Ogromna nadstrešnica Željezničke stanice u Novom Sadu srušila se samo četiri mjeseca nakon završetka zvanične rekonstrukcije zgrade stanice, ubivši pritom 14 osoba.
Međutim, ubrzo su pojedini provladini mediji u Srbiji izvijestili da se ovaj dio zgrade nije renovirao ni tokom jedne od dvije rekonstrukcije stanice, te da ona nije dirana još od 60-ih godina.
Tako je Informer malo više od pola sata nakon nesreće, dok se još nije znao broj mrtvih, objavio tekst s naslovom "Srušio se dio stare nadstrešnice na glavnoj željezničkoj stanici u Novom Sadu! Strahuje se da ima povređenih!".
U tekstu pišu: "Prema prvim informacijama, dio nadstrešnice koja se srušila pripada starom dijelu zgrade koji nije renoviran još od 60-ih godina".
Kako piše
Raskrinkavanje.rs, nije jasno o kakvom se "starom dijelu" zgrade radi s obzirom na činjenicu da su nakon rekonstrukcije i svečanih otvaranja, između ostalog, snimali upravo glavni ulaz u zgradu, kao i nadstrešnicu ispred nje.
Taj narativ se nastavio, pa su i drugi portali u Srbiji, ali i u RS-u, uživo u svojim naslovima ili tekstovima isticali da se obrušila "stara nadstrešnica".
Na društvenim mrežama masovno se dijele fotografije i videozapisi na kojima se vidi da je rađena rekonstrukcija nadstrešnice, iako nadležni u Srbiji tvrde suprutno.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kazao je "da se istražuje zašto nadstrešnica Željezničke stanice u Novom Sadu nije bila predmet rekonstrukcije i da će istraga pokazati ko je odgovoran za nesreću".
- Ovo što se dogodilo je predmet istrage, u toku je inspekcijiski nadzor kako se dogodilo da nadstrešnica padne. I utvrdiće se to zašto nadstrešnica nije bila dio plana rekonsturkcije i ko je utvrdio da nije neophodno da se ona rekonstruiše - naveo je Vesić.
Osim građana koji su se glasno pobunili na društvenim mrežama, Vesića je demantirao i inženjer geologije Zoran Đajić koji je do marta 2023. godine radio na rekonstrukciji zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu.
On je kazao da su na nadstešnici rađeni radovi, da nije tačno to što govori srbijanski ministar Zoran Vesić, te da na dopise koje je slao na brojne adrese da ploče sa pročelja zagrade moraju da se skinu i da se mora vidjeti šta je iza njih, niko nije odgovorio.
Na jednoj od fotografija koje je objavio u svom izvještaju, rekao je on, vidi se da iza jedne od tih ploča ima dijela betona, a dijelom beton nedostaje i umjesto njega "zgužvane su vreće od cementa da bi se manje betona stavilo unutra".
Prema pisanju Raskrinkavanja, rekonstrukciju željezničke stanice u Novom Sadu izvodio je kineski konzorcij CRIC&CCCC, koji čine kompanije China Railway International Co. Ltd i China Communications Construction Company Ltd. Ova rekonstrukcija dio je projekta izgradnje brze pruge od Novog Sada do Subotice.
Ugovor koji su za ovaj posao potpisale srbijanske vlasti sa kineskim partnerima još je tajna.