open-navfaktor-logo
search
Šta je sporno
Novi zakon o zaštiti potrošača dvije godine u ladicama iako staje ukraj lažnim sniženjima, pooštrava kazne
Prednacrt novog zakona o zaštiti potrošača Bosne i Hercegovine skoro dvije godine stoji u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine i do daljnjeg nije u planu za bilo kakvu proceduru donošenja iako se njime naša država usaglašava s direktivama Evropske unije, što nam je i obaveza na putu ka EU.
05.06.2022. u 21:14
get url
text

Ni nakon inicijative da ovaj zakon bude upućen u parlamentarnu proceduru, koju je krajem marta Vlada FBiH uputila Vijeću ministara Bosne i Hercegovine i resornom državnom minstarstvu, daljnjih pomaka nema, što su nam potvrdili u Federalnom ministarstvu trgovine u kojem ne znaju razloge skoro dvogodišnjeg zastoja.

- Otkako je sačinjen nacrt zakona o zaštiti potrošača, u čemu su učestvovali svi nivoi, nema daljnjih pomaka. Radi se o obimnom zakonu kojim se usklađujemo s pravnom stečevinom EU-a i važan je prvenstveno jer je to napredak za nas, ne samo što je jedan od evropskih uvjeta – istakla je Amra Vučijak, pomoćnica ministra za trgovinu i zaštitu potrošača u Federalnom ministarstvu trgovine.

Ono što se predviđa novim zakonom jeste uvođenje knjige žalbi i učešće potrošača u komisiji za rješavanje žalbi u kojima su sada samo uposlenici preduzeća.

Također, nastoji se stati ukraj obmanama kupaca prilikom rasprodaja i sniženja. Na primjer, kako je pojašnjeno, dešava se da trgovac danas "digne" cijenu robe, a za dva dana je snizi na iznos koji je bio prije, te je novim zakonom predviđeno da trgovac prilikom objave sniženja robe mora objaviti i najnižu cijenu po kojoj se neki artikl prodavao unazad 30 dana.

VEZANI TEKST - Potrošači u RS-u reklamaciju mogu ostvariti i bez fiskalnog računa, u FBiH ga moraju imati

Kazne za kršenje zakona su pooštrene kako se ne bi desilo da je trgovcu "isplativije" platiti kaznu nego poštovati prava potrošača.

Zakonom se precizira i pitanje reklamacije koju može podnijeti svaki kupac na svaku robu, kao i nadležnosti inspekcija, te se želi spriječiti i obmanjujuće oglašavanje.

Govori se i o takozvanoj robi dvojnog kvaliteta i nepoštenoj poslovnoj praksi koja se sprječava tako da će proizvođač biti obavezan da roba bude jednakog kvaliteta u, na primjer, Njemačkoj i u BiH.

Evropska komisija je odobrila i finansirala projekat izrade novog zakona o zaštiti potrošača koji je zapeo negdje u ladicama Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Čekamo odgovor iz ovog ministarstva, na čijem je čelu Staša Košarac (SNSD), na pitanje šta je sporno. Ono što je poznato je da donošenje ovog zakona nije u programu rada Ministarstva vanjske trgovine za ovu godinu.

U resornom federalnom ministarstvu su napomenuli i da je entitet RS u tri navrata vršio izmjene i dopune entitetskog zakona o zaštiti potrošača čime su se više-manje uskladili s EU, a da FBiH poštuje ustavnu nadležnost i dolazi u situaciju da su trgovci i potrošači u FBiH u neravnopravnom položaju u odnosu na RS.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.