Utorak, 28.01.2020.

Obraćanje javnosti

Katica o nabavci skupog helikoptera: To je bila politička odluka "šestorke", ja sam tu prišao menadžerski

FOTO: Ines Lučić

Uz troškove formiranja helikopterske jedinice i njenog opremanja, ukupan iznos koji će građani KS platiti premašuje 40 miliona KM

Ministar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (KS) Admir Katica (Narod i pravda) obraća se na konferenciji za medije povodom projekta uspostave helikopterske jedinice i nabavke višenamjenskog helikoptera, za što je u Budžetu KS za narednu godinu predviđeno čak 27.404.000 KM.

Uz troškove formiranja helikopterske jedinice i njenog opremanja, ukupan iznos koji će građani KS platiti premašuje 40 miliona KM.

VEZANI TEKST - Katica danas o nabavci skupog helikoptera, obuka policije zbog pressa izmještena

Katica je kazao da je prije godinu potpisan Sporazum o prioritetima skupštinske većine, u kojem je, među principima, prioritetima i mjerama, uvrštena i stavka koja se odnosi na nabavku višenamjenskog helikoptera MUP-a KS.

- Ja tada nisam bio ministar unutrašnjih poslova. Kada sam stupio na dužnost, uzeo sam ovaj sporazum i on u najmanju ruku predstavlja programski ustav. Realiziram mjeru po mjeru – kazao je Katica.

Katica tvrdi da je zatražio stav struke, te da je formirana Radna grupa na čelu sa Omerom Kulićem, koja je kreirala Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta, kojeg je usvojila Vlada KS.

- Ja sam tražio za potrebe kreiranja budžetskih zahtjeva da se kreira određena finansijska konstrukcija i da na taj način transparentno informiramo javnost koliko bi ovaj projekat koštao. Predložio sam Vladi i Vlada je usvojila da to bude potencijalno zaduženje KS i ono je ustvari samo projekcija, a ta projekcija ovisi o realnostima koje se tiču tenderskih procedura – izjavio je Katica.



Kulić je podsjetio da Helikoptersku jedinicu posjeduje i Federalna uprava policije (FUP), te da su za potrebe formiranja Helikopterske jedinice korištena iskustva sa federalnog nivoa.

- Mi u radu, da bismo formirali Helikoptersku jedinicu, trebamo se baviti sa tri bitna segmenta, a to je nabavka helikoptera, smještaja i školovanja kadrova. U BiH nema pilota. Što je bilo, otišlo je, ili vani da leti ili je otišlo u penziju. Ukoliko ih bude, mi ćemo primiti nekoga. Ja poznajem sve avijatičare i znam da tog kadra nema. Mi smo prinuđeni da školujemo taj kadar. Raspisat ćemo konkurs da uzmemo četiri pilota, zato što moramo napraviti dvije posade – kazao je Kulić.

To će školovanje, dodaje, trajati između godinu i po do dvije godine, a moći će se obaviti u regionu.

- U toj našoj strukturi zaposlenih, morali smo staviti neke ostale djelatnike. Mora neko da operativno rukovodi tom jedinicom. Druga je dispečer, koja prima najave i koja raspoređuje te pozive. Potreban je i domar, te domaćica. Deset ljudi je najminimalniji broj za tu jedinicu – objasnio je Kulić.

Govoreći o smještaju, naglasio je potrebu izgradnje hangara na aerodromu. Kazao je da je u prodaji hangar kompanije BH Airlines, te da je druga mogućnost izgradnja hangara.

- Prva varijanta nam je jeftinija. Sve postoji unutra – dodao je.

Tvrdi da je nabavka hangara hitna potreba jer helikopter mora biti sklonjen od vremenskih nepogoda, te da piloti i mehaničari moraju imati svoj prostor.

- Bit će javni poziv za nabavku letjelice. Ono što ćemo mi tražiti su karakteristike letjelice. Mora biti javni poziv. Tražit ćemo da ova letjelica sleti na sve planine u BiH sa teretom. Druga stvar je da ima dva motora. Motor može da otkaže. Ako ima drugi, helikopter može da nastavi svoje letenje. Kapacitet je da može primiti od osam do deset specijalaca. Helikopter nam treba da bi oni što kvalitetnije zadatke obavljali. Potrebna je oprema za instrumentalno letenje – kazao je Kulić.

Dodao je da helikopter mora imati i opremu za vuču tereta, što bi omogućilo i gašenje požara. Vijek njegovog trajanja, tvrdi, mora biti minimalno 30 godina.

- Ovaj projekat će nadživjeti sve nas zajedno – izjavio je predsjednik Radne grupe.

Bit će, dodaje, raspisan javni poziv za prijem pilota, a iskazao je nadu da će se prijaviti mlađi kandidati, koji bi, ocjenjuje, imali veći stepen uspješnosti, odnosno brže bi usvajali znanje.

- Uzet ćemo kandidate sa završenom srednjom školom – pojasnio je.

Testiranje će se voditi iz engleskog jezika, fizike, geografije, psiho-fizičkih sposobnosti, a nakon završene selekcije će jedan broj kandidata biti poslan na ljekarski pregled za pilote.

- Kad prođu te preglede, tada radimo konačnu selekciju i tada ih dovodimo u situaciju među ptice. Davat ćemo im određene zadatke, da vidimo njegove reakcije. Dat ćemo im određene sate letenja – kazao je Kulić.

Kada se taj proces okonča, četiri osobe će biti odabrane i bit će poslani na školovanje. Dva mehaničara će također morati proći testove iz engleskog jezika i fizike.

- Kada poslije godinu i po dođu sa licencom, oni će i dalje morati da se školuju. Morat će da prođu još jednu obuku, a to je obuka za instrumentalno letenje – izjavio je Kulić.

Govoreći o nabavki helikoptera, kazao je da još nije odlučeno koja će letjelica biti kupljena. Ponovio je da će biti raspisan javni tender.

Školovanje četiri pilota bi trebalo koštati oko 1.300.000 KM. Nabavka hangara bi, smatra on, mogla koštati do pet miliona KM, a to je, naglašava, okvirna procjena. Kada je cijena helikoptera u pitanju, ona je oko 10 miliona dolara, a dodatna oprema košta oko dva miliona dolara.

- Ukupna cifra sa svim ovim je 27 miliona KM. Nismo koristili ni internete, ni pozive. Ja sam koristio razgovor sa ljudima iz okruženja koji su kupovali letjelice – dodao je.

Kada su problemi u vezi s nedostatkom kadrova, odnosno školovanih pilota, Kulić je izjavio da je za takvu situaciju odgovorna Direkcija za civilnu avijaciju, koja je, kako je kazao, uništila avioklubove.

- Kako je došla ova demokratija, to je eliminisano – kazao je Kulić.

Cijena održavanja će, dodaje, ovisiti o tipu helikoptera, te o vremenu provedenom u letu.

- Ja ovog trenutka ne znam iznos troškova održavanja – kazao je.

Katica je, odgovarajući na medijski upit, kazao da je skupštinska većina već utvrdila da postoji potreba za kupovinu helikoptera i formiranje helikopterske jedinice, te da je to politička odluka "šestorke".

- Da li mi ovo možemo priuštiti, pravi odgovor će dati Skupština KS. Ja sam ovome prišao menadžerski, transparentno, pa neka se Skupština odredi prema tome da li smo mi u stanju priuštiti ovo sebi i da li ima prečih stvari – izjavio je Katica.

Dodao je da Vlada KS već pet godina izdvaja veća sredstva za potrebe Uprave policije, a da je za narednu godinu predviđeno šest miliona KM više nego u 2019. godini.

- Ulažemo maksimalno i u opremljenost i u materijalno-tehničku osposobljenost – tvrdi ministar.

Plaća pilota bi, tvrdi Kulić, trebala biti oko 5.000 KM, što je, kako je kazao, "puno manje nego plaća nekog parlamentarca".

- Skupština KS se odredila spram ovog pitanja, šest političkih stranaka. Oni su potpisali Sporazum u kojem je jedna od mjera nabavka helikoptera. To je politička odluka. Ja sam menadžerski pristupio ovom pitanju. Da li je to potrebno ili nije, neka odluči Skupština. Sa policijskog aspekta, dva su helikoptera nama malo – kazao je Katica odgovarajući na upit o opravdanosti kupovine helikoptera i formiranja helikopterske jedinice.

Politička odluka "šestorke" je, dodaje, u skladu sa njegovim viđenjem sigurnosnih potreba KS. Katica tvrdi da je MUPKS adekvatno opremljen, te da je od 2014. godine konstantno povećavan iznos budžeta namijenjen za Upravu policije.

 

 

Posted by Faktor.ba on Tuesday, December 3, 2019
Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter.
Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected].
Vezani tekstovi
Više iz kategorije
Najnovije Najčitanije Na vrh