Imajući u vidu da večernji obroci nakon dana posta izazivaju nadutost i predstavljaju izazov za tijelo, istražili smo načine kako osigurati da ishrana u Ramazanu pruži podršku u vraćanju probavnog sistema u balans.

Umjereni obroci

Najvažnije je da naši obroci ostanu umjereni, te da spriječimo prebrz unos hrane. Također, korisno je da se postač i u Ramazanu zadrži, koliko je moguće, na redovnoj razini fizičkih aktivnosti i kretanja. U trideset dana posta, korisno je da ishrana za sehur i iftar prati ravnotežu unosa namirnica koje ne predstavljaju opterećenje za vaše tijelo i probavni sistema.

Spriječite nadutost stomaka

Posebno je važno smanjiti unos namirnica koje su u vrhu "krivaca" za nadutost i balans su mahunarke ili leguminoze, u koje spada grah, grašak, leća i leblebije. Razlog tome je rafinoza, kompleksan ugljeni hidrat sastavljen od molekula glukoze, fruktoze i galaktoze. U ljudskom tijelu ne postoji enzim koji cijepa rafinozu na jednostavne molekule, zato ona u neprobavljenom obliku dospijeva u debelo crijevo, gdje je fermentiraju bakterije.

S druge strane, u ishranu je važno unijeti jogurt ili kefir. Jogurt i kefir prirodno sadržavaju probiotike, tj. dobre bakterije. One sprječavaju razvoj loših bakterija pa samim time mogu spriječiti prekomjerno stvaranje plinova u crijevima. Također, važan balans u probavnom sistemu daje konzumiranje prirodne mineralne vode Donat koja klinički dokazano ubrzava probavu i time, osim ostalih problema, spriječava nadutost i plinove. Zahvaljujući kombinaciji magnezijevih i sulfatnih jona, Donat podstiče bolju probavu koja može spriječiti suvišno stvaranje nadutosti.

Vrijeme je za komorač

Sjemenke komorača vijekovima se upotrebljavaju za podsticanje probave i sprječavanje nadutosti i grčeva u stomaku. Glavni sastojak komorača koji je odgovoran za taj efekt je anetol koji opušta glatke mišiće, uključujući i glatke mišiće probavnog trakta. Ako sjemenke komorača nisu već sastavni dio obroka (na primjer u hljebu, supi, varivu), preporuka je da nakon obroka popijete čaj od komorača. Odličan je dodatak salatama.

Ostanite mirni 

Pored načina kako birate hranu u ovom period, važno je i da osigurate mirnu konzumacije obroka, pažljivog žvakanja svakog zalogaja, što će zaustaviti gutanje dodatnog zraka. Sporo jedenje donosi i kontrolu veličine obroka, te izbjegavanje druge porcije koja vam ustvari nije ni potrebna. Prema naučnim saznanjima, vašem stomaku treba oko 20 minuta da kaže vašem mozgu da je sit.

Ako želite zaista da imate kontrolu nad količinom hrane, dobro bi bilo da prestanete jesti malo prije nego što dobijete osjećaj potpune sitosti. Ako ste premalo jeli, uvijek možete pojesti nešto zdravo i kasnije. Ako ste skloni nadutosti, morate naročito paziti da ne upoređujete veličinu svojih obroka s količinama koje jedu ljudi oko vas. Imajte na umu da ljudi koji rijetko osjećaju nadutost nakon obroka mogu pojesti više bez posljedica koje vi imate.

Ne zaboravite ono najbitnije

U vremenu Ramazana, muslimani i muslimanke prepoznaju priliku za obnovu tijela i duha. Važnu ulogu u tom balansu ima i način kako se hranimo, umjerenost i razvoj zdravih navika. Čaša prirodne mineralne vode je uvijek dobar početak. U ovom vremenu kada čuvamo lijepe tradicije našeg područja, Donat bi mogao postati dijelom Vaših zdravih navika koje pomažu povratak ravnoteže u vašem životu.