Od januara do juna Uprava policije Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo evidentirala je 334 krađe, od toga na ulici 104, u poslovnim prostorima 107 krađa, a u vozilima i na stajalištima GRAS-a 79 krađa.

Kako su naveli u izvještaju o radu Uprave policije MUP-a KS, otuđivani su novčanici, mobiteli, prehrambeni proizvodi, autodijelovi.

U julu je evidentirano pet, a u augustu u vozilima i na stajalištima GRAS-a evidentirano je osam krađa, navedeno je u Izvještaju o radu Uprave policije MUP-a KS.

- Ukraden mi je telefon u GRAS-u, pretpostavila sam i ko bi mogao da bude kradljivac, ali nisam smjela reagirati da ne bih imala problema. Uglavnom rade u grupama. Svi ih prepoznaju kao džeparoše, ali niko ne reagira – kaže jedna Sarajka.

Bez mobitela je u tramvaju ostala i M. J. (identitet poznat redakciji), ali krađu nije prijavila.

- Nadala sam se da će se neko javiti da mi je pronašao telefon, ali nažalost nije. Žao mi je i telefona, ali više mi je žao fotografija djece koje su bile u galerijama. Nenadoknadiv gubitak. Nisam prijavila jer mi se nije dalo hodati i zamarati procedurama, a i ne znam nikoga kome je telefon vraćen. Znači uzaludno – kaže M. J.

Pitali smo u GRAS-u da li i za šta se koristi videonadzor koji je postavljen prije nekoliko mjeseci.

- Što se tiče javnog gradskog prijevoza, videonadzor je postavljen u tramvajskom saobraćaju i u funkciji je, a kamere snimaju i memorišu snimljeni materijal u memorijsku jedinicu 30 dana unazad. Snimljeni materijal se može koristiti u skladu sa Pravilnikom preduzeća o videonadzoru u tramvajima, a to se odnosi na incidentne situacije npr. napad na putnike i vozača, džeparenje i sl. Zahtjev za preuzimanje materijala mogu podnijeti isključivo nadležne institucije – pojašnjavaju iz GRAS-a.

Ističu kako je policija izuzela snimke videonadzora u jednom slučaju.

- Radilo se o džeparenju u tramvaju. Očitanje i presnimavanje materijala trenutno se može vršiti samo preko firme koja je postavila videonadzor, s tim da je upućen zahtjev resornom ministarstvu za nabavku dodatne opreme i obuku radnika GRAS-a kako bismo poslove očitanja i presnimavanja materijala, te izrade statističkih podataka mogli sami raditi – navode.

Iz GRAS-a ističu da je najbolji način za sprečavanje ovakvih i drugih negativnih pojava u vozilima javnog gradskog prijevoza upravo nadzorne kamere i prisustvo policije.