Enisa Hajdarević-Šojko je prije dvedestak dana smijenja s mjesta jedne od urednica na BH radiju 1 jer su u emisiji u kojoj predstavljen muzički opus Nazifa Gljive puštane patriotske pjesme što je zasmetalo direktoru BH radija 1 Dejanu Kerleti. Sporna je bila pjesma "Branioci Sarajeva".
Karleta je tako stavio van snage odluku kojom je Hajdarević-Šojko ovlaštena da mijenja urednika Muzičkog programa Samira Čulića.
- Već 20 dana, unutar BHRT-a, traje moja
bezuspješna potraga za odgovorom: „Koga vrijeđa i uznemirava pjesma "Branioci
Sarajeva"?
Zato se u svoje (ali i u ime supotpisnika unutar
i van BHRT-a, koji mi daju podršku) - obraćam bh. javnosti i podsjećam na "slučaj" kojeg je izazvalo emitovanja pjesme Nazifa Gljive „Branioci Sarajeva“,
emitovane 2. jula 2024. godine, u emisiji „Narodna na BH radiju 1“ - posvećene
poznatom autoru, kompozitoru i pjevaču Nazifu Gljivi povodom obilježavanja
njegovog jubileja 45 godina autorskog i interpretatorskog djelovanja, u kojoj
je govorio o svom stvaralaštvu tokom opsade Sarajeva tokom ratnih godina
(1992-95.).
Na društvenim mrežama (Facebook) odmah reagira apologetkinja
velikosrpske i četničke ideologije - Pejka Medić, donedavna direktorica BH
radija, koja kao dežurni ideološki čistunac proziva aktuelnog direktora BH
radija 1 Dejana Kerletu - da nije „pravi Srbin“, nakon što je u programu BH
radija puštena omiljena pjesma "Branioci Sarajeva" - navodi Hajdarević-Šojko.
Već sutradan ( 03. jula 2024.) saziva se
vanredni, bez odgovarajućeg kvoruma, dakle nelegalni - Kolegij BH radija 1 u
sastavu: direktor Dejan Kerleta, Ljiljana Pepović urednica
Vođenog programa, Dejan Garić urednik Religijskog programa, Vedran Prodić urednik
Omladinskog programa i Davor Stipić urednik Informativnog programa po
ovlaštenju, ističe u svom saopćenju smijenjena urednica. ž
- Iako bi trebala biti uobičajena praksa – nisam pozvana kada je
donešena odluka o povlačenju ovlaštenja o obavljanju poslova zamjenika urednika
Muzičkog programa (u vrijeme dok je trajao godišnji odmor urednika Samira
Čulića).
Direktor Kerleta poslao mi je email u kojem me obaviještava o velikom
broju poziva uznemirenih građana BiH zbog emitovanja pjesme "Branioci Sarajeva",
smatrajući to mojim "velikim uredničkim propustom"?
Napominjem da je sadržaj
emisije uredno najavljen nekoliko dana ranije na facebook stranici BH radija 1.
Direktor i Kolegij, urednika Religijskog programa Dejana Garića imenuje za
novog zamjenika, ne uzimajući u obzir da se na posao vratila koleginica, mr.
etnomuzikologije Maja Baralić Metrne - ističe ona.
U spornom pismu direktor Kerleta mi spočitava da
„dezintegrišem i uznemiravam bosansko-hercegovačku javnost“ i podsjeća na „integrativnu
misiju BH radija 1, kao dijela javnog emitera“, dodaje Hajdarević-Šojko.
- Direktor je zaboravio vlastite
dvostruke standarde nakon što je nedavno samovoljno donio odluku o korotnom
programu u BH radiju 1 zbog stradanja terorista koji su na Kosovu pokušali
proizvesti ratne tenzije, ne poštujući profesionalne medijske standarde i
uznemirenu BH, evropsku i međunarodnu javnost. Imajući neskrivene empatije
prema naoružanoj terorističkoj srpskoj skupini i poginulim srpskim teroristima,
urednik Kerleta svojom programskom koncepcijom zanemario je i ocjene iz najnovijeg
izvještaja State Departmenta o vjerskim slobodama u kojem se spominje
teroristički napad u Banjskoj kod Zvečana od 24. septembra 2024. Upravo u tom
kontekstu dajem cjelovit tekst pjesme koja "uznemiruje dio javnosti":
Gdje
ste sada prijatelji dok Bosna umire,
Dok
Bosna umire, vaš glas se ne čuje.
Ljeto
ide Bosna živi, ljiljani cvjetaju,
Ljiljani
cvjetaju heroji pjevaju.
Neprijatelj
svako mi je ko Bosnu ne voli,
Ko
Bosnu ne voli, za nju se ne bori.
