Zajednički je stav da su promjene neminovne, a to su pokazale i analize organizacije i poslovanja ovog preduzeća koje ima oko nekoliko stotina miliona maraka duga po raznim osnovama, od neplaćenog PDV-a, poreza, dugovanja dobavljačima i radnicima, a to je sadržano u Programu restruktuiranja koji je izradila Britanska konsultantska kuća PricewaterhouseCoopers (PwC), na zahtjev Vlade KS.

Zbog teškog stanja direktori se mijenjaju kao na traci, a prije dvadesetak dana izabran je Almir Ahmetspahić za novog v. d. direktora GRAS-a, koji je u razgovoru za Faktor kazao, "ukoliko postoji volja i spremnost da postoji i rješenje za postojeće probleme".

Dugovi GRAS-a su višemilionski, možete li ih bar uskoro početi vraćati?

- Gorući problem u poslovanju preduzeća su obaveze koje imamo prema Poreznoj upravi FBiH, a radi se o direktnim porezima, odnosno doprinosima, te obaveze prema Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIOBiH). U saradnji sa Vladom KS iznalaze se najbolja moguća rješenja za prevazilaženje ovih problema. U opciji je nekoliko modaliteta, a jedan od njih je potpisivanje sporazuma sa Poreznom upravom i UIOBiH o načinu otplate duga te izmirenje obaveza putem kreditnog zaduženja. Premijer KS Marijo Nenadić i ministar Adi Kalem već su imali razgovore sa direktorom Porezne uprave po ovom pitanju i očekujemo da će uskoro biti postignut dogovor. U saradnji sa resornim Ministarstvom i Vladom KS dogovoreno je da se u narednom periodu pripremi plan restruktuiranja preduzeća koji će pokazati eventualni višak radnika u GRAS-u. 

Nijedan problem uprava GRAS-a ne može riješiti sama i uvijek je potrebna pomoć Vlade KS. Šta sada predviđaju u dogovoru s Vama?

- Vlada KS je ozbiljno, snažno i odlučno krenula u niz projekata s ciljem unapređenja javnog gradskog prijevoza putnika, a koji se odnose na projekte obnove voznog parka i infrastrukture. Na zadovoljstvo svih nas, prije svega građana Sarajeva, uspješno je realizovana nabavka devet novih minibusa. Vrijednost nabavke je 1,5 miliona maraka, a nabavku je finansirala Vlade KS u saradnji sa UNDP-om. Vozila su trenutno u fazi registracije i u narednih nekoliko dana bit će puštena u saobraćaj. Radi se o modernim vozilima koja su opremljena euro 6+ motorima, klima uređajima, te ulazima prilagođenim osobama sa poteškoćama pri kretanju. Ova nabavka će značajno unaprijediti uslugu minibuskog saobraćaja.  

Ministarstvo saobraćaja KS je raspisalo tri tendera za nabavku vozila i izgradnje infrastrukture. Šta će se nabaviti i graditi?

- Jedan od njih tiče se nabavke 15 novih tramvaja, čija je vrijednost 30 miliona eura, a finansiranje će se vršiti kreditima EBRD-a. Bit će to savremeni tramvaji koje možemo vidjeti u velikim evropskim i svjetskim metropolama. To su niskopodna vozila koja će omogućiti lakši ulazak i izlazak osoba sa poteškoćama u kretanju. Isporuka vozila bi se vršila u roku 24 mjeseca od potpisivanja ugovora. Napominjemo da će to biti prva nabavka novih tramvaja i modernizacija tramvajskog saobraćaja nakon gotovo 40 godina.  

Objavljen je i tender za nabavku 25 novih niskopodnih trolejbusa, čija je vrijednost 15 miliona eura, a finasirat će se kreditom EBRD-a. Tender je otvoren, slijedi evaluacija i ubrzo se očekuje izbor dobavljača za isporuku trolejbusa. 

Pored toga putem kreditnog zaduženja kod EIB-a planirano je ulaganje pet miliona eura za sanaciju i rekonstrukciju trolejbuske mreže, dvije vučne podstanice prema Vogošći, a planirano je još pet miliona eura za nabavku novih trolejbusa koji bi se koristili na linijama koje bi saobraćale prema Vogošći.

Dok se ne kupe novi trolejbusi i tramvaji, može li se u međuvremenu rekonstruisati tramvajska pruga i trolejbuska mreža?

- Raspisan je javni poziv za sanaciju, odnosno rekonstrukciju pruge od Marijinog Dvora do Ilidže, čija je vrijednost 20 miliona eura. Sredstva za realizaciju projekta obnove pruge osigurana su putem EBRD-a. Radi se o vrlo značajnom infrastrukturnom projektu pogotovo ako se u obzir uzme činjenica da je pruga građena 1960-ih godina. Očekujemo da će rekonstrukcija pruge započeti do kraja godine. 

Raspisan je još jedan javni poziv koji se finansira iz sredstava Vlade KS, a radi se o rekonstrukciji pruge Marijin Dvor - S krivina u vrijednosti od 500 hiljada maraka.

Ministarstvo saobraćaja KS i Općina Ilidža potpisali su Sporazum o realizaciji projekta izgradnje tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica čija je vrijednost 40 miliona maraka. Početak izgradnje pruge za Hrasnicu je planiran 2020. godine iz kreditnih sredstava Evropske investicijske banke.