Povezivanje s Republikom Turskom i zemljama Skandinavije prioritet je rukovodstva Međunarodnog aerodroma u Mostaru, koje priželjkuje pozitivan ishod aktuelnih pregovora sa aviokompanijom Pegasus Airlines o uspostavi letova za tursku metropolu Istanbul.
Mostar se svojom kulturno-historijskom baštinom i prirodnim ljepotama uvrstio među bisere bosanskohercegovačkog turizma, a Međunarodni aerodrom je potencijalno okosnica razvoja grada na Neretvi.
Aerodrom u Mostaru je otvoren za civilni avionski saobraćaj 1965. godine, isključivo za domaće letove. Proglašen je alternativnim aerodromom za Međunarodni aerodrom u Sarajevu tokom Zimskih olimpijskih igara 1984. godine i tako je stekao status međunarodnog aerodroma.
Sljedeće godine deset redovnih letova
Direktor Međunarodnog aerodroma Mostar Marko Đuzel istakao je da je aerodrom prije svega 12-13 mjeseci bio u velikoj krizi i skoro pred zatvaranjem, ali da je rukovodstvo uspjelo popraviti situaciju na način da je pokrenulo kampanju sufinansiranja aviokompanija i infrastrukturnim ulaganjima.
- Aerodrom danas ima šest redovnih letova za Zagreb, Beograd, Rim, Minhen, Veronu i Bari, od kojih su Zagreb i Beograd cjelogodišnji program, a mislim da ćemo u narednih mjesec potvrditi još dodatne četiri rute, tako da ćemo imati deset letova naredne godine. Broj putnika ove godine očekujemo oko 40.000, a već naredne su projekcije da će rasti na 60.000, što je približavanje onim maksimumima koje je ovaj aerodrom imao - kazao je Đuzel.
Mostarski aerodrom realizira i charter letove, a velika većina njih su za vjernike koji posjećuju obližnje Međugorje.
Maksimalnih 80.000 putnika godišnje Aerodrom Mostar je imao 2012. godine, ali je pretrpio teške posljedice tokom pandemije COVID-19.
- Danas je Aerodrom Mostar fin međunarodni aerodrom sa redovnim letovima i charterima. Kada govorimo o međunarodnoj regulativi i standardima, ovaj aerodrom ispunjava sve što se traži za svaki međunarodni aerodrom i čak je ove godine drugi aerodrom iz BiH, pored onog u Sarajevu, koji je predao za certifikaciju po EASA-inim evropskim standardima i mi ćemo to završiti u naredna dva ili tri mjeseca - naglasio je Đuzel.
Javni pozivi za sufinansiranje letova
Naglasivši da su shodno aktuelnim trendovima i potrebama u aerodromu pokrenuli programe sufinansiranja letova kako bi privukli što više kompanija da uspostavljaju letove u Mostar, Đuzel je kazao da kontinuirano raspisuju javne pozive te vrste.
- Pozivamo sve kompanije koje imaju interes da lete za Mostar da se jave na ove javne pozive. Aerodrom Mostar će dati maksimalne popuste na svoje usluge, a kroz marketinške aktivnosti i finansijski pomoći kompanije koje žele da lete u Mostar. Naša ciljna tržišta su Italija, Poljska, Njemačka, zemlje Skandinavije i Republika Turska, koja je i tradicionalno i povijesno vezana za Mostar - rekao je Đuzel.
Uspješnu priču letova za Beograd preslikati i na Istanbul
Posebno je Đuzel ponosan na uspostavljene redovne linije Mostar – Beograd za koju je kazao da je s popunjenošću od 80 posto putnika nadmašio očekivanja svih i da je kao trenutno najbolja linija mostarskog aerodroma značajna za jačanje saradnje na privrednom i turističkom planu.
- Mislim da bi ista priča bila i sa Istanbulom, odnosno sa Turskom jer narod dosta ljetuje na tom području i dosta smo privredno povezani, tako da mislim da bi imali korisnike iz svih sektora, a tu su i saradnje univerziteta i razmjene studenata i slično. Nama je prioritetno da pukušamo, uz Skandinaviju, doći i do tržišta Turske - kazao je Đuzel.
Među pogodnostima koje Međunarodni aerodrom Mostar ima, Đuzel je naveo povoljne meteorološke uvjete tokom cijele godine i blizinu jadranske obale i važnih turističkih centara kao što su Međugorje, Dubrovnik i drugi. Dodao je da Mostar može biti i dobra i povoljna alternativa za avione koji ne mogu sletjeti u Sarajevo ili neke druge aerodrome jer u Mostaru imaju sve infrastrukturne i sigurnosne uslove kao i na drugim aerodromima.
Optimistični pregovori s Pegasusom
Aerodrom u Mostaru bi pod maksimalnim opterećenjem kapaciteta godišnje mogao primiti do 200.000 putnika, a Đuzel je naveo da su trenutno na četvrtini takvog prometa.
Rukovodstvo aerodroma u Mostaru redovno učestvuje na međunarodnim konferencijama na kojima pregovaraju o budućoj saradnji, a Đuzel je izdvojio započete razgovore sa Pegasusom o uspostavi letova za Turkiye.
- Izdvajam Pegasus jer su ti razgovori bili dosta pozitivni i oni su vidjeli naš potencijal. Ja ne skrivam želju da Pegasus u ljetnom periodu leti dva puta sedmično iz Mostara - kazao je Đuzel i dodao je da je plan da se to realizira naredne godine.