open-navfaktor-logo
search
Neizvjesnost
Obustavljene uplate za ugalj u Kreki: Građani traže desetke tona, hoće li biti prinuđeni da idu u RS?
Uplate za ugalj u Rudnicima uglja Kreka obustavljene su prošle sedmice, kažu nam prijevoznici, a nije poznato kada će građani kojima je potreban ogrjev za zimu, moći ponovo uplatiti novac za ugalj i dobiti isporuku.
08.09.2022. u 15:08
get url
text
Kamion ispred Površinskog kopa Šikulje
Kamion ispred Površinskog kopa Šikulje

- Ugalj iz Mramora nije na prodaju građanima već četiri mjeseca, sve što je bilo uplaćeno na Površinskom kopu Dubrave prebačeno je na kop Šikulje, a od prošle srijede nema novih uplata ni na Šikuljama - priča nam Nermin Kasumović, koji vrši prijevoz uglja kamionom.

Ponuda i potražnja

Podsjećamo, u sklopu Kreke djeluju dva površinska kopa, Dubrave i Šikulje, te jama u Mramoru.

- Nama je rečeno da uplata za ugalj nema do daljnjeg jer, navodno, ima puno uplaćenih otpremnica. Meni je ostalo 60 uplaćenih tona da prevezem, to mogu za otprilike 15 dana i onda mogu kamion parkirati. Pored toga imam još 100 tona naručenih, ali za njih više ne mogu uplatiti novac. Ti ljudi koji su naručili ugalj sada su u neizvjesnosti - navodi Kasumović.

On kaže da tona uglja košta iz Šikulja košta 123 KM, a ukupna cijena s prijevozom je 170 maraka po toni.

Cijena uglja i prijevoza

- Jedina opcija osim Kreke je rudnik Stanari, ali to nije isplativo jer bi ta tona s prijevozom koštala 220 KM, a radi se manje kvalitetnom uglju. Ko bi to platio - pita Kasumović.

Najveći dio uglja koji Kreka, kao dio Koncerna Elektroprivrede Bosne i Hercegovine proizvede, ide u Termoelektranu Tuzla.

- Cijena uglja koju je Elektroprivreda BiH, u posljednja tri mjeseca platila Kreki, iznosi manje od 50 KM po toni. Istovremeno se ograničava prodaja uglja stanovništvu, pa smo u situaciji da građani koji žive na lokalitetima gdje se ugalj kopa, koji trpe posljedice te eksplotacije, ne mogu da osiguraju ogrjev za zimu - kaže predsjednik Sindikata radnika Kreke Zuhdija Tokić.

Prijevoz uglja sa kopa Šiklje radi oko 150 prijevoznika i oni su se, zbog manjka posla, dogovorili da prijevoz vrše s maksimalno dva kamiona po prijevozniku.

- Svi mi imamo dio uplaćenog uglja, ali maksimalno do sto tona. Šta će biti poslije niko za sada ne zna - zaključuje Kasumović.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.