Problemi ili...

Šta predstavljaju rupe i "zakrpe" na novoj tramvajskoj pruzi u Sarajevu

U augustu 2021. godine započeli su radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge u Sarajevu, a kako je ranije najavljeno iz kantonalne Vlade, planirani rok za završetak radova je dvije godine.

Nakon nešto više od godinu od početka radova, uz određena kašnjenja i probijanja rokova, prva dionica pruge od Ilidže do Čengić Vile je završena, te su na ovom dijelu počeli saobraćati tramvaji.

- Izgrađen je potpuno novi kolosijek u dužini od oko 12 kilometara, zamijenjene su stare šine koje godinama nisu omogućavale niti sigurnost niti funkcionalnost. Građani su dobili kvalitetnu, sigurnu i funkcionalnu dionicu, a nastavak izgradnje pruge od Čengić Vile do Marijin Dvora počet će u narednom periodu – pohvalili su se tada nadležni iz Kantona.

Ubrzo nakon puštanja u promet, na navoizgrađenoj dionici počele su se primijećivati pukotine na betonu uz šine. Nakon toga nastavljeni su radovi na dionici koju je prethodno resorni ministar Adnan Šteta proglasio završenom.

Radnici su mašinama sjekli beton, praveći fuge na svakih nekoliko metara, a koje su onda povezivane elastičnom masom. Na nekim mjestima izrezani su cijeli komadi od nekoliko desetaka centimetara kvadratnih u betonu, koje su ovih dana zatvorene metalnim poklopcima.

Zanimalo nas je o čemu se radi, pa smo se obratili GRAS-u i Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo, do zaključenja ovog teksta nisu ništa odgovorili.

Nadležne smo također pitali i za misteriozne rupe u pijesku između šina, čije fotografije građani ovih dana dijele po društvenim mrežama, uz šaljive komentare kako su se "pojavile krtice na novoj pruzi".

O čemu se radi ne znaju ni radnici GRAS-a sa kojima smo neformalno razgovarali.

Kažu da su ove rupe primijetili na cijeloj dionici od Čengić Vile do Ilidže, ali da niko ne zna o čemu se radi.

- To su primijetili i vozači, prvo su se pojavile pukotine na cijeloj dionici, a onda i ove rupe. Da li se radi o nekom uzimanju uzoraka ili o nečemu drugom, niko ne zna. Ono što je svima sumnjivo je da se sve to dešava kad tramvaji ne voze, dakle nekad noću. Nikad niko nije vidio radnike koji to rade pa da ga može pitati o čemu se radi - kažu nam sagovornici iz GRAS-a.

S druge strane, vlasnik firme "Bosman", koja je izvođač radova Osman Jahić, koji se jedini od nadležnih javio na naš poziv, tvrdi da je sa prugom sve u savršenom redu i da odlično funkcionira.

Za isječeni beton sa metalnim poklopcima kaže da se radi o otvorima za instalacije.

- Duž pruge prolazi kanalica kroz koju se instalacije provlače. Kroz te otvore ulazi se u prugu, gdje bude potrebe. To su rezervne kanalice za neke buduće instalacije ukoliko bi trebalo provlačiti. To je tako i planirano i ostavljeno je namjenski za prolaz, jer ta kanalica ide pored pruge i rezervne cijevi su ubačene za neke buduće instalacije ako bi trebalo da se ne kopa. I onda popriječno da može preći na drugu stranu ili u prugu ili šta bude trebalo - pojašnjava Jahić.

Na pitanje o rupama u pijesku kaže da se vjerovatni radi o određenim drenažama ili instalacionim šahtovima.

- U svakom slučaju, pruga odlično funkcionira, samo što na njoj još voze stari tramvaji. Kad dođu novi, bit će to još i bolje. A i ovi stari otakako voze novom prugom, troškovi njihovog održavanja smanjeni su za oko 80 posto - kaže Jahić.

Vezani tekstovi
Više iz kategorije
Početna Najnovije Najčitanije Pretraga