Tehnologija naplate javnog parkinga u Tuzli je iz 90-ih godina prošlog stoljeća, dakle u velikom zaostatku za četvrtom tehnološkom revolucijom, odnosno digitalnim dobom.

- Pametni gradovi imaju za cilj da usloge građanima ponude na što brži i jeftiniji način. Jedan od segmenata pametnog grada su pametni parkinzi, koji korisnicima omogućavaju da što prije nađu slobodno mjesto te da ga plate bankovnom krticom, prepaid karticom, mobilnim telefonom, SMS porukom, a posljednja solucija je gotovina, odnosno kovanice - rekao je Mujačić na press konferenciji koju su organizirali Socijaldemokrate BiH.

Parking se u Tuzli trenutno plaća ubacivanjem kovanica u parking aparate, a potom se ispisuje potvrda koju vozač stavlja na vidljivo mjesto u automobilu. Aparati na javnim parkinzima u Tuzli podešeni su tako da ne vraćaju kusur.

- Ova naplata pored očitog problema s kovanicama, ima problem i kontrole, jer je veoma teško zaposlenicima provjeriti ko je platio parking. Nema interakcije između korisnika usluge, odnosno vozača i onoga ko naplaćuje. BH Telecom već deset godina ima aplikaciju putem koje možete platiti parking - navodi Mujačić.

Putem pomenute aplikacije parking se može platiti u Sarajevu, Bihaću, Cazinu, Laktašima, Bijeljini, Prnjavoru, Brčkom i Banjoj Luci.

- Ako uporedimo Banju Luku, koja je nešto veći grad od Tuzle, prihodi od parkinga su drastično veći. Banja Luka je u prošloj godini od parkinga zaradila blizu 4,35 miliona KM, a Tuzla 1,6 miliona. Od tih 4,35 miliona, 35 posto je plaćeno putem SMS-a. To je efikasan i brz način parkinga, a korisnike sistem upozorava na istek parkinga te oni doplaćuju - pojašnava Mujačić i dodaje da je parking u Tuzli skuplji nego u Banjoj Luci.

Istakao je da se u Banjoj Luci u svim zonama godišnji parking plaća 50 KM, dok u Tuzli godišnja cijena iznosi od 80 do 250 KM. Dodajmo da u Tuzli postoji 2.156 javnih parkin mjesta, dok taj broj u Banjoj Luci iznosi 4.986. Sat vremana parkiranja u nultoj i prvoj zoni Banje Luke košta jednu KM, a dnevna karta pet KM. U Tuzli sat u nultoj zoni košta dvije, a u prvoj zoni jednu KM, dok je dnevna karta u nultoj šest, a u prvoj zoni pet KM.

- Ukoliko bi se građanima Tuzle omogućilo da parking plaćaju različitim načinima, nivo naplate bi sigurno porastao, a to bi se odrazilo i na mogućnost da se smanji cijena. Također, gosti i turisti bi se puno lakše snašli, jer oni kada dođu nemaju ni KM-ove, a kamoli kovanice - zaključuje Mujačić.

Predsjednik Gradskog odbora SD-a žarko Vujović skrenuo je pažnju na još jedan komunalni problem u Tuzli, a to je vodosnabdijevanje naselja Gornja Lipnica.

- Vodovod u Gornjoj Lipnici je počeo da se radi 2017. godine, a naredne godine su radovi stali bez ikakvog objašnjenja i već dvije godine ljudi skupljaju kišnicu i plaćaju cisterne s vodom. Iskopano je sve i nedostaje samo kilometar i po cijevi da bi se izvršilo prikljčenje na pumpnu stanicu. Ne želim se baviti politikantstvom, ali mislim da će tender biti raspisan ove godine, da bi ti ljudi postali glasačka mašina gradskih vlasti. To nije socijaldemokratija, jer usluge građanima ne smiju biti predmet manipulacije i ucjena, a ovo je klasična ucjena - rekao je Vujović.