.

- U fiziološkom pogledu, aerobni kapacitet je najdirektniji pokazatelj maksimalne sposobnosti srčano-krvnog sistema. Vježbanjem jačamo sve mišiće na tijelu, pa tako i onaj najvažniji - srčani mišić tako što unapređujemo njegovu efikasnost i snižavamo puls u mirovanju. Osim toga, trening povećava broj crvenih krvnih zrnaca, a time i transport kisika do ćelija. Potiče bržu cirkulaciju krvi, a time i brži transport antitijela, imunoglobulina i bijelih krvnih ćelija (odbrambenih ćelija) tijelom do mjesta gdje je potrebno njihovo dejstvo. Ubrzana cirkulacija krvi također, potiče oslobađanje hormona koji upozoravaju ćelije na bakterije ili viruse – objašnjava fitness trenerica.

Naglašava da redovno tjelesno vježbanje ima značajan protivupalni efekat na organizam čovjeka, smanjuje rizik pojave hroničnih nezaraznih bolesti, posebno kardio-metaboličkih oboljenja.

- Redovna tjelesna vježba preventivno djeluje i na pojavu hroničnih bolesti poput dijabetesa, inzulinske rezistencije, hipertenzije, povišene tjelesne težine… (snižava krvni pritisak, smanjuje štetni holesterol u krvi, regulira niovo šećera, povećava inzulinsku osjetljivost...) – navodi naša sagovornica.

Vježbanje pozitivno djeluje i na mentalno zdravlje, smanjuje nivo hormona stresa, za kojeg je, kako kaže instruktorica aerobika, dokazano da može smanjiti odbrambene funkcije organizma, "oboriti" imunitet i povećati rizik od nastanka različitih oboljenja.

- Nekoliko epidemioloških studija je čak pokazalo da redovno tjelesno vježbanje smanjuje smrtnost, pojavu gripe i pneumonije. Također, istraživanja pokazuju kako redovno vježbanje umjerenog do visokog intenziteta, u trajanju 60 minuta, ima pozitivan akutni utjecaj na imunološki sistem, dok ako se trening redovno provodi (više mjeseci i godina) dolazi do trajnog jačanja odbrambene funkcije imunološkog sistema. Zato budite pametni i iskoristite sve prednosti tjelesnog vježbanja – poručuje Šebić.

No, kako je zbog sprečavanja širenja koronavirusa, kretanje najbolje svesti na minimum, Šebić u nastavku predlaže vrle efikasne treninge i vježbe koje članovi cijele porodice mogu raditi kod kuće. Riječ je o nekoliko osnovnih vježbi koje svako od nas može prakticirati u svom domu. Ono što nam treba je volja i malo slobodnog vremena.

U ovom videu Lejla pokazuje set vježbi koje će ojačati trbušnu muskulaturu:

Vježbe za donji dio tijela:

Vježbe kojima ćete jačati mišićnu muskulaturu gornjeg dijela tijela:

Za one koji ipak, žele više vježbati i svoju tjelesnu aktivnost podići na viši nivo, Šebić predlaže da joj se pridružite na besplatnim online grupnim treninzima preko Facebook stranice LM fitness gdje se posjetiocima svakodnevno nude različiti programi vježbanja koje možete provoditi u udobnosti vlastitog doma uz vrhunske trenere.