Refren
koji su ponavlja nakon svaku strofe glasti:
Pjesma je nastala na početku agresije na BiH 1992.,
u ratnom, političkom i pravnom kontekstu - nakon što je Predsjedništvo R BiH na
osnovu Ustava Republike BiH - 20. juna 1992. („Službeni list RBiH“, broj: 7/1992)
donijelo jednoglasnu ODLUKU o proglašenju ratnog stanja kojom je utvrđena
činjenica izvršene agresije na R BiH od strane Republike Srbije, Republike Crne
Gore, Jugoslavenske armije i terorista Srpske demokratske stranke, ističući pritom
da je izvršena agresija na R BiH bila utvrđena i od strane najvišeg legalnog
organa Ujedinjenih nacija/naroda - Savjeta bezbjednosti/sigurnosti Ujedinjenih nacija,
Rezolucijom 752 od 18. maja 1992. godine. Proglašenje ratnog stanja u RBiH bio
je legalni i legitimni akt najvišeg ustavnog organa međunarodno priznate države
R BiH, koja je na osnovu člana 1. daytonskog Ustava Bosne i Hercegovine nastavila
svoje pravno postojanje pod nazivom „Bosna i Hercegovina“. Na osnovu Daytonskog
mirovnog sporazuma time je utvrđen pravni kontinuitet između R BiH i daytonske
„Bosne i Hercegovine“. Period ratne opsade Sarajeva od 1425 dana (u kojem sam
bila sa svojim djetetom i bolesnim suprugom, baš kao i moje mnoge radne kolege ,
a neki su i poginuli od granata i snajpera idući na posao ili se vraćajući sa
posla...) bio je težak period za sve nas.
U istom periodu, kao najbolji uporedni ilustrativ
njegovih diskriminirajućih kriterija i dvostrukih standarda - moram direktora
Kerletu podsjetiti (ali i BH javnost), da je u ratnom programu RT Republike
Srpske - kasniji direktor RT RS Dragan Davidović pjevao pjesmu „Spremite se
spremite četnici“?! Pjesme posvećene
ratnoj opsadi Sarajeva, osim što izazivaju patriotski sentiment kod građana, predmet
su izučavanja domaćih i stranih istraživača, u kojima se naglašavaju poruke
ljubavi prema Bosni, promiču ljubav prema Sarajevu, gradu u kojem je za vrijem
ratne oopsade ubijeno 1603 djece, i u kojem je stradalo 11.000 građana. Međutim,
prema ocjeni direktora Kerlete i krnjeg Kolegija ove pjesme smatraju se
„opasnim“?! Ovim je izvršen „agresorski atak“ čak i na benignu patriotsku ratnu
muziku branitelja Sarajeva. Ustavom BiH i međunarodnim pravom i primjenjivim
zakonima u BiH (FBiH, RS, Brčko Distriktu BiH) zagaranirana sloboda izražavanja
fatalno je ugrožena
Zato pozivam narod bosanski da digne svoj glas,
pošalje svoju podršku i natjera politiku da se ozbiljno pozabavi ovom kućom i
vrati je njenim građanima. Krajnje je vrijeme. Žalim da naglasim da ovo nije
nipošto radi mene lično, nego radi svih nas.
Edin
Kušundžija, organizator I BHT 1
Medina Šehić,
urednica Sportskog programa BHT 1
Anes
Hašimbegović, ton majstor BHRT
Dragica
Iliktarević, spiker BH radio 1
Branka Vidović
, prof. muzike u mirovini (Sarajevo)
Nazif Gljiva,
autor i interpretator narodne pjesme
Ljubica
Berak, interpretatorka i autor narodnih pjesama
Hanka Paldum,
vokalna interpretatorka narodne pjesme
Zulfija
Tahirović, interpretatorka sevdaha
Avdija
Numanović, Zamjenik predsjednice Udruženja estradnih izvođača Kantona Sarajevo,
Fahrudin
Sinanović, pisac iz Kalesije,
Benjamin
Isović, Predsjednik Skupštine Uduženja estradnih radnika Kantona Sarajevo
Vehab
Halilović, zanatlija čibukčar iz Goduše kod Visokog
Vihorka
Rubić-Tomas, unuka čuvenog Joze Penave
Darko Čurćić,
profesor u penziji ,branitelj Sarajeva,
Zlata
Pobrić-Šojko, kćerka muzičkog barda Omera Pobrića,
Andrija
Števanić, vokalni interpretator narodne pjesme (Sarajevo)
Hana Čizmić,
prof. muzike iz Maglaja
Faruk
Čehajić, sevdalija iz Kaknja
Azra Mešić,
ekonomistica iz Sarajeva
Vjekoslav i
Kata Jurić, Ljubina, općina Ilijaš
Bahrija
Hadžialić, predsjednica „Safet Isović-poštovaoci lika i djela“