open-navfaktor-logo
search
Borba protiv korupcije
Halilagić o "greškama u koracima" prethodne vlasti: Stigle koverte s prijavama imovine, nema ko da ih otvori
Vlada Tuzlanskog kantona nastavila je danas aktivnosti s ciljem početka rada Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanja kvalitetom TK. Donesena je Uredba o uspostavljanju i vođenju Registra podataka o nosiocima javnih funkcija i imovini te Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji Ureda.
29.03.2022. u 15:19
get url
text
Premijer Halilagić i ministrica Dizdarević
Premijer Halilagić i ministrica Dizdarević

Premijer TK Irfan Halilagić i ministrica pravosuđa i uprave Senada Dizdarević istakli su danas da je prethodna vlast napravila pogrešan redoslijed koraka u procesu formiranja kantonalnog Ureda za borbu protiv korupcije.

Zakon i prateći akti

- Ova vlada je prilikom imenovanja usaglasila 18 prioriteta, a mi smo se složili da početak rada Ureda za borbu protiv korupcije postavimo kao još jedan prioritet u radu. Iako je ovo pitanje prethodna Vlada TK prilično medijski eksponirala, mi smo ustanovili da su neki koraci nepravovremeno i nepravilno poduzeti - rekao je Halilagić.

Premijer TK je istakao i da se desilo da imamo koverte s prijavama imovine, a te prijave nema ko da otvori.

- Prvo je formalno-pravno donesena odluka o uspostavljenju Ureda, a tek nakon toga usvojen je Zakon o prijavljivanju, porijeklu i kontroli imovine izabranih dužnosnika, nositelja izvršnih funkcija i savjetnika u TK. Nakon toga nije napravljena sistematizacija i unutrašnja organizacija, a nije uspostavljen ni registar imovine, iako je zakonski rok za to istekao u februaru - rekla je ministrica Dizdarević.

Podsjećamo, svi izabrani i imenovani dužnosnici, na kantonalnom i općinskom nivou, kao i direktori, njihovi zamjenici i izvršni direktori uprava, javnih agencija, fondova i preduzeća čiji su osnovači TK ili gradovi i općine te savjetnici zvaničnika, morati prijaviti svoju pokretnu i nepokretnu imovinu. Prijaviti se mora vlasništvo nad pokretnim i nepokretnim stvarima, dionice, akcije, obveznice i udjeli u kompanijama, depoziti i štednje u bankama, primanja u BiH i inostranstvu te pokloni vredniji od 200 KM. Također, prijava će morati sadržavati i popis imovine bračnih partnera, djece te roditelja nosioca svake od navedenih funkcija.

Registar za prijavu imovine

OSCE će finansirati izradu elektronskog registra o imovini zvaničnika, koji će biti dostupna svim građanima, a preduvjet za to bilo je usvajanje Uredbe, što je prethodna vlast propustila da učini u zakonskom roku.

- Ne znamo još kada ćemo imati elektronski registar, ali se nadamo da će to biti veoma brzo. Danas je data saglasnost na Pravilnik o sistematizaciji i unutrašnjoj organizaciji Ureda, što je dokument koji je trebalo donijeti sigurno prije dva mjeseca jer ako imamo Ured koji nema niti jednog zaposlenika nemoguće je očekivati rezultate - navodi ministrica Dizdarević.

Ured trenutno ima jednog zaposlenika koji je preraspodijeljen na ovu fukciju, a u toku je konkurs za izbor direktora koji vodi Agencija za državnu službu.

- Za početak će četiri ili pet zaposlenika biti zaposleno u Uredu, da li kroz interni oglas ili kroz preuzimanje zaposlenika, ako želimo da sve ide brže. Istovremeno će biti raspisani konkursi kroz Agenciju za državnu službu za trajno kadrovsko popunjavanje - navodi ministrica Dizdarević.

OSCE će pored elektronskog registra finansirati i izradu web stranice putem koje će svih građani imati uvid u imovinu zvaničnika.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.