Treća
međunarodna konferencija "Let's do eCommerce" pod sloganom "Lead
the Innovation" ove godine okupila je 500 učesnika, uz 25 eminentnih
govornika iz naše zemlje, regiona i EU.
Ovaj
prestižni događaj, u organizaciji Asocijacije za internet trgovinu
"eComm", spojio je aktere logistike, telekomunikacija, fintecha,
platne industrije, održivog razvoja i vještačke inteligencije.
Konferencija,
održana pod visokim pokroviteljstvom člana Predsjedništva BiH dr. Denisa
Bećirovića, ponudila je brojne novosti uključujući ekskluzivno predstavljanje
praktičnih iskustva, a istu je otvorio Jasmin Marić, predsjednik Asocijacije eComm.
U
uvodnom obraćanju Marić se osvrnuo na tržišna kretanja iz 2024. godine,
ističući izazove i prilike koje nas očekuju u periodu koji dolazi.
- Podaci
pokazuju da digitalna transformacija u našoj regiji više nije opcija već
nužnost. Vidjeli smo impozantan rast u online transakcijama u posljednjih 12
mjeseci, dok sve više kompanija prepoznaje da e-trgovina nije tek dodatni kanal
prodaje, već svebuhvatna promjena poslovne paradigme - izjavio je Marić.
Posebnu
pažnju privukla su predavanja o implementaciji vještačke inteligencije, koja je
održala Celeste Fejzo, AI Data Trainer.
Fejzo je predstavila praktične primjene AI-a u poboljšanju
korisničkog iskustva i personalizaciji. AI može prepoznati obrasce ponašanja
koje ljudi propuštaju i predvidjeti potrebe prije nego što kupci sami postanu
svjesni tih potreba.
Matjaž
Robinšak predstavio je sveobuhvatno istraživanje "Shopper's Mind"
provedeno na uzorku većem od 3.000 online kupaca u BiH. Istraživanje je otkrilo
značajne promjene u ponašanju digitalnih potrošača, koje se ogledaju u
povećanju online kupovine sa 30% na 45% u posljednje dvije godine, ali i
činjenici da se samo 5% online kupljenih proizvoda vraća.
-Podaci
do kojih smo došli istraživanjem su od
velikog značaja za kompanije koje žele optimizirati svoje online poslovanje.
Jasno nam pokazuju da domaći web shopovi imaju priliku da izgrade jaču
lojalnost od međunarodnih konkurenata, ako se fokusiraju na ključne faktore
poput besplatne dostave i atraktivnih akcijskih ponuda - istakao
je Robinšak.
Učesnici
su imali priliku učestvovati u pet praktičnih radionica, uključujući
"Uradi sam On-Site SEO" , "Skupo te košta loš eCommerce? Vrijeme
je za optimizaciju", "Profitabilna prodaja putem platformi za
upoređivanje cijena" , te radionicu o AI treniranju koju je vodila Celeste
Fejzo.
Potpredsjednica
Asocijacije, Alma Ahmić istakla je da je ovogodišnja Konferencija okupila ključne lidere u digitalnoj
transformaciji regiona, koji su se složili da Jugoistočna Evropa postaje sve
značajniji igrač na globalnoj digitalnoj mapi.
- Regionalno
eCommerce tržište pokazuje snažan trend rasta, s digitalnim transformacijama
koje se ubrzano implementiraju u svim sektorima privrede. U području
maloprodaje, konferencija je predstavila napredna rješenja koja mijenjaju
tradicionalne modele poslovanja. Let's do eCommerce 2025. potvrdila je svoju
poziciju kao ključni događaj za digitalne inovacije u Jugoistočnoj Evropi,
pokazujući da je budućnost trgovine u spoju
tehnologije, održivosti i personalizovanog korisničkog iskustva – kazala je Ahmić.
Konferencija
je zatvorena ceremonijom i nagradnom igrom s vrijednim poklonima partnera.