Facebook stranica Hitna uživo 194 svakodnevno prima pritužbe radnika Hitne s područja cijele Hrvatske koji izvještavaju o uvjetima rada i šalju fotografije administratorima, koji su i sami zaposlenici hitnih službi. Zbog brojnih pritisaka od svojih nadređenih, zbog stvari koje objavljuju na Facebooku administratori ove stranice željeli su ostati anonimni.

U razgovoru za Index otkrili su glavne probleme Hitne, a proslijedili su i neke fotografije koje su dobili u inbox, na kojima se vide izlizane gume, propali pod, teška boca s kisikom koja je gotovo cijela ispala iz svog ležišta i nagnula se nad pacijenticom koja je morala skvrčiti noge na ležaju da je teška boca ne bi povrijedila.

Izlizane gume vozila Hitne pomoći su iz Zavoda za hitnu Varaždinske županije.

- Zavod za hitnu medicinu ima tačno razrađen protokol o preuzimanju vozila u službu i prijavi eventualnih kvarova ii problema iza korištenja u službi. Vozač koji nije prijavio problem je napravio težu povredu radne dužnosti jer nije prijavio problem, već je to učinio vozač u sljedećoj smjeni. Na temelju te prijave, vozilo je odmah povučeno iz upotrebe, problem je popravljen i stavljene su nove gume. Naša vozila se održavaju po svim propisima, a gume se mijenjaju sezonski ili po potrebi, kao sada i uvijek su to gume premium kvalitete - odgovorio je direktor Zavoda za hitnu Varaždinske županije Mladen Smoljanec.

Propali pod je snimljen u vozilu Hitne grada Zagreba, no direktor je bio nedostupan.

Administratori stranice žale se na loše uvjete rada, a za fotografije kažu da su samo neki od slikovitih primjera koji pokazuju stanje u vozilima Hitne i sanitetskog prijevoza pacijenata širom Hrvatske.

- U sve većem pomanjkanju kadra i sve većem obimu posla radnici mnogih zavoda za hitnu u RH su na rubu jer se radi sve više prekovremenih sati koji često nisu plaćeni, sve je teže dobiti nekoliko spojenih dana slobodno, zavodi i ispostave zavoda na Jadranu imaju zabrane godišnjih odmora u sezoni. Ljudi sagorijevaju, a mladi bježe od rada u Hitnoj i odlaze u druge države. To je ujedno jedina profesionalna interventna hitna služba u Hrvatskoj koja nema beneficirani radni staž - ističu oni.

Istaknuli su i veliki problem s vozilima hitne, navodeći da se nabavljaju vozila upitne kvalitete, a na tenderu pobjeđuje najjeftniji ponuđač.

Index je prije dvije godine istražio kakav je vozni park Nastavnih zavoda za hitnu medicinu. Od 21 zavoda odgovori su im stigli iz njih 15, tad je najstarije vozilo Hitne bilo u Šibensko-kninskoj županiji koja je imala vozilo staro 27 godina, a iz brojnih zavoda za hitnu kazali su da im se događaju kvarovi. U Zavodu za hitnu Zadarske županije imali su vozilo koje je prešlo 473.427 kilometara.