Nermin Džindić, federalni ministar energije, rudarstva i industrije danas je u Sarajevu, odgovarajući na novinarska pitanja o snabdijevanju gasom Federaciju BiH, kazao da su ugovori sačinjeni sa Gas prometom i Srbijagasom jednogodišnji. Govorio je i o alternativama za BiH.

- Što se tiče alternative, to je pitanje o kojem se može knjiga napisati. Kada je riječ o Južnoj interkonekciji projekat bi trebalo da se završi negdje do sredine naredne godine, kada govorimo o pripremnom dijelu. U tom projektu učestvuje uprava BH-Gasa, USAID i još nekoliko međunarodnih kompanija. I mi očekujemo da će taj proces biti malo i ubrzan jer smo i jučer nakon onog sastanka sjeli pa razgovarali. I došli smo do zaključka koji smo i otprije znali da Federacija, odnosno svako mora imati alternativu za bilo koji energent pa i za plin. Nažalost, mi u ovom trenutku imao jednu cijev, jedno napajanje, a to je potez Mađarska-Srbija-Zvornik-Sarajevo - rekao je Džindić i dodao:

- Ono što je jučer dogovoreno, a do sada nije, jeste da se taj transportni sistem kroz Srbiju, odnosno, Bosnu i Hercegovinu dijela entiteta RS-a, podijelio na dva dijela. Sada imamo jedan transportni sistem koji je od ulaza na granicu u Srbiju iz Mađarske do izlaska iz Srbije, do granice sa Bosnom i Hercegovinom. I taj odnos je korigovan kroz aneks 21. sa Srbijagasom. Tu je sada situacija čista. Nažalost, potpisuje se jednogodišnji ugovori i to je takva praksa i do sada bila i to ne možemo puno mijenjati. Novi detalj je da smo jučer potpisali ugovor sa Gas-prometom Pale koji je u međuvremenu postao vlasnik dijela sistema od Šepka do primopredajne stanice u Zvorniku - rekao je Džindić.

Dodaje da je i ugovor sa Gas-prometom Pale jednogodišnji.

- Ugovor sa transporterom kroz Mađarsku je potpisan 2015. godine, prije ove Vlade, poprilično štetan i loš na duži period. Tada se BH-Gas obavezao da će kroz transportni sistem Mađarske provlačiti puno veću količinu gasa, nego što inače provlači. I za račun tog štetnog ugovora prethodna uprava BH-Gasa načinila je štetu  koju danas BH-Gas plaća. Sigurnost se može povećati kada imate alternativu. Možete zamisliti da sada u BiH ima  samo jedan uvoznik za naftu, benzin ili bilo koji drugi energent? Možda bi cijena bila i pet KM po litru. Dakle pošto ih ima više, nadmeću se. Mislim da poslije jučerašnjeg maratonskog sastanka da više neće nikome pasti napamet da dovodi u situaciju Federaciju kao jučer - rekao je Džindić.