open-navfaktor-logo
search
Šta kažu prijevoznici
Ima li potrebe za noćnim javnim prijevozom u KS: Kolike bi bile cijene karata, kako spriječiti incidente u vozilima...
Zastupnik Naše stranke u Skupštini Kantona Sarajevo Nihad Uk pokrenuo je inicijativu za uspostavu stalnog noćnog prijevoza.  
31.01.2023. u 07:57
get url
text

VEZANI TEKST - GRAS: Uništavaju nam oslikane reklame na tramvajima i trolejbusima

Je li to realna ideja s obzirom na to da problema ima i s odvijanjem dnevnog gradskog prijevoza, da li bi noćne vožnje značile i veće cijene, šta je sa sigurnošću putnika i vozača u kasnim satima... 

- Vlada KS Kantona Sarajevo, putem Ministarstva saobraćaja, definira obim prijevoza, linije i redove vožnje. Noćne linije, po utvrđenom redu vožnje, u odnosu na redovne linije smatraju se kao posebna vrsta prijevoza.

U većini evropskih metropola postoje noćne tramvajske, ali i autobuske linije koje prometuju drugačijom trasom u odnosu na dnevne linije i prolaze kroz naselja i kvartove sa najvećim brojem stanovnika.

Centrotrans, kao javni operater, kojem je povjerena funkcija prijevoza putnika na području KS podržava prijedlog da se, na određenim linijama, pored dnevnog uvede i noćni prijevoz putnika - kazali su za Faktor su iz ove kompanije.

Ističu da bi neminovno došlo do povećanje cijena prijevoza za noćne vožnje.

- Nigdje, a tako će biti i u Sarajevu, ostvareni prihodi od prodaje karata, na noćnim linijama, ne mogu pokriti troškove koji nastanu održavanjem ovih linija. Zbog toga, neophodno je da se razlika između ostvarenog prihoda od prodaje karata i stvarnih troškova održavanja linija subvencionira od nadležnog ministarstva, odnosno iz budžeta KS.

U suprotnom prijevoznici bi svakodnevno ostvarivali gubitke te bi bili prisiljeni da, vrlo brzo, obustave održavanje noćnih linija - objasnili su iz Centrotransa.

Sličan odgovor dobili smo i od Senada Mujagića, direktora GRAS-a.

VEZANI TEKST - Centrotrans se oglasio o napadu na njihovog vozača na Čengić Vili

- Odluku o uspostani noćnih linija donosi nadležno ministarstvo. Naše je da ih sprovedemo - kaže za Faktor Mujagić. 

I on je naglasio da su troškovi prijevoznika tokom održavanja noćnih linija veći nego tokom dnevnih.

- GRAS je poslije agresije na Bosnu i Hercegovinu jedno vrijeme imao noćnu liniju Vijećnica - Hrasnica i cijena karte je razumljivo bila viša. Ukinuta je zbog slabog priliva putnika, ali i problema koje su imali vozači i putnici od nasilnih osoba koje su najčešće bile u alkoholiziranom stanju.

S obzirom na to, mislim da bi, ukoliko se uvedu noćne linije, bilo neophodno da se u svakom vozilu nalazi po jedan zaštitar - podvukao je Mujagić. 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.