open-navfaktor-logo
search
Otežan rad
Poštari i šalterski radnici na "prvoj liniji": "Ako se primalac pošiljke nalazi u izolaciji, to nam mora biti naglašeno"
Pošte i firme širom Bosne i Hercegovine koje se bave dostavom pošiljaka našle su se u problemu zbog novonastale situacije sa koronavirusom, jer pošiljke izvan naše države za većinu drugih zemalja ne mogu ići, a mnogi klijenti trenutno ne mogu primati poštu zbog mjera o obustavi rada.
20.03.2020. u 21:58
get url
text

Većina zemalja je proglašenjem vanrednog stanja zbog koronavirusa u potpunosti obustavile obavljanje međunarodnog poštanskog prometa ili za njih ne postoji mogućnost otpreme usljed obustave prijevoza aviokompanija.

Za one koje nisu među njima, i za koje je moguće poslati poštu, očekuje se kašnjenje u prijenosu i uručenju pošiljaka zbog vanrednih okolnosti u poštanskoj djelatnosti svih poštanskih operatera.

Što se tiče poštanskog prometa unutar BiH, poštari, ali i oni koji se nalaze na šalterima i zaprimaju pošiljke, nalaze se na "prvoj liniji" i njihov rad je uglavnom podložan direktnom kontaktu s ljudima. Osim toga, vrlo je moguće da su neke od pošiljaka adresirane na osobe koje se nalaze u nekoj vrsti izolacije, te je BH Pošta uputila apel inspekcijama, da se na pošljkama koje su adresirane na osobe u zdravstvenom nadzoru, to obavezno naglasi.

- JP BH POŠTA d.o.o. Sarajevo poziva sve uprave za inspekcije poslove u BiH, a u preceduru su upućeni i zvanični zahtjevi, da na adresnoj strani pošiljke koje glase za osobe koje se nalaze u bilo kakvoj vrsti izolacije zbog sumnje na zarazu virusom korona, obavezno naznače obavijest: "Zdravstveni nadzor". Uručenju ovakvih pošiljaka pristupaće se na drugačiji, sigurniji način – naveli su iz BH Pošte.

Zaštititi poštare i dobavljače

Pozvali su sve inspekcijske organe da hitno razmotre ovaj zahtjev, kako bi njihovi radnici koji se I dalje nalaze na terenu, izbjegli kontakt sa osobama koje su u izolaciji zbog koronavirusa.

- Očekujemo razumijevanje i saradnju u vezi sa zahtjevom BH Pošte, a sve u namjeri da zaštitimo poštare i dostavljače koji su ovih dana, uz zdravstvene radnike, najizloženiji eventualnoj zarazi, te potencijalni prenosnici virusa – dodali su.

Uprava Društva Hrvatske pošte Mostar donijela je niz odluka kojima je propisano postupanje u cilju zaštite zdravlja radnika, njihovih bližnjih i korisnika, te prevencije širenja zaraze koronavirusom, kako bi se nastavio kontinuitet poslovanja.

- Aktuelna situacija sa pandemijom u kojoj se nalazimo i u kojoj gotovo sve djelatnosti prestaju s radom, pokazala je koliko su bitne kvalitetne i dobro organizirane javne usluge poput civilne zaštite, zdravstvenih usluga, granične policije, policije, medija, poštanske djelatnosti koje i u vanrednim okolnostima, i uz izniman napor njihovih radnika pružaju svoje usluge korisnicima, te samim tim omogućavaju odvijanje privrednih procesa i života uopće. Prijem pošiljaka kao i obavljanje drugih usluga u poštanskim uredima te poštanski promet unutar BiH odvija se u otežanim okolnostima – kazali su iz Hrvatske Pošte.

Dodali su kako u međunarodnom prometu, s obzirom na mjere zaštite od širenja korona virusa koje su poduzeli gotovo svi poštanski operateri, očekuju se kašnjenja u isporuci pošiljaka.

- Uprkos tome naši poštanski uredi i dalje su otvoreni od ponedjeljka do subote u prilagođenom radnom vremenu. U saradnji s lokalnom zajednicom u poštanskim uredima obavljaju se potrebne dezinfekcije prostora i druge mjere propisane od nadležnih tijela, a naši uposlenici koriste maske i rukavice, dok korisnici održavaju preporučenu udaljenost u redovima. Pazimo na broj osoba koje su istovremeno u prostoru poštanskog ureda, a taj broj ovisi od broja aktivnih šaltera – objasnili su.

Iz Hrvatske pošte su naglasili da poštari također koriste zaštitne maske i rukavice te rade poštujući principe zaštite vlastitog zdravlja kao i zdravlja njihovih korisnika.

- Dostava pošiljaka za koje je potreban potpis primatelja pošiljke se odvija otežano, te smo od nadležnih institucija zatražili poduzimanje određenih mjera za dostavu pošiljaka u vanrednim okolnostima. U ovakvim situacijama pandemije, tražimo od nadležnih donošenje mjera koje će omogućiti dostavu pošiljaka bez potpisa primatelja pošiljke. Obzirom da su to određene poštanske uprave u regiji i uvele, očekujemo te mjere hitno – istakli su.

Povećani troškovi rada

Problem je naročito izražen kod dostave pošiljaka osobama koje su izolaciji ili samoizolaciji.

- Ostale pošiljke dostavljaju se bez fizičkog kontakta, dakle uručenjem u poštanski sandučić. Provodeći mjere zaštite, imamo povećane troškove rada i uopće funkcioniranja, a zaštitne maske, rukavice, dezinfekcijska sredstva te promjena organizacije rada su u ovom trenu nužne mjere.

FOTO: Ilustracija

Što se tiče pošiljaka Brze pošte, one se također uručuju u teškim uvjetima. Upute za uposlenike su da se prethodno telefonom s primateljima dogovori način njihovog preuzimanja.

- Za primatelje kojima je propisana mjera "izolacije ili samoizolacije" pošiljke Brze pošte mogu se čuvati u poštanskim uredim do prestanka iste ako primatelj to zatraži preko telefonske komunikacije prije uručenja. Veliki broj naših korisnika ne radi i sve navedeno će značajno utjecati na naše buduće prihode i uopće održivost poštanskog sistema. Pratit ćemo i dalje razvoj situacije s koronavirusom i sve relevantne obavijesti prenositi na našim službenim stranicama. Također, u danima pred nama uložit ćemo napore u dodatna rješenja za naše usluge kako bi time što više pomogli svim korisnicima, a posebno onima kojima je preporučeno da ne napuštaju svoje domove – zaključili su iz Hrvatske pošte.

Klijenti rade od kuće

Privatni poštanski operateri također bilježe pad prometa pošiljaka u posljednje vrijeme. Prema riječima Maje Kokot, šefice Odjela za brigu o korisnicima firme A2B Express, to je posebno evidentno u tekućoj sedmici. 

- Prije dvije sedmice to nije bilo toliko primjetno, ali od ponedjeljka se vidi da je manji broj pošiljaka. Nije velika razlika u odnosu na prethodni period, ali je primjetna. Mi uredno radimo, pružamo usluge, redovno ispunjavamo svoje obaveze i dužnosti, s tim što smo zbog ove situacije i smanjenja širenja koronavirusa promijenili režim rada, te ćemo od ponedjeljka raditi skraćeno - kazala je Kokot. 

Oni su također poduzeli sve mjere kako bi zaštitili svoje kurire, ali i klijente prilikom primopredaje pošiljaka. 

- Svaki kurir ima zaštitne maske i rukavice i upustvo po kojem principu da uzima pošiljke. Problem je što određeni klijenti ne rade, tako da nismo u mogućnosti realizirati isporuku. Mi inače komuniciramo s klijentom prije nego što uručimo pošiljku, a kada nam kažu da rade od kuće, onda dođe do prolongiranja dostave za naredni dan ili eventualno promjene adrese. U tom slučaju pošiljku im isporučimo na kućnu adresu, jer je posljednjih dana aktivan rad od kuće. Situacija se mijenja iz dana u dan i ne možemo reći da li će ovo potrajati - zaključila je naša sagovornica. 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.