Nedjelja, 27.09.2020.

Preletite BiH

Avantura iz zraka: Doživite domovinu iz ptičije perspektive

FOTO: Ines Lučić

Pandemija koronavirusa otkazala je letove. Uglavnom prekookeanske. Posjete dalekim, egzotičnim destinacijama, koje su Bosanci i Hercegovci praktikovali tokom godišnjih odmora prethodnih godina, sačekat će na neka bolja vremena. 

A i zbog vlastite sigurnosti, kako savjetuju stručnjaci, trenutno se najbolje ne izlagati takvim rizicima.

No, to ne treba da vas baca u očaj. Letjeti još možete, i to iznad Bosne i Hercegovine. I sada je pravo vrijeme da se otisnete u takvu avanturu i doživite domovinu iz ptičije perspektive, sa mnogo manje novca, bez teških kofera, i bez gužvi na aerodromima.

A evo i kako...

U hangaru, smještenom na sportskom aerodromu u Visokom, dočekat će vas Sarajlija Fahrudin Kreštalica i njegova "cessna 172" sa 180 konjskih snaga i promjenjivog koraka elise, odnosno maksimalne iskorištenosti elise i motora.

Kreštalica na zemlji radi kao radarski kontrolor leta na Sarajevskom aerodromu, a nebom, za svoju dušu i prijatelje, jezdi u "cessni" koja može primiti četiri osobe (pored njega još tri).

- Avion koristim za sebe i svoje prijatelje, i bilo ko hoće da leti sa mnom, može. Troškove dijelimo - poručuje Kreštalica dok priprema "cessnu" za našu malu avanturu preko Sarajeva.

Maksimalna visina koju njegova letjelica dostiže je 12 hiljada fita ili oko 4.000 metara. Pripada klasi do dvije tone, ima benzinski motor i troši tzv. avgas-aviobenzin, odnosno olovni benzin. Godine 2006. kupljena je u Njemačkoj, 63. je godište, rađena je u Francuskoj i u izvrsnom je stanju.

- Nije je vozila baba, kao iz onih priča u kojima se prodaju auta iz Njemačke - govori kroz smijeh Kreštalica i nastavlja:

"Letenjem se bavim od 1986. godine. Počeo sam sa nepunih 17 godina u Aeroklubu Sarajevo, gdje sam prošao svu potrebnu obuku. Već 34 godine letim, od toga sa "cessnom" 14 i nikada nisam imao dramatične situacije. Svaki let se planira, radi se priprema, ništa ne može napamet. Ovaj avion u zraku može biti pet sati, od čega su četiri sata leta od tačke A do tačke B, i sat je u rezervi, ukoliko se ne može sletjeti na početno odredište, odnosno ukoliko treba sletjeti na alternativno".

Kaže da nijedan dan ne može zamisliti bez letenja, da je to odavno postao njegov način života, obišao je sve aerodrome u bivšoj Jugoslaviji, a nekoliko puta bio je u Tirani (Albanija).

A najdraži let mu je preko slova "i", koje povezuje Bosnu i Hercegovinu.

- Najljepši dio BiH za vidjeti iz zraka je to slovo "i". Prostor između Bosne i Hercegovine. Na relativno malom prostoru možete vidjeti više od 20 planinskih jezera, uz povratak preko sela Lukomir na Bjelašnici i Sarajeva do Visokog. Taj let traje sat i prava je bajka - ističe Kreštalica.

Avion održava u ovlaštenom servisu u Banjoj Luci. Svaki let pamti jer svaka minuta se zapisuje.

- Svaki let se piše u knjižicu od aviona i pilota. Avion je u odličnom stanju, a servis se radi jednom godišnje ili nakon sto sati leta. Nov motor sam stavio 2017. godine - dodaje Kreštalica.

U njegovoj "cessni" svjedočio je mnogim prosidbama, i nezaboravnim momentima sreće i ushićenja onih koji mu se pridruže u avanturi među oblacima. A sve uspomene Fahrudin vrijedno bilježi "okom" kamere i objavljuje na društvenim mrežama Facebook i Instagram.

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter.
Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected].
Vezani tekstovi
Više iz kategorije
Najnovije Najčitanije Na vrh