open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Potpisan ugovor
Cengiz u Hrvatskoj realizuje projekt koji je skuplji od Pelješkog mosta
U Banskim dvorima u Zagrebu predstavnici turske firme Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. i hrvatske firme HŽ infrastruktura potpisali su ugovor o rekonstrukciji postojeće i izgradnji nove dionice željezničke pruge na mediteranskom koridoru vrijedan 2,418 milijarde kuna (324 miliona eura), uz prisustvo hrvatskog premijera i ministra prometa.
12.03.2020. u 12:51
get url
text

Predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u Banskim dvorima sudjelovali su na potpisivanju Ugovora za izvođenje radova na Projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica.

Ugovor su potpisali predsjednik Uprave "HŽ infrastrukture d.o.o." Ivan Kršić i predstavnik Uprave firme Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Muhammet Cengiz uz prisustvo ambasadora Republike Turske u Hrvatskoj Mustafe Babura Hizlana.

Hrvatski premijer Andrej Plenković je kazao kako je riječ o "važnom strateškom projektu za Hrvatsku" te ocijenio kako je rok izgradnje 42 kilometra u 42 mjeseca, kilometar mjesečno, ambiciozan. Naglasio je kako su projekti obnove i izgradnje cijelog hrvatskog dijela mediteranskog koridora s 1,8 milijardi eura u potpunosti bespovratno finansirani iz EU fondova.

- Pred nama je desetljeće modernizacije željezničke infrastrukture, sektora koji je do sada bio zanemarivan - kazao je premijer Plenković.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je istaknuo kako je danas potpisani projekt, koji pomaže povezati Rijeku i Budimpeštu, trenutno najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj, čija ukupna vrijednost s PDV-om iznosi više od tri milijarde kuna (400 miliona eura).

- Važno je da se ovaj projekt realizira upravo na mediteranskom koridoru koji povezuje Rijeku i Budimpeštu - rekao je Butković.

Dodao je kako će modernizacija ovog koridora znatno pridonijeti razvoju Luke Rijeka i Koprivničko-križevačke županije, a time i cjelokupnoj hrvatskoj ekonomiji.

- HŽ infrastruktura trenutno provodi projekte vrijedne više od 1,5 milijardi eura u cijeloj Hrvatskoj - naglasio je Butković.

Predsjednik Uprave HŽ infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić je istaknuo kako će Republika Hrvatska i hrvatski građani na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica s Mađarskom dobiti povećanje brzine, kapaciteta i sigurnosti prometa. Dogovoreni projekt je finansiran evropskim sredstvima, a njegova ukupna vrijednost iznosi 2,418 milijarde kuna (324 miliona eura).

Početak radova planiran je za april 2020, a očekivano trajanje radova je 42 mjeseca, tako da je završetak radova ugovoren za oktobar 2023. godine.

Projektom će se realizirati 42 kilometra moderne dvokolosiječne pruge, rekonstruirat će se sedam kolodvora i stajališta, sedam mostova, dva vijadukta, 21 podvožnjak i nadvožnjak, izgradit će se 25 kilometara zidova za zaštitu od buke, modernizirat će se šest željezničko-cestovnih prijelaza, a 11 prijelaza će se denivelirati.

Na hrvatskom dijelu mediteranskog koridora izvode se radovi i na ostalim dionicama kako bi se hrvatska Luka Rijeka kvalitetnije željeznicom povezala s europskim kontinentom. Ponuda turske firme Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. odabrana je kao najbolja nakon procesa javne nabavke.

Mediji u Hrvatskoj pišu da ovaj projekt, za usporedbu, po svom iznosu nadmašuje troškove (2,08 milijardi kuna) izgradnje Pelješkog mosta.

comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.