open-navfaktor-logo
search
Pozicioniranje proizvodnje
Rat u Ukrajini otvara nam tržište od 100 miliona ljudi: Da li je irsko ekonomsko čudo moguće u BiH?
Rat u Ukrajini doveo je do novog strateškog promišljanja, kada je u pitanju pozicioniranje proizvodnih kapaciteta mnogih razvijenih evrospkih država. S novim podjelama u Evropi, disperzija proizvodnje postaje sve poželjnija, a Bosna i Hercegovina sa svojim strateškim položajem u Evropi, ima priliku za razvoj.
07.12.2022. u 20:25
get url
text
Metaloprerađivačka proizvodnja ima potencijal

- Aktuelna situacija je idealna za bh. privredu zato što Evropa traži nove destinacije zbog kriza izazvanih prvo pandemijom, a potom i ratom u Ukrajini. Evropa je shvatila da je ovisna o nekim državama i sada traži nove destinacije u proizvodnom sektoru, a BiH je idealna za te mogućnosti - kaže Zdenko Štriga, generalni menedžer kompanije Coral koja se bavi stranim investicijama već 30 godina.

Tržište od 100 miliona ljudi

U toku je izrada publikacije "Bosna i Hercegovina extra 2022/2023" na njemačkom jeziku, koja bi trebala biti završena početkom naredne godine i dostavljena na adrese 213 privrednih komora Njemačke, Švicarske i Austrije te na adrese najrelevantnijih finansijskih i privrednih institucija ove tri države, koje čine tržište od 100 miliona ljudi.

Na publikaciji radi konsultantska kompanija Coral sa sjedištem u Frankfurtu, koja je slične projekte već radila za Poljsku, Češku, Slovačku i Grčku.

Marija Ćeškić direktoraca kompanije Coral za BiH kaže da bi publikacija trebala biti vizitka BiH za tržište Njemačke, Švicarske i Austrije.

- Ukoliko uđemo na ova tržišta, irsko ekonomsko čudo nije nemoguće u BiH. Irska je kroz strane investicije vratila 300 hiljada svojih ljudi u zemlju. Oni koji vode BiH trebaju shvatiti jedinstvenost prilike koja se sada nudi, jer brojne kompanije koje imaju proizvodnju uz granicu s Ukrajinom, dakle od Poljske pa sve do Rumunije, razmišljaju da polovinu svoje proizvodnje prebace na neku drugu destinaciju, a BiH je i u bivšoj državi bila jedna od najatraktivnijih destinacija za nove proizvodnje - objašnjava Ćeškić.

Marija Ćeškić

Inače, prema riječima Marije Ćeškić objava publikacije će koštati 250 hiljada eura, a finansirat će je oni koji u njoj budu predstavljeni, odnosno entiteti, kantoni i kompanije koje se žele predstaviti.

Konsultantska kuća Coral je već otvorila centralni ured u Mostaru te predstavništva u Sarajevu i Banjoj Luci, a svoje centre ima, ili planira otvoriti u svim državama regije.

Šta nudi BiH?

- Mi nudimo da umrežimo kompanije iz BiH sa njemačkim govornim područjem. U publikaciji ćemo predstaviti privredu svakog od kantona i BiH u cjelini, kao i određene kompanije koje imaju interes za saradnju s tim tržištem - kaže Zdenko Štriga.

On ističe da BiH ima velike mogućnosti za drvnu, metaloprerađivačku industriju, ali i zelenu energiju.

Zdenko Štriga

- Te potencijale treba iskoristiti. Prerađivačka industrija općenitio je veoma tražena od Evropske unije i puno je novca uloženo u fondove za to. Potrebne su promotivne akcije, a publikacija je samo prvi dio toga, jer bez marketinga se neće saznati za te potencijale BiH - pojašnjava Štriga.

S razvojem metaloprerasđivačke i drvne industrije te energetike za šta BiH ima predispozicije za razvoj, naglašava Ćeškić, može se povezati razvoj turizma.

- Mi još uvijek nismo jaka turistička destinacija, ali s dolaskom investicija, stvaraju se nove potrebe, a s tim ide i razvoj turizma. Mi imamo odlične IT stručnjake, koji rade u BiH, a mogu raditi i za strane kompanije - zaključuje Ćeškić.

 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.