Reorganizacije na dnevnoj bazi

- Živim na Alipašinom polju i već nekoliko dana zovem ambulantu kojoj pripada u A fazi moja majka da joj se produži terapija, a prije svega da joj mogu podići inzulin koji se ne smije prekidati i niko se ne javlja. Je li sada treba da idem do ambulante, koga drugog da zovem, dom zdravlja, drugu ambulantu, može li drugi ljekar da joj produži terapiju ako nema njenog? Milion je pitanja. Znam da isti problem imaju moji prijatelji, također u Novom gradu, ali i u Dobrinji i Aerodromskom Naselju. Ne znaju da li ambulanta radi ili ne radi, samo su neki brojevi na vratima - ispričala nam je jedna od stanovnica novogradske općine.

Pojašnjenje smo potražili od Armana Šarkića, portparola JU DZKS.

- Kod porodične medicine se može dogoditi da se neko ne javi na telefon, ukoliko je sestra, hipotetički u tom momentu sama, pa unosi podatke u karton ili uzima podatke od pacijenta. Ambulante su u većini zadržale sistem rada, međutim, zbog pandemije, mi radimo reorganizaciju čak i na dnevnoj bazi, tako da je sistem održiv i da ne ispaštaju najprije, centralni objekti, to su domovi zdravlja kojih je devet. I negdje gdje nema potrebe da ambulante rade u dvije smjene urađeno je da radi u jednoj smjeni jer suštinski da se kadar ne troši i psihički i fizički, koji je ionako dobrim dijelom izmoren u ovih mjesec-mjesec i po. Znači, mi moramo paziti na ljudstvo, a da se ne ugrozi zdravstena zaštita. I to se radi internim reorganizacijama - govori nam Šarkić.

Upitali smo šta da rade ljudi ukoliko cijeli dan zovu svoju ambulantu i niko im se ne javi, a svakodnevno se apeluje da se smanji kretanje, da se ambulante i domovi zdravlja zovu.

- Ambulanta može biti zatvorena upravo iz reorganizacije ljudstva. Obavijest na svakoj ambulanti, na vratima, postoji. Međutim, da bi se spriječilo kretanje, ljekari i sestre, i to ćemo insistirati, ukoliko to nisu uradili, mogu telefonski obavijestiti svoje pacijente da je ambulanta neka privremeno zatvorena u nekoj smjeni, naprimjer. Tako da ukoliko ljudi ne mogu striktno dobiti svoju ambulantu, imaju pozivni broj za zdravstveno savjetovalište (033 704 828 i 033 704 829), pa će kroz to savjetovalište dobiti alternativni broj. Znači, neko će im se javiti. A onda postoji web stranica domova zdravlja sa širim prikazom telefonskih brojeva. Svaki dom zdravlja ima mobilni broj, novi uključen. Znači, ukoliko im se ne javi njihova matična ambulanta, neka im ne bude to kraj svijet, neka urade s ovim drugim brojevima i bit će adekvatno telefonski informirani - govori Šarkić.

Jedno od pitanja je, s obzirom na to da ljudi imaju svoje porodične ljekare, šta da učine ukoliko nazovu ambulantu, a osoblje se javi i kaže da njihov ljekar nije u smjeni.

Moramo biti fleksibilni

- Za takvom vrstom komoditeta nema prostora jer se radi o pandemiji, prema tome niti od profesije, niti
pacijenta. Najbitnije je da pacijent ne ostane uskraćen za zdravstvenu uslugu, da ako nema plan A, ima plan B ili C. Dakle, mi u ovoj situacije moramo sa svake strane biti fleksibilni. Jer ovo nije normalan period gdje se neko striktno veže za ljekara. Pa šta ćemo ako se ljekar razboli ili ako je ljekar u samoizolaciji, to ne smije značiti da će pacijent biti 15 dana bez usluge. Za ljude s Alipašinog Polja, ukoliko se niko ne javlja u njihovim ambulantama, druge opcije su da zovu dom Dom zdravlja Saraj Polje ili DZ Novi Grad (Kumrovec) Pacijenti ne smiju ostati uskraćeni za zdravstvenu uslugu. Neko s druge strane mora dati rješenje - kategoričan je Šarkić.