Šteta opet kasni

Od obećanih i naručenih 35 trolejbusa nema ništa, saobraća samo jedan, a gdje su ostali ne zna se

U toku 2021. godine ministar saobraćaja Kanton Sarajevo Adnan Šteta potpisao je dva ugovora za nabavku novih trolejbusa od kojih je kompletna isporuka od 35 vozila trebala biti u Sarajevu u ovom mjesecu. Međutim, u GRAS do sada nije stigla ni cijela narudžba iz prvog ugovora od 25 vozila. Dakle, ovo je još jedno obećanje ministra saobraćaja koje nije ispunjeno.

Naime, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta potpisao je sredinom januara 2021. godine ugovor za nabavku 25 novih niskopodnih trolejbusa. Na međunarodnom tenderu koji je, kako ističu iz Ministarstva, proveden u skladu sa pravilima Evropske banke za obnovu i razvoj – EBRD, izabrana je firma BKM Holding iz Bjelorusije. Ukupna vrijednost potpisanog Ugovora iznosila je 14.014.914 eura.

- Kao što smo i obećali početkom 2019. godine, u prvom dijelu našeg mandata, da ćemo uraditi sve da poboljšamo javni gradski prijevoz u Kantonu Sarajevo, posebno kroz nabavku ekološko prihvatljivih prijevoznih sredstava, dočekali smo dan da potpišemo ugovor za nabavku novih trolejbusa - rekao je tada ministar Šteta.

U tadašnjem saopćenju Ministarstva saobraćaja KS ističu da bi prvi trolejbus trebao biti isporučen u decembru 2021. ili januaru 2022. godine, a kompletna isporuka svih vozila se očekuje do jula 2022. godine.

- Osim nabavke novih trolejbusa, idemo u proširenje trolejbuske mreže do Vogošće ... Nakon toga ćemo nabaviti dodatnih 10 trolejbusa, kako bi imali ' vozni park' od 35 vozila - najavio je ministar Šteta u januaru 2021. godine.

Umjesto trolejbusom u decembru godine ministar Adnan Šteta je u prisustvu premijera KS Edina Forte građane počastio novim slikama potpisivanja drugog ugovora i to o nabavci dodatnih 10 trolejbusa sa istom bjeloruskom kompanijom, iako ni isporuka prvog kontigenta nije ni započela.

VEZANI TEKST - Forto i Šteta kupili trolejbuse, vozaju se i ne daju drugoj raji ni krug

Uprkos najavama i obećanjima da će građani KS najkasnije u januaru 2022. godine moći bar vidjeti najavljivano čudo od trolejbusa, prvi trolejbus je u Sarajevo stigao tek pred kraj drugog mjeseca, i naravno moralo se čekati da prođu sve carinske procedure tako da je prva testna vožnja i prilika za slikanje i samoreklamu obavljena tek u aprilu.

Međutim, nedugo nakon što je određeni broj vozila nakon pušten u upotrebu, oni su vraćeni u garaže jer su izazvali kolaps i nesreće u saobraćaju.

VEZANI TEKST - Nove trolejbuse koje je kupila Fortina Vlada šlepa kamion

Naime, prema prvom ali i najdužem roku, u Sarajevu je u ovom mjesecu trebalo biti svih 35 trolejbusa. Međutim, Haris Zahiragić, zastupnik u Skupštini KS, ističe da je od ukupnog broja do sada pristiglih trolejbusa u GRAS-u pet pokvarenih, a da je samo jedan u upotrebi na kojem je inžinjer uočio veliki broj nepravilnosti. 

Zahiragić nam je poslao podatke koji su, kako kaže, navedeni u izvještaju trolejbusa koji su prošli vrlo kratke testne vožnje od pređenih cca 5.500km.

- Tehničke osobine vozila koje su zadatak ugovorom između ugovarača i proizvođača nisu mi poznate ali iz iskustva iznosim sljedeće pozitivne i negativne osobine vozila tokom vožnje. 

Negativne osobine: Vozilo nema staničnu kočnicu, što je opterećenje za vozača, ne može odmarati nogu ili koristiti stalno parkirnu kočnicu što troši previše zraka i kompresor radi non-stop; Putnik ne može sam otvoriti vrata; Loši ugrađeni materijali (unutrašnjosti vozila, zaštitini poklopci od kabine vozača kao i prednji i zadnji dio vozila); Hlađenje i grijanje povezano je preko klime, što često dolazi do prekida klime i pritiska klime u zadnjem dijelu vozila; Ovjes vozila stalno pokazuje istu grešku u nagibu vozila dolazi do struganja gume od nosač jastuka (troši se unutrašnja strana gume); Kompjuter prikazuje stalno grešku kompresora da fali ulja kao i ovjes dolazi do gubuljenja zraka i vozilo nije u funkciji za vožnju, kao i ostale greške koje su mi nepoznate a registrovao ih je kompjuter; Grijači (kaloliferi) loše pričvršćeni, samo nitovani, moralo se prepravljati i stavljati šarafi umjesto niti; Trolne motke ako nisu izvagane i podešene kao i senzori dolazi do spadanja i kidanja mreže. Također, motke su napravljene iz dva dijela što je po mom mišljenju neprihvatljivo rješenje, pogotovo zato što su od plastike; Loše urađene sabirnice (dolazi do izvlačenja) koje se vrlo često moraju pritezati i kontrolisati jer šarafi nisu kvalitetni; Isto tako, loše su konstruisani i riješeni kablovi na krovu kao i poklopci od baterija i ostalog; Vozila se ne održavaju po pitanju čistoće unutrašnjosti i vani; Brave na poklopcima potrebno naštimati, ne mogu se zabravit ispadaju u vožnji; Baterije umalo ispadoše kod Fahdove džamije, na krivini izbilo poklopac; Kleme nisu pričvršćene tako da možda gubi i kontakt; Sabirnice se samo svuku sa motke koliko god se pritegnu, meni spadalo više puta, samo pukom srećom nisam koga ubio - navodi se u izvještaju kojeg Zahiragić posjeduje te dodaje da je ovo izvještaj za trolejbus koji saobraća, dok su ostali u garaži, naglašavajući da čak 19 naručenih trolejbusa nikada nije ni došlo. 

Poslali smo upit GRAS-u da li je to tačno, međutim ni ovaj put od njih nismo dobili odgovor do momenta objavljivanja teksta.

Upit smo također poslali Ministarstvu saobraćaja KS i ministru Adnanu Šteti da nam objasni zašto se sa realizacijom i ovog projekta kasni, gdje je ostatak naručenih trolejbusa te zašto se svi dostavljeni trolejbusi ne koriste, ali i od njih smo ostali uskraćeni za odgovor.

Podsjećanja radi, premijer Edin Forto je 05.01.2022. godine rekao da će prvih 25 trolejbusa doći do kraja marta, a do maja dodatnih 10 trolejbusa.

Samo nekoliko dana poslije (15.01.2022. godine) ministar Šteta rekao je da će svi trolejbusi biti u Sarajevu do kraja ljeta.

Građani Sarajeva su dočekali i kraj ljeta 2022. godine, ali ne i realizaciju projekta nabavke, kako su kazali, voznog parka od 35 vozila.

Vezani tekstovi
Više iz kategorije
Početna Najnovije Najčitanije Pretraga