open-navfaktor-logo
search
Obećanja Vlade
Ministar Šteta: Nabavka novih tramvaja i trolejbusa za GRAS trajat će najmanje dvije godine
Rekonstrukcija tramvajske pruge tek će početi na proljeće iduće godine, nabavka novih vozila za GRAS trajat će najmanje dvije-tri godine, a sve će se finansirati kreditima EBRD-a i iz budžeta Kantona Sarajevo, kaže ministar saobraćaja
04.07.2019. u 07:36
get url
text
Adnan Šteta

Vlada Kantona Sarajevo najavila je velike projekte u poboljšanju odvijanja gradskog saobraćaja i boljeg funkcionisanja javnog preduzeća GRAS. Rebalansom budžeta Kantona Sarajevo prošlog mjeseca povećana su sredstva i inostrana zaduženja oko 70 miliona maraka namijenjenih za projekte u oblasti saobraćaja, kao što su obnova voznog parka javnog gradskog prijevoza, odnosno nabavka trolejbusa i minibusa, te projekt rekonstrukcije trolejbuske mreže za Vogošću.

- Ministarstvo saobraćaja intenzivno provodi aktivnosti na poboljšanju infrastrukture i u nabavci vozila za javni prijevoz koja se trenutno nalazi u kritičnom i veoma lošem stanju. Izradili smo glavni projekat pruge na dionici Marijin Dvor - Ilidža i u toku su zakonske procedure revizije projekta. Nakon okončanja procedure revizije projekta u što kraćem roku će se raspisati tender za rekonstrukciju kompletne dionice. Projekat se finansira iz kreditnih sredstva EBRD-a u iznosu od 20 miliona eura. U toku su procedure odobrenja projekta od EBRD-a koje se provode uporedo sa aktivnostima na pripremi za raspisivanje tendera. Procedura i izbor izvođača radova će biti okončan do kraja ove godine – kaže Adnan Šteta, ministar saobraćaja u Vladi KS.

Ministar je početak radova najavio za mart 2020. godine.

- Do okončanja radova na rekonstrukciji pruge više ekipa GRAS-a će pokušavati obilascima, stalnim pregledima i popravkama održavati prugu u stanju da se može sigurno voziti uz određene restrikcije u pogledu brzine. Ministarstvo saobraćaja je okončalo tendersku proceduru za rekonstrukciju jedne od najkritičnije dionice tramvajske pruge na pravcu "S krivina" – Marijin Dvor i potpisivanje ugovora i radovi će započeti  brzo – veli Šteta.

S obzirom na zatečeno stanje, činjenicu da trolejbusi nisu nabavljani 35 godina, da pruga nije rekonstruisana, da se nije ulagalo u minimalnu higijenu u javnom saobraćaju, ministar Šteta smatra da su njihovi rezultati i više nego dobri.

- Vlada Kantona Sarajevo je u rebalansu budžeta Kantona Sarajevo za 2019. godinu planirala od 30 miliona eura za nabavku novih tramvaja. Projekat je bio planiran za 2020. godinu, ali je opredjeljenje vlade da se zbog dugih rokova proizvodnje i isporuke tramvaja, koja traje minimalno dvije godine, projekat što prije počne. Ministarstvo će dati sve od sebe da pokrene aktivnosti za realizaciju ovoga projekta do kraja ove godine. U toku ove sedmice će biti objavljen tender za nabavku 25 novih trolejbusa, a to će koštati oko 15 miliona eura - objašnjava Šteta.

Ministar saobraćaja ističe da je za održavanje tramvajskih stajališta okončan tender (nakon tri poništena) i u narednom periodu će se sanirati stajališta koja su oštećena u saobraćajnim nesrećama i očekuje da će se stanje brzo popraviti. U toku je implementacija projekta "Izgradnje i rekonstrukcije tramvajskih stajališta sa uvođenjem elektronskog sistema naplate" u okviru kojeg je predviđena totalna rekonstrukcija i redizajn tramvajskih stajališta. Do kraja ove godine će biti završena rekonstrukcija dva stajališta. U naredne dvije godine je predviđena rekonstrukcija svih stajališta na potezu Marijin Dvor – Ilidža, obećao je Adnan Šteta.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.