Osim klasičnih toplih napitaka, kao što su čaj, mlijeko, kafa, koji nas mogu odlično ugrijati u hladnim mjesecima, postoji još nekoliko namirnica, odnosno jela, koja to isto mogu učiniti.

Zobena kaša

 

Kada se kazaljka spusti ispod nule, idealno je vrijeme za zobenu kašu. S njom ćete dobiti dovoljno vlakana jer sadrži biljne bjelančevine, a i zasitna je. Vlakna će vam pomoći da održite tjelesnu težinu i pročistit će vam crijeva, pa će smanjiti opasnost kako biste oboljeli od raka debelog crijeva.

Beta-glukan, kojeg sadrži zob, snižava nivo holesterola u krvi, a osim toga sadrži vitamin B1 koji je važan za djelovanje mozga i živčanog sistema. Hranjivu vrijednost ćete još povećati dodate li, primjera radi, chia sjemenke.

Vruća čokolada

 

Nekoliko komadića tamne čokolade umiješajte u obično ili bademovo mlijeko. Dodavanje malih količina tamne čokolade u prehranu ima ljekovite učinke, a koji su zbog njene kaloričnosti ostali u sjeni.

Značajne bioaktivne komponente u čokoladi i kakau su bioflavonoidi, preciznije katehin i epikatehin. Oba su u studijama dokazala snažne antioksidativne učinke i pozitivan utjecaj na djelovanje krvožilnog sistema.

Crni grah

 

Ništa vas neće bolje ugrijati od variva od graha, začinjenog kurkumom i chilijem. Nutricionistička vrijednost jela će se povećati koristite li crni grah, koji je odličan izvor željeza. Pomoći će mišićima da dobiju više kisika, a dobro djeluje i na imunološki sistem.

Varivo iz crnog graha sadrži puno bjelančevina i vlakana. Za razliku od životinjskih izvora bjelančevina, crni grah ne sadrži gotovo ništa zasićenih masnoća.

Istraživanja pokazuju da ljuska crnog graha sadrži više antioksidansa flavonoida od drugih vrsta graha.

Prokulice

 

Konzumiranje prokulica pomoći će vam prilikom suočavanja s prehladom. Bogata je vlaknima, a sadrži i puno indola, dušikovih (nitrogen, azot) spojeva koji smanjuju opasnost od nekih vrsta raka, poput raka dojki i maternice.

Bogate su i vitaminom C, koji nas ne štiti do kraja od prehlade, ali može ublažiti simptome.

Bogat je folnom kiselinom, a sadrži i vitamine iz grupe B (nijacin B3, B6) i beta-karotene, koje tijelo pretvori u vitamin A. Pomalo gorkast okus odbija, no bit će slađe popržimo li ih na maslinovom ulju.

Čorba ili supa od tikve

 

Nedostaje li vam vitamina A, vrlo važnog za vid, supa od tikve pravo je jelo za vas. Tikva sadrži i antioksidanse beta-karoten i likopen, koji sprečavaju širenje raka dojki.

Uz to što sadrži nešto kalcija i vitamina C, većina vrsta tikve sadrži i puno kalija, a hrana bogata kalijem smanjuje vjerovatnost razvoja bolesti srca i rizik za moždanu kap.

Dobre su u kombinaciji s bijelim lukom, biberom, ali i orijentalnim začinima i kurkumom.

Chili

 

Azijskim jelima daje aromu i ljutkast okus. Smanjuje rizike za bolesti poput aterioskleroze, vena i tromboze. Zbog izlučivanja endorfina, chili budi osjećaj veselja.

Koliko je chili ljut, dovoljno govori podatak da već samo jedan gram nekih vrsta chilija zaljuti 10.000 litara vode. Iako bez chilija ne možemo zamisliti azijsku kuhinju, chili dolazi iz Meksika.

Avokado

 

Ima načina da ovaj masni plod konzumirate i kada je hladno. U rerni pečen avokado još je kremastiji.

Pripremite ga tako da ga nasjeckate na komadiće i dodate drugom povrću. Možete ga pripremiti i tako da ga prepolovite, odstranite mu košpicu, pa polovine premažete uljem i začinite

bijelim lukom. Stavite na grill i pecite ga oko osam minuta. Volite li začinjeniju hranu, možete staviti i chili. Iz avokada možete pripremiti i toplu supu.

Batat

 

Slično kao tikva, i batat sadrži puno vitamina A. Pored toga, sadrži puno vitamina C, kalcija, kalija i malo željeza. Budete li ga pripremili na malo masnoće, ne trebate se bojati njegove kalorijske vrijednosti. Šoljica batata sadrži čak 65 posto preporučene količine vitamina C i E koji dobro djeluje na srce i krvne žile, dobar je izvor kalcija, kalija, folne kiseline i beta-karotena.

Jako je koristan i za kožu jer zbog velike količine beta-karotena koči proces starenja